Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)Besturingspaneel weergeven op 2de desktop  (gelezen 1360 keer)

jeepee75

  • Gast
(opgelost)Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Gepost op: 2009/08/26, 21:12:49 »
Hallo allemaal ,

Voor de ervaren gebruiker misschien een hele domme vraag, maar ik heb 2 desktops en wanneer ik overschakel naar de 2de desktop dan is mijn menubalk (paneel) weg  , dit was eerst niet het geval, ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan maar ik weet niet wat. Wie kan helpen.

Alvast dank voor de hulp
« Laatst bewerkt op: 2009/08/30, 08:48:33 door jeepee75 »

Re: Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/26, 22:34:46 »
Klik een rechts op de plek waar de menu balk hoort te zitten en dan op eigenschappen, is Automatisch verbergen aangevinkt? Zo ja deze uitvinken.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

jeepee75

  • Gast
Re: Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/27, 02:22:08 »
Daar had ik al naar gekeken en dat is niet het probleem , het paneel blijft op mijn eerste desktop wel gewoon staan maar op de 2de desktop is het paneel (de balk onderin met het menu) verdwenen. Gisteren stond hij er nog wel?!? Mijn 2de desktop is als het ware helemaal leeg (alleen een wallpaper zie ik) , ik krijg daar zelfs geen menu als ik met de rechtmuisknop klik.

iemand nog ideeën ?

jeepee75

  • Gast
Re: Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/27, 08:54:35 »
Ik heb het inmiddels zelf opgelost , het is een soort van bug in compiz. Als ik bij algemene instellingen, op het tabblad "desktop size" het aantal virtuele bureaubladen hoger zet dan 1 dan valt het bestuurspaneel weg op de andere desktops. Nu het weer terug op 1 heb gezet heb ik gewoon weer 2 desktops met paneel....

Hopelijk is bovenstaand verhaal een beetje duidelijk , hoe dan ook het probleem is opgelost.


Re: Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/27, 10:54:57 »
Goed dat je het zelf gevonden hebt. Voor mij is het duidelijk genoeg, als ik ooit hetzelfde probleem heb, zal ik het zeker vinden (als ik ooit compiz nog eens aanzet om indruk te maken op de vriendenkring... :D)
Kun je dan in je eerste post de titel als OPGELOST zetten. Dit doe je door op verander te klikken, en de titel aan te passen.
thx

Re: Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/27, 16:34:43 »
Ik heb het inmiddels zelf opgelost , het is een soort van bug in compiz. Als ik bij algemene instellingen, op het tabblad "desktop size" het aantal virtuele bureaubladen hoger zet dan 1 dan valt het bestuurspaneel weg op de andere desktops. Nu het weer terug op 1 heb gezet heb ik gewoon weer 2 desktops met paneel....

Hopelijk is bovenstaand verhaal een beetje duidelijk , hoe dan ook het probleem is opgelost.
Het verhaal is duidelijk. Maar wat doe je met Compiz? Voor een kubus, cilinder of bol heb je nl. minimaal 4 werkbladen nodig. Ben benieuwd. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline n00buntu

  • Lid
Re: Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/27, 17:34:29 »
Het verhaal is duidelijk. Maar wat doe je met Compiz? Voor een kubus, cilinder of bol heb je nl. minimaal 4 werkbladen nodig. Ben benieuwd. :)
Vuur tekenen op je bureaublad?
Water op je bureaublad?
Allerlei leuke floep-effekten voor je vensters?

Er blijft genoeg onzinnig leuks over zonder 3D kubus/cilinder/bol.  =D

Re: Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Reactie #7 Gepost op: 2009/08/27, 18:57:36 »
Daarvoor mijn vraag. En als voorbeeld de kubus, cilinder en bol, ik weet dat er veel meer effecten inzitten. Was gewoon benieuwd. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

jeepee75

  • Gast
Re: (opgelost) Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Reactie #8 Gepost op: 2009/08/27, 19:06:22 »
Ik heb de status van deze post veranderd naar "opgelost"

Om antwoord te geven op de vraag waarom ik compiz gebruik, ik wilde inderdaad eens gaan experimenteren met een kubus desktop, dit is inmiddels ook zonder al te veel problemen gelukt. Door het "spelen" met compiz had ik een groot aantal instellingen veranderd waardoor ik op de 2de desktop het paneel kwijt was.

Ik ben nu nog aan t uitzoeken hoe ik precies met thema's moet werken in gnome, dus al iemand een duidelijke tutorial heeft dan hou ik me aanbevolen.

dank voor de reacties.

jeepee75

  • Gast
Re: Besturingspaneel weergeven op 2de desktop
« Reactie #9 Gepost op: 2009/08/30, 08:09:56 »
Beste forumleden,

Ik dacht het probleem te hebben opgelost maar niets is minder waar, het probleem doet zich sinds gisteren gewoon weer voor. Het is niet zo dat het plots ontstaat, direct na het opstarten van ubuntu is de balk al weg (alleen op de 2de desktop), het vreemde is dat het alleen om de onderste balk gaat, de bovenste balk wordt gewoon weergegeven. De balk beneden is verdwenen (onzichtbaar), ik kan zien dat hij er eigenlijk nog wel is want als ik een nieuwe balk aanmaak dan komt hij boven de "onzichtbare balk" te staan.

Edit : Na lang prutsen is de balk toch weer zichtbaar, wat nu precies de oorzaak is weet ik niet maar ik heb visuele effecten op "normaal" gezet in plaats van "extra" nu is het probleem opgelost.

« Laatst bewerkt op: 2009/08/30, 08:48:13 door jeepee75 »