Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] onzichtbare en/of laggende muis installatie 18.04  (gelezen 901 keer)

Offline azakir

  • Lid
[Opgelost] onzichtbare en/of laggende muis installatie 18.04
« Gepost op: 2019/04/11, 21:30:05 »
Goede avond allen,

Ik heb een probleem met betrekking tot de installatie van ubuntu 18.04(18.10 ook geprobeerd maar heeft het zelfde probleem).
Ik heb een bootable usb gemaakt met de iso van de release pagina van ubuntu en rufus. Zodra ik de installatie uit wil voeren heb ik of geen zichtbare muis aanwijzer. of hij beweegt vreselijk traag. (meerdere pogingen gedaan en merendeel van de tijd is de aanwijzer afwezig)

het zou hier gaan over een dual boot van ubuntu naast windows 10 op een aparte ssd waarbij de ubuntu installatie dient voor developer hobby.
Het toetsenbord reageert wel weliswaar ook traag. Kan dit een probleem zijn met de gtx1070?

bijgevoegd vind u een uitdraai van dxdiag voor eventuele systeem specs.

hopelijk kan iemand mij hier helpen om dit probleem te verhelpen.
« Laatst bewerkt op: 2019/04/12, 20:31:21 door azakir »

Re: onzichtbare en laggende muis installatie 18.04
« Reactie #1 Gepost op: 2019/04/11, 21:42:12 »
In het verleden heb ik iets vergelijkbaars gehad bij mijn draadloze logitech muis/toetsenbord.
Ik heb dat toen opgelost door de ontvanger te verplaatsen naar een USB poort aan de 'voorkant'  van de kast.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline azakir

  • Lid
Re: onzichtbare en laggende muis installatie 18.04
« Reactie #2 Gepost op: 2019/04/11, 21:43:41 »
ik maak gebruik van een bedrade logitech muis via een usb passthrough in een razor toetsenbord. Heb ook al geprobeerd de muis direct in de kast te prikken maar dit hielp helaas niet.

Offline azakir

  • Lid
Re: [Opgelost] onzichtbare en/of laggende muis installatie 18.04
« Reactie #3 Gepost op: 2019/04/12, 20:31:13 »
Goede avond allen,

Ik heb nogmaals een poging gedaan om ubuntu in dualboot uit te voeren. Wederom met weinig succes met betrekking tot 18.04 en 18.10. Maar met behulp van 16.04 en daarna upgraden naar 18.04 werkte daarin tegen wel. Mogelijk dat misschien de nieuwere versie van gnome problemen geeft?

Maar goed probleem op gelost dus topic mag wat mij betreft op slot