Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux is slechter als windows.  (gelezen 7066 keer)

Offline cabra

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #50 Gepost op: 2012/12/02, 23:29:22 »
aan de ene kant kan is de TS begrijpen :o
op m'n nieuwe 2ehandse Medion desktop ben ik toch zo'n 10u bezig geweest om het in orde te krijgen
had ik nog geen ervaring met linux gehad had ik het na een paar uur ook wel voor bekeken gehouden maar heb op m'n laptop en netbook leuke ervaringen met linux zodat ik wat meer gaan zoeken ben naar oplossingen
voor een nieuweling begrijp ik wel z'n standpunt maar om linux te bashen vind ik het ook niet echt mooi :rolleyes:
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #51 Gepost op: 2012/12/02, 23:39:02 »
Dit forum is er juist voor om mensen te helpen bij problemen, maar dan moet je wel duidelijk omschrijven om welke distributie het gaat en wat voor een computer je hebt en wat het probleem precies is, verder staat er heel veel documentatie onder het kopje Documentatie. Er zijn ook heel veel steunpunten, waar er vast wel een in de buurt zit.
Gewoon vragen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #52 Gepost op: 2012/12/02, 23:48:27 »
Dit forum is er juist voor om mensen te helpen bij problemen, maar dan moet je wel duidelijk omschrijven om welke distributie het gaat en wat voor een computer je hebt en wat het probleem precies is, verder staat er heel veel documentatie onder het kopje Documentatie. Er zijn ook heel veel steunpunten, waar er vast wel een in de buurt zit.
Gewoon vragen. :)

Dat heeft de TS ook gedaan in meerdere topics en elke keer kwam de TS tot de conclusie "ik ga terug naar Windows" om hem een paar dagen later weer hier te mogen ontvangen. En zo gaat het bij deze TS dus elke keer...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #53 Gepost op: 2012/12/02, 23:49:20 »
Ik ga terug naar windows xp.
Fijn zo. Doei!   =D

Klassiek geval van PEBKAC (google daar maar eens op).  8-)

En dat is niet het enige... in eerdere topics van hem heeft ie dat al vaker geroepen dat ie terugging naar Windows maar hij komt iedere keer weer terug.

Helaas wel, ja.... Dit soort afkraken van Linux door een PEBKAC, kunnen we missen als kiespijn. Dus als we 'm nou maar eens enthousiast genoeg uitzwaaien met z'n allen?  =D

Overigens valt me op, dat men hier veel toleranter staat jegens het afkraken van Linux, dan jegens het afkraken van Windows. Merkwaardig.... Maar goed, dat is een zijlijntje.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/02, 23:51:26 door Pjotr »

Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #54 Gepost op: 2012/12/03, 00:06:57 »
Dit forum is er juist voor om mensen te helpen bij problemen, maar dan moet je wel duidelijk omschrijven om welke distributie het gaat en wat voor een computer je hebt en wat het probleem precies is, verder staat er heel veel documentatie onder het kopje Documentatie. Er zijn ook heel veel steunpunten, waar er vast wel een in de buurt zit.
Gewoon vragen. :)

Dat heeft de TS ook gedaan in meerdere topics en elke keer kwam de TS tot de conclusie "ik ga terug naar Windows" om hem een paar dagen later weer hier te mogen ontvangen. En zo gaat het bij deze TS dus elke keer...

Als je het hebt over Linux 14.0 of alleen Kmail is het ook niet duidelijk over welke distributie het gaat. Als je op een Windows forum dergelijke vragen stelt vraagt men ook om welke versie het gaat, mag ik aannemen. Bijvoorbeeld ik stel de vraag: Ik krijg IE9 niet geïnstalleerd. (En ik gebruik nog Windows 95)Met als titel Windows is slechter dan Linux. Wordt ook niemand wijzer van.
@Pjotr, betreft je laatste zin, inderdaad de tolerantie lijkt hoger.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #55 Gepost op: 2012/12/03, 00:10:04 »
Ik ga terug naar windows xp.
Fijn zo. Doei!   =D

Klassiek geval van PEBKAC (google daar maar eens op).  8-)

En dat is niet het enige... in eerdere topics van hem heeft ie dat al vaker geroepen dat ie terugging naar Windows maar hij komt iedere keer weer terug.

Helaas wel, ja.... Dit soort afkraken van Linux door een PEBKAC, kunnen we missen als kiespijn. Dus als we 'm nou maar eens enthousiast genoeg uitzwaaien met z'n allen?  =D

Overigens valt me op, dat men hier veel toleranter staat jegens het afkraken van Linux, dan jegens het afkraken van Windows. Merkwaardig.... Maar goed, dat is een zijlijntje.
Helaas, ik doe niet mee met je uitzwaaiactie. De topic starter is zeer waarschijnlijk minder bedreven in linux en minder intelligent dan jij Pjotr. Een ieder heeft zo zijn eigen beginners perikelen.

Offline cabra

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #56 Gepost op: 2012/12/03, 00:15:50 »
Ik ga terug naar windows xp.
Fijn zo. Doei!   =D

Klassiek geval van PEBKAC (google daar maar eens op).  8-)


En dat is niet het enige... in eerdere topics van hem heeft ie dat al vaker geroepen dat ie terugging naar Windows maar hij komt iedere keer weer terug.

Helaas wel, ja.... Dit soort afkraken van Linux door een PEBKAC, kunnen we missen als kiespijn. Dus als we 'm nou maar eens enthousiast genoeg uitzwaaien met z'n allen?  =D

Overigens valt me op, dat men hier veel toleranter staat jegens het afkraken van Linux, dan jegens het afkraken van Windows. Merkwaardig.... Maar goed, dat is een zijlijntje.

dat is waarom we beter weten en ietwat medelijden hebben met TS :D
Medion Akoya S4214 - i5-3317U - 4GB RAM - intel HD 4000 - Adata mSATA 128GB SSD - WD 500GB HDD - W8

Esprimo mini PC - Xubuntu 12.04.02

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #57 Gepost op: 2012/12/03, 00:17:42 »
Blijkbaar is er toch iets aan Linux wat maakt dat hij het toch iedere keer probeert en zijn zijn negatieve ervaringen de rede waarom hij zo reageert.
Alleen als het echt zo slecht is vraag ik mij af waarom hij dan toch terug komt iedere keer.
Moet Pjotr wel gelijk geven met.
Citaat
Overigens valt me op, dat men hier veel toleranter staat jegens het afkraken van Linux, dan jegens het afkraken van Windows. Merkwaardig.... Maar goed, dat is een zijlijntje.

Zou zeggen sluit het topic want het gaat nergens over.
Als je terug gaat naar Windows dan is dat je goed recht alleen hoef je dan niet daarna over Linux te gaan klagen. Gewoon vertrekken.
 

Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #58 Gepost op: 2012/12/03, 00:21:42 »
Probleem is dat de TS een soort kloon van Windows lijkt te verwachten, en dat is Linux niet. Ik vind zelf ook zeker niet dat Linux voor iedereen geschikt is. Gebruikers die Linux benaderen met de instelling van gemak-eisende consument kunnen beter bij Windows of OSX blijven. Er is ook nog een categorie die beter helemaal geen computer kan gebruiken en meer gebaat is bij een goede tablet ofzo.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #59 Gepost op: 2012/12/03, 00:46:32 »
Probleem is dat de TS een soort kloon van Windows lijkt te verwachten, en dat is Linux niet. Ik vind zelf ook zeker niet dat Linux voor iedereen geschikt is. Gebruikers die Linux benaderen met de instelling van gemak-eisende consument kunnen beter bij Windows of OSX blijven. Er is ook nog een categorie die beter helemaal geen computer kan gebruiken en meer gebaat is bij een goede tablet ofzo.

Dat is zo.
Maar ik vind dit topic overbodig aangezien hij eigenlijk geen hulp vraagt maar alleen klaagt.


Offline Roc.am

  • Lid
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #60 Gepost op: 2012/12/03, 01:10:53 »
Sorrie maar persoon weet niet wat hij wil en snapt niet wat hij doet.

Citaat:
ik hoef geen dvd's meer te kopen mac is het beste besturings wat is.
Mijn neef een macbook al 12 jaar nooit 1 seconde wat aan gehad niet zoals bij windows dat start hij niet op of er openen zich pagina's waar je niet op vraag geen software erin wat je niet geinstalleerd geen virussen geen toolbars kort helemaal niks en voor 3150€ krijg ik geen spijt

bovenstaande is een citaat (Gepost op: 2012/10/29, 19:44:20) van pagina 6 van bewuste medelid.
Als je verder kijkt op die pagina zie je tal van tegenspraken.

Laat er verder ieder het zijne van denken

- Roc

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Linux is slechter als windows.
« Reactie #61 Gepost op: 2012/12/03, 02:01:56 »
Beste Rene1979,

Je bent aan het worstelen met Linux aan het draaien te krijgen, en bent daardoor geïrriteerd. Kan, velen van ons hebben ook wel eens zwaar gemopperd omdat van alles niet deed wat we verwachtten.

Als ik dit zo lees, heb je in ieder geval een steunpunt benaderd. Dat is goed, maar diegene is er blijkbaar ook niet uitgekomen. Dat kan gebeuren, steunpunten zijn wel meer ervaren maar niet alwetend. Als ik een en ander zo overzie, is het een heen-en-weer gespring tussen distro's en toepassingen die niet altijd doen wat je ervan verwacht.

V.w.b. dit draadje ga ik kort zijn: dit gaat dicht. De discussie gaat helemaal nergens over, gemor over taalvauten gaat ons niet verder helpen, niet iedereen is een eloquent scribent en dit is gemorrel in de marge. Laten we eens kijken waar we mee verder kunnen komen.

- Windows XP is binnenkort uitgerangeerd: http://techcrunch.com/2012/02/20/microsoft-nails-down-windows-end-of-life-dates/ , dus over ruim anderhalf jaar is het over en uit. Ik denk niet dat het dit is, maar meer begrijpelijke frustratie dat e.e.a. niet doet wat je wilt.
- Je hebt een vriendelijk aanbod gekregen van medeforumlid Bloom om je pc eens onder handen te nemen. Wellicht kan de gedachte zijn 'ja, maar dat heb ik eerder gedacht', maar ik zou dit niet zomaar afslaan. Wellicht kan -als je erop ingaat- Bloom contact opnemen met het vorige steunpunt wat er mis is gegaan. We zijn niet in een wedstrijd wie de slimste is, maar om jouw bak aan de praat te krijgen.
- Het is geen wedstrijd 'Linux tegen Windows *gaap*'. Het gaat erom dat je met je pc de dingen kan doen waar je je prettig bij voelt, en dat is voor iedereen anders. Ik krijg het idee dat je nog niet de goede route hebt gevonden, mocht je na het een en ander Linux toch niet prettig vinden vind ik dat prima, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Dat er een hoop op je afkomt in het begin snap ik, dat hebben we allemaal wel eens meegemaakt, en bij de ene gaat het geweldig en bij de andere gaat het aanvankelijk moeizaam. Maar ik zou toch nog eens een poging wagen, we hebben wel voor hetere vuren gestaan om iets op gang te krijgen.
- En, hoe het ook uitdraait: succes  ;)
« Laatst bewerkt op: 2012/12/03, 02:03:38 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]