Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen enkele installatie lukt  (gelezen 431 keer)

Offline debiana

  • Lid
geen enkele installatie lukt
« Gepost op: 2015/08/26, 16:45:13 »
Dag iedereen,

Ik wil graag Debian Jessie installeren op mijn i386.
Booten van cd lukt en ik zie de keuzemenu full grafic.
Op het ogenblik dat ik iets kies en vb 'install' doe oplichten en op enter druk, reboot de computer en herhaald alles zich.
Heb gparted, ubuntu, knoppix en tig andere distros geprobeerd en bij allen is hetzelfde probleem, alles start op vd cd, maar vanaf ik een toets aanraak reboot de computer.  of dat nu een live cd is, een netwerkinstall of een gewone installcd... hij geraakt niet verder dan het allereerste openingsmenu.

Deze computer heeft altijd Debian gedraaid met dezelfde hardware.  (is +- 8 jaar oud)
Heb md5sum gecheckt, de geheugenlatjes getest, harddisk getest, biosbattery vervangen,.. en alle hardware werkt in andere computers met debian (weliswaar met de vorige versie).

er moet ergens iets hardwarematig stuk zijn..maar wat?
Iemand een tip wat mijn probleem kan zijn aub ?




Re: geen enkele installatie lukt
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/26, 17:24:33 »
er moet ergens iets hardwarematig stuk zijn..maar wat?
Iemand een tip wat mijn probleem kan zijn aub ?
Nee, en als je ons niet vertelt welke HW je hebt is dat ook moeilijk...  ;)

Offline xena

  • Lid
Re: geen enkele installatie lukt
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/28, 12:48:50 »
Hallo Deblana,

Ik heb hetzelfde probleem met 2 P4 pc's,op aanraden van het forum heb ik eens PCLinuxos lxde geprobeerd na het uittrekken van alle usb aansluitingen en dat is dan gelukt.
Bij wijze van test heb ik dan de harde schijf leeggemaakt en opnieuw geprobeerd om PCLinuxos lxde te installeren,noppes dus.Ik heb zo een gevoel dat er iets met het geheugen
gebeurt,maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken.Mischienzijn er mensen die hier een belletje horen rinkelen.

Mvg,

[Moderator Edit: gelieve een eigen hulpvraag te starten met je probleempje, iemand's topic kapen is niet zo netjes]
« Laatst bewerkt op: 2015/08/28, 12:54:49 door Joshua Orbit »
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline xena

  • Lid
Re: geen enkele installatie lukt
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/04, 19:56:33 »
Hallo debiana,

Zoals ik al zei had ik hetzelfde probleem,eergisteren heb ik nog eens geprobeerd om een installatie uit te voeren op de oude Pentium 4,ik heb een Gparted cd genomen en alle partities verwijderd.Let op ,ik heb er geen nieuwe aangemaakt wel geprobeerd om de nieuwe installatie uit te voeren en met succes.
Na maanden proberen is het dus gelukt,alleen ik weet hier geen uitleg voor te verzinnen.
Je kan dat natuurlijk ook eens proberen.
Succes !

Mvg,
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz