Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu, webcam gebruiken en video chatten  (gelezen 1087 keer)

Offline sosso

  • Lid
ubuntu, webcam gebruiken en video chatten
« Gepost op: 2011/07/04, 21:10:22 »
Het programma is te installeren uit wxcam.sourceforge.net/

ik installeert het door het .deb-bestand te dubbelklikken.

Daarna krijg ik het volgende scherm.

FOUT:aan de volgende afhankelijkheid kon niet worden voldaan: libasound2 >>1.0.24.1.

weet iemand raad?

Re: ubuntu, webcam gebruiken en video chatten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/04, 21:23:34 »
Hallo, Welkom op het forum.

Welke versie van Ubuntu heb je?

Je kan dit proberen:
Open het programma 'synaptic pakketbeheer' en zoek eens naar "libasound2" kijken of je het kan vinden. Zo ja staat er een groen blokje voor? Geen groen blokje? klik het dan aan om het te 'markeren voor installatie'. Vervolgens kun je de 'wijzigingen doorvoeren' en zou libasound2 geinstalleerd moeten worden. Ik zeg dit nu even uit mijn hoofd aangezien ik niet in Ubuntu zit.

Mocht het niet werken zijn er volgens mij ook nog wel programma's uit het softwarecentrum (dan weet je zeker dat installeren zonder problemen gaat) die je in staat stellen om de webcam te gebruiken. Maar dat is niet echt mijn terrein aangezien ik geen webcam heb, maar andere forummers kunnen je vast goede tips geven voor alternatieve programma's als wxcam niet werkt.

Re: ubuntu, webcam gebruiken en video chatten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/04, 21:35:21 »
Eeh, ik weet niet wat je precies probeert, maar met het (in mijn ogen nogal rudimentaire programma) wxCam kun je *niet* webcamchatten. Zoek je gewoon een programma om foto's en video's te nemen met je webcam. Installeer dan Cheese via het Softwarecentrum. Wil je videochatten, dan raad ik je Google Talk aan.