Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-tour-pagina: wat vinden jullie?  (gelezen 4073 keer)

Re: Ubuntu-tour-pagina: wat vinden jullie?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/10/15, 17:05:15 »
Ik vind de witte letters op de zwarte achtergrond in de screenshots slecht leesbaar. Misschien is het een idee om die letters groter te maken, want ik denk niet dat ik de enige ben?

Ze waren ook groter, maar ik moest de afbeeldingen verkleinen omdat de layout van de website nogal smal is en de afbeelding anders buiten de layout zou vallen zonder scrollbalken.

Re: Ubuntu-tour-pagina: wat vinden jullie?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/10/15, 20:43:30 »
Het spijt me wel, maar ik zou toch het liefst zien dat de hele tour zoals die nu is weg gaat en overnieuw gemaakt wordt, zonder 'inspiratie' van System76. Dit is geen inspiratie, dit is letterlijk kopiëren, wat je er in je hoofd ook van gemaakt hebt.

Je kunt zeggen dat het niet zo is, maar van de zeven afbeeldingen op de tour komen er ZES van System76. Ik weet niet of je het bent vergeten, maar die afbeeldingen met tekst zijn enkel aangepast in dat je Nederlandse tekst over het Engels hebt gezet. ALLE tekst die ik heb gezien is LETTERLIJK vertaald. De kopjes, de stukjes eronder en de stukjes in de afbeeldingen. Alles.

Elke gekopieerde afbeelding is één te veel, daar moeten we niet laconiek over gaan doen.

Ik zou deze hele pagina het liefst zo snel mogelijk van de server verwijderd zien. Dit kan echt niet. Leuk idee, maar je kan niet gaan stelen en dan vervolgens stug volhouden dat het niet zo is.

Een pagina op /tour zetten is geen sandbox. Als je het nog niet af hebt, doe het dan lokaal in een HTML bestand, of op een eigen host. De website van Ubuntu Nederland is geen speelgoed.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: Ubuntu-tour-pagina: wat vinden jullie?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/10/15, 22:56:22 »
"Ik weet niet of je het bent vergeten, maar die afbeeldingen met tekst zijn enkel aangepast in dat je Nederlandse tekst over het Engels hebt gezet."

Dat is helemaal niet waar en dat kun je ook makkelijk zien, want ik heb die tekstballonnen er erg amateuristisch ingezet terwijl die teksten van Zoeken en Mediaprogramma's e.d. keurig op zijn plaats staat zonder enige verschuiving. Ik ben echt niet zo goed in Photoshoppen dat ik dat allemaal keurig in kan plakken, dat zie je aan die tekstballonnen.
Daarbij, als je goed kijkt in de zijbalk zie je een vogel-icoontje van KMess. Die staat er niet bij op die van System76 en dat is logisch. Daaraan zie je ook dat ik hem zelf heb gemaakt. Om nog maar te zwijgen over dat icoontje van Chromium en dat boekje van Almanah wat je ook op die zijbalk ziet.
En nog iets waar je het aan kan zien: hoeveel lenzen staan er op dat screenshot van System76? 4. Hoeveel staan er op mijne? 6.
Welk icoontje zie je bij Op het web surfen? Chromium, terwijl System76 daar een FF-icoontje heeft. Zelfde geldt voor Banshee- vs Totem-icoontje bij Naar muziek luisteren.
Dat is dus bewijs genoeg voor jou dat ik hem zelfgemaakt heb.

Die van Banshee kan geen copyright op zitten. Als ik een screenshot van de website van Banshee pluk zit er tochj ook geen copyright op ??? Het screenshot is simpelweg niet bewerkt en het copyright zou dan hooguit bij de makers van Banshee liggen. Maar die hebben er geen copyright op zitten.
Die van het MeMenu is ook door mij gemaakt. Je ziet duidelijk mijn naam staan en Google Mail.
Die van Gwibber heb ik ook gemaakt, een tijdje geleden al. FYI, ik volg precies dezelfde mensen als hun. Toevallig ja, maar het is wel zo. Je ziet ook duidelijk dat Gwibber er door mij in gephotoshopt is en dat zie je aan de verneukte achtergrond.

"Een pagina op /tour zetten is geen sandbox. Als je het nog niet af hebt, doe het dan lokaal in een HTML bestand, of op een eigen host. De website van Ubuntu Nederland is geen speelgoed."
1) Ik heb geen host.
2) HTML kan niet want de website werkt met MoinMoin.
3) Het is ook geen speelgoed en zo zie ik het ook niet. Ik probeer serieus om de website een nieuwe impuls te geven. Dat is 1 van de redenen waarom ik aangenomen ben.

Ik vind het erg teleurstellend dat ik mijn best doe om ook zelf screenshots eraan toe te voegen en dan vervolgens te horen krijg dat ik ze niet gemaakt heb. En dat ik niet mag spelen, terwijl ik me serieus inzet. Besef je wel wat een kutgevoel dat geeft als je wordt uitgemaakt voor jatter terwijl je dat niet bent? :(
« Laatst bewerkt op: 2011/10/15, 23:14:40 door Vistaus »

Re: Ubuntu-tour-pagina: wat vinden jullie?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/10/16, 02:15:16 »
Jij hebt je best gedaan om zelf plaatjes te maken. Ik heb voor de testsite gewoon schaamteloos overgenomen van ubuntu.com.

En dat mag niet:
http://www.ubuntu.com/legal

Omdat het een testsite is laat ik de plaatjes voorlopig even staan. Ik heb een email de deur uitgedaan naar Jono Bacon met de vraag of we die plaatjes zouden mogen gebruiken.

En anders wordt het vervangende plaatjes zoeken/maken.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu-tour-pagina: wat vinden jullie?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/10/16, 09:37:56 »
Vistaus, de opmerkingen i.v.m. copyright en dergelijke. Let daar wat op en maak waar nodig aanpassingen.
Doe verder en wees niet te snel tevreden. Gebruik zoveel mogelijk je eigen inspiratie.
Neem je tijd. Maak mooie screenshots en maak er iets leuks van, prettig om naar te kijken. Maak eventueel wat mockups en plaats die in Etalage.
Je bent goed bezig.
Is dat het Ubuntu font dat je gebruikt? Zo niet, probeer dat eens uit als dat mogelijk is. Nu Ubuntu een eigen font heeft lijkt het mij leuk/logisch dat je dat gebruikt.
Ik begrijp best dan je geen eigen host hebt en dat je ergens je concept moet uitproberen. Let gewoon op wat je doet.

Met vriendelijke groet,
heir4c
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu-tour-pagina: wat vinden jullie?
« Reactie #30 Gepost op: 2011/10/16, 10:07:07 »
Eens met heir4c.
Maar een aantal toevoegingen. Probeer contact te zoeken met teamgenoten uit het webteam en het artworkteam. Je inbreng gaat dan door de handen van bekwame lieden, en zo kan zo veel ruis voorkomen. Immers meerdere leden weten meer dan 1. Je inbreng is dan gefilterd. Nu bespreek je een ruwe schets op het forum in een te vroeg stadium, en krijg je commentaar, en dat valt te verwachten. Het belandt in een wellus nietus spelletjes. Je intenties zijn imo goed, je wil voouit, maar ondertussen loop je mensen voorbij, en dat hoeft niet.
Neem copy-right zaken serieus, ook al was de woordkeuze vanuit hier wat uitgesproken, ook die kritiek is uiteraard met de beste bedoelingen geventileerd. Vergeet dat niet.
Hoe nu verder. Kom op IRC, via mwanzo bijvoorbeeld. Er zijn vast leden die je testpage willen hosten.( Na de nodige aanpassingen.) Misschien ook vanuit het teamgedeelte. Dan is de page afgeschermd van Ubuntu NL.
Nogmaals je inzet staat hier niet ter discussie. Verder is dit draadje herhalend. (Herhalende argumenten.) En gaat daarom dicht.
Neem de raad van heir4c en mij ter harte!

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu-tour-pagina: wat vinden jullie?
« Reactie #31 Gepost op: 2011/10/16, 10:09:09 »
+1
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu