Interactief > Algemeen
Voor welke toepassing ben ik van Windows afhankelijk?
partyrabbit:
Hier niet. Hier alweer 10 jaar over en nog nooit enige wens gehad (terug) naar win.
En de pc's worden hier toch behoorlijk intensief gebruikt.
--- Citaat van: aartje op 2023/04/30, 22:49:41 ---Een computer zonder windows is in de praktijk nauwelijks (of niet?) goedkoper dan een computer met.
--- Einde van citaat ---
Een nieuwe niet. Een gebruikte wel degelijk.
Zelfs een nieuwe ... op termijn als er weer eens een upgrade verplicht wordt met bijbetaling. Daar dan nog de niet meer ondersteunde hardware bij ... €€€€
Ik koop nog steeds graag van hen die hun 2-3 jaar oude pc "oud en traag" noemen en daarom weer een nieuwe gekocht hebben. "Oud en traag" zeggen ze zelf, dus voor een habbekrats uiteraard. :evil:
Degene waar ik nu op zit draait hier alweer 6 jaar, en nog steeds als een tierelier. Kennissen die dezelfde handelingen op hun veel jongere pc moeten doen thuis (opstarten, website laden, inloggen werk) staan nog steeds versteld van hoe snel deze is en dat zijn vele minuten langer bezig zijn voor ze erin zitten.
Vandaag de dag nog gemiddeld 15-20% processorgebruik, en bij zeer intensief gebruik hooguit 40-50%. Terwijl deze (6 jaar terug dus) afgeschreven was omdat win er met zijn processorgebruik zoooo traag op was.
DeBaas:
Doe er alles op, inclusief Windows 11 sessies bij hulpvragen.
Uittreksel inxi:
--- Code: ---Machine:
Type: Desktop Mobo: ASUSTeK model: P5QL PRO v: Rev 1.xx
BIOS: American Megatrends v: 1004
date: 07/01/2009
Drives:
ID-2: /dev/sdb vendor: Lexar model: SSD NQ100 480GB size: 447.13 GiB
--- Einde van code ---
DirkJan:
Niet meer. Mijn werkgever is Microsoft georiënteerd maar ook dat gaat tegenwoordig via Office365 prima op Ubuntu.
partyrabbit:
--- Citaat van: DirkJan op 2023/05/03, 14:44:33 ---Niet meer. Mijn werkgever is Microsoft georiënteerd maar ook dat gaat tegenwoordig via Office365 prima op Ubuntu.
--- Einde van citaat ---
IDD. Kids hier met school ook zo. Het onderling uitwisselen (importeren/exporteren) van bestanden (word, excell) gaat ook voortaan prima. Mits je niet te veel macro's en zo gebruikt in LO.
En fixed docs naar derden doe ik al lange tijd allemaal in het universele PDF (zo krijg je ze zelf ook).
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie