Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: flash / video (streamen) werkt niet in 12.04 PowerPc  (gelezen 573 keer)

Offline djm

  • Lid
flash / video (streamen) werkt niet in 12.04 PowerPc
« Gepost op: 2012/09/22, 11:34:28 »
Hallo allemaal,

Ik heb een Mac PowerBook g4 waarop ik Ubuntu 12.04 voor PowerPc's heb geïnstalleerd. ( want dat moet helaas door de fijne processor >:( )
Nu heb ik al wat problemen weten op te lossen met andere polls zoals: wifi, geluid en batterij indicator werkend krijgen,
maar wat nog niet is gelukt en wat voor mij toch het belangrijkste is IK KAN GEEN VIDEO'S KIJKEN ONLINE!  :'(
Geen Youtube en andere sites waarbij je online series kan kijken.

Nu heb ik volgens mij alle suggesties gehad die werden aangegeven op het web.
Zoals deze volgende links:

https://wiki.edubuntu.org/PowerPCFAQ#Flash.2C_Flash_video.2C_Gnash_and_Lightspark

http://www.noobslab.com/2012/02/no-adobe-flash-on-linux-except-chrome.html

Ook kwam ik ergens anders tegen dat de flashaid addon goed zou kunnen helpen. Deze geeft een aantal opties, maar allemaal zonder resultaat.
Ik kwam geloof ik nog meer sites tegen, maar hier kwamen de adviezen op hetzelfde neer.

Met Gnash kwam ik enigszins ergens, maar daarbij kreeg ik zeer traag beeld en geluid dat alleen maar scheurend klonk.
En dan werkte Gnash alleen bij Youtube en niet bij watch serie-sites e/o uitzendinggemist.nl.

Weet iemand een oplossing (die ook met dit probleem heeft geworsteld)?  :P

Anders moet ik anders misschien toch maar terug naar OS X 10.5.8, want daar werkte voorlopig het streamen nog wel,
ondanks meldingen dat Firefox en de flashplayer te oud waren. Want streamen is het geen waarvoor ik de laptop het meest gebruik.

Alvast bedankt voor jullie moeite en hopelijk oplossingen! :D

 
« Laatst bewerkt op: 2012/09/22, 20:25:47 door djm »

Offline joop905

  • Lid
Re: flash / video (streamen) werkt niet in 12.04 PowerPc
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/22, 22:48:41 »
Hier al gekeken
Tweede stap: controleer op foute Flash-spelers en doe eventueel een noodingreep in de goede Flash-speler

https://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline djm

  • Lid
Re: flash / video (streamen) werkt niet in 12.04 PowerPc
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/28, 18:37:02 »
Dag Joop905,

Heb dit bekeken en geprobeerd, maar zonder succes.
Gnash was wel ook geïnstalleerd naast lightsparke, dus die is weggehaald. Swfdec was al niet geïnstalleerd.
Verder heb ik ook die nood-ingreep bekeken, maar deze is alleen voor als je met een flashplayer werkt.
Dit is bij mij niet mogelijk omdat dit niet wordt ondersteund binnen Ubuntu 12.04 voor de PowerPC processors. ( dit is kennelijk te moeilijk  :| )

Bijna alles aan het werk gekregen dus bij 12.04, maar voor mij het belangrijkste werkt helaas nog niet...

Hoop dat er nog andere tips binnen komen, anders wordt het uiteindelijk toch maar weer terug naar OS X.
Hier wordt flash voorlopig nog wel ondersteund (weliswaar met allerlei meldingen van veroudere versie).
Ik zou liever bij Ubuntu blijven omdat ik dit een fijner OS vind...

Dus tips graag aub!  ^-^

groet, DjM