Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu, programma vastlopers en andere problemen  (gelezen 540 keer)

Offline roeland

  • Lid
xubuntu, programma vastlopers en andere problemen
« Gepost op: 2014/01/19, 14:05:56 »
Ik gebruik al enige maanden xubuntu 13.04 met regelmatig vastlopers van vooral thunar (de bestandbeheerder) maar ook andere programma´s.

Daarnaast kwam ik er nu achter dat als ik een afdruk naar een bestand maak (bijv. van een thunderbird mailbericht of een mozilla scherm) ogenschijnlijk het bestand wordt opgeslagen maar vervolgens nergens meer te vinden is.  Wat opvalt is dat in het afdrukscherm het vakje ´opslaan in map´ leeg is en dat bij welke opslaglocatie je daarbij ook opgeeft, het bestand niet is terug te vinden.  Na de opdracht afdrukken zie je wel in een actie scherm een de voortgang van het opslaan verschijnen.  Met een bestanden zoeker zijn die ogenschijnlijk opgeslagen bestanden op de hele computer (inclusief externe schijf) niet meer te vinden.

Op een een vrijwel identieke computer heb 13.10 geinstalleerd zonder die problemen.

Iemand vergelijkbare ervaringen?
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: xubuntu, programma vastlopers en andere problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/19, 15:58:09 »
Ik gebruik al enige maanden xubuntu 13.04
13.04 wordt niet langer ondersteund en is dus onveilig. Ik raad aan om direct over te stappen op 13.10, via een schone opwaardering: https://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Mogelijk is je probleem dan ook gelijk verholpen.

Offline roeland

  • Lid
Re: xubuntu, programma vastlopers en andere problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/24, 12:38:48 »
Schone installatie van xubuntu 13.10 gedaan en helaas zelfde probleem al weer met thunar (crash).
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline vanadium

  • Lid
Re: xubuntu, programma vastlopers en andere problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/24, 13:04:07 »
Het zou ook kunnen dat falende hardware de problemen veroorzaakt.

Offline roeland

  • Lid
Re: xubuntu, programma vastlopers en andere problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/24, 13:16:20 »
Ik heb het probleem op twee verschillende computers, allebei met xubuntu 13.10.

Wat voor jouw opmerking pleit is dat de computers technisch erg op elkaar lijken (ASUS moederbord en zelfde AMD Athlon II processor).
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geen´top´ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: xubuntu, programma vastlopers en andere problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/24, 16:02:44 »
Draaien de beide moederborden al op de nieuwste BIOS-versie?