Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update Kernel Probleem  (gelezen 341 keer)

Update Kernel Probleem
« Gepost op: 2018/03/10, 09:37:59 »
Ik heb net een (manual) update gedaan van ubuntu 14.04 naar 16.04. Na de restart kreeg ik een scherm waar stond:
end kernel panic - not syncing

Ik heb opgezocht wat daar de oplossing voor kan zijn maar die oplossingen hebben vaak een virtual drive nodig. Als ik een oudere versie probeer te starten krijg ik precies dezelfde error, ik kan dus niet bij terminal. Is er een manier om de kernel toch op te schonen of is er iets anders aan de hand?


Re: Update Kernel Probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2018/03/10, 09:50:15 »
Ik heb dat in het verleden ook gehad en ik heb toen een compleet nieuwe installatie gedaan.

Eventueel kan je met een live-cd eerst je eigen bestanden veilig stellen.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline ajjp

  • Lid
Re: Update Kernel Probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2018/03/10, 10:23:45 »
Ik heb het -tegen alle adviezen in- vorige week ook eens geprobeerd op een laptop die toch weg moest. Ik had 14.04 eerst nog geheel bijgewerkt. Maar ik kan slechts bevestigen wat velen hier al eerder ervaren hadden: het ging fout! De installatie leek gelukt, maar vervolgens liep de zaak vast met een stortvloed aan foutmeldingen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Update Kernel Probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2018/03/10, 10:36:18 »
De stap van 14.04 naar 16.04 is gewoon te groot: de codebasis is simpelweg te anders.... De kans op problemen is daardoor aanzienlijk. Ik betreur het dan ook, dat deze opwaardeermogelijkheid überhaupt bestaat.

Ook mijn advies is: doe een schone installatie van 16.04.