Ondersteuning > Software en configuratie

Localhost - apache - Mysql - ligt in een knoop

(1/2) > >>

shadoogie2960:
Ik ken te weinig van al deze dingen om uit de knoop te geraken.
Ik wou Wordpress eens uitproberen in localhost en dat liep heel goed.
Maar een week later was ik zo stom om ook Joomla eens te willen uitproberen.
Die twee 'vechten' blijkbaar met mekaar, als je niet weet wat je doet :-(
Nu werkt dus niets meer. Ik heb dan MariaDB verwijderd met purge omdat ik zag dat er twee verschillende Databaseprogramma's waren.
Nadien heb ik het waarschijnlijk erger gemaakt door verschillende dingen te proberen. En ik wil nu in feite met een propere lei beginnen en Joomla installeren op localhost.
Maar hoe krijg ik dat voor mekaar ?
Ik wil gerust meer info geven, maar weet niet welke info nuttig kan zijn ???

shadoogie2960:
Ik dacht om Mysql volledig te verwijderen (sudo apt-get remove --purge mysql-server ...) en nadien opnieuw te installeren, maar opeens besefte ik dat ik ook Libre Office Base gebruik en ik vraag me af of ik daarvoor ook Mysql nodig heb ? Dan zou ik al mijn databases kwijt zijn ...?
Of haal ik hier twee verschillende zaken door elkaar ?

MKe:
Als je dit soort dingen wilt gaan proberen is het goed om je eens in docker te verdiepen.

Je kunt trouwens de databases voor Joomla en wordpress gewoon droppen. https://mariadb.com/kb/en/drop-database/

Dat kan via de shell, maar als je PhpMyAdmin ook hebt draaien kan dat heel gemakkelijk daar.

shadoogie2960:
Bedankt, MKe, voor je reactie; maar voorlopig is mijn zorg: Mysql terug te kunnen laten werken. En daarna Joomla aan de praat krijgen. Voor mij is dit allemaal tamelijk Chinees ... :-(

Polleke:
Op basis van mijn ervaringen met Joomla en WordPress is de gemakkelijkste weg: heb je een eigen domein? Log in op je domein. Maak een database voor Joomal en maak een database voor WP en vervolgens installeer je via de installer die je host je aanbied een Joomla installatie en een WP installatie. Dan kun je online van alles uitproberen, testen en verpesten. Vervolgens zijn er op internet uitstekende handleidingen te vinden voor een Joomla en WP installatie en daarnaast is er ook nog een Joomla en een WP forum.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie