Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: En hoe was het in Ede dan?  (gelezen 2753 keer)

En hoe was het in Ede dan?
« Gepost op: 2009/10/31, 20:10:55 »
Nieuwsgierig Akje die ik ben, wil ik natuurlijk graag weten hoe het in Ede was. In offtopic las ik al dat er wat weinig install hulpen waren?
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/31, 20:50:27 »
yep :)

het was gezellig en leuk,,
wel de poten uit ons lijf gelopen,, op momenten was je met 5 a 6 installs tegelijk bezig :rolleyes:

dit vraagt wel even wat van je aanpassingsvermogen ;)


maar al met al een zeer succesvolle dag,,
echt toen de deuren opengingen stonden de hordes ineens klaar om een dualboot of sommigen zelfs een ubuntu-only install te laten doen en op een paar lastige vista partities na veel mensen met een uby naar huis kunnen sturen.

ook lekker veel vragen kunnen beantwoorden en mensen mogelijkheden laten zien wat je allemaal kan met ubuntu.

ook de lezingen waren heel goed bezocht heb ik begrepen,,al heb ik er zelf niets van meegekregen, te druk met installeren he ;)

maar goed verzorgt,, lekkere koffie broodjes en melk voor de vrijwilligers en de hardware was ook prima op orde,
op een paar kleine verbeterpuntjes na maar dat had denk ik meer met communicatie te maken met de hcc en kan een volgende keer eenvoudig voorkomen worden.

en super dank aan maarten123 waar we zijn halve stand hebben moeten slopen voor de monitoren,,
zonder jou hadden we veel mensen moeten teleurstellen,, dankjewel :)

Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/31, 21:17:26 »
Nieuwsgierig Akje die ik ben, wil ik natuurlijk graag weten hoe het in Ede was. In offtopic las ik al dat er wat weinig install hulpen waren?
Er waren meer dan genoeg installatie hulpen, dat er een stel was wat de kantjes er afliep. We hadden Vistaus alle moeilijke gevallen gegeven, leert hij ook eens wat. XD
En voor de rest liepen ze een zeker persoon te treiteren en te sarren, alsof er niks anders te doen viel, jaloezie ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/31, 21:38:00 »
We hebben 1 persoon apart moeten plaatsen,vanwege duistere praktijken  :evil:
Verder was het een prima dag,erg druk maar wel prettig.Wel leuk dat je dan je hobby uren achter elkaar mag doen  :)
Kubuntu 20.04

Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/31, 23:30:49 »
Het was een leuke party, er was een goede sfeer. Iedereen die ik gesproken heb was enthousiast. Ik ben met Rob (ertai) vrij druk geweest met de installatieworkshops, die we niet goed genoeg hadden voorbereid (het installeren vergde teveel tijd). Dus er was wat improvisatie nodig (niet zelf laten installeren, maar het installatieproces laten zien met screenshots, en het afmaakwerk wel laten uitvoeren). Gelukkig ging de tweede en derde ronde dus een stuk beter. :D

Als ik tussen de workshops door bij het ubuntu-nl gedeelte kwam, dan zag ik een hoop drukte. Ik heb begrepen dat bezoekers moesten vechten voor een install. Maar beter te druk dan niks te doen hebben. Ook Maarten was enorm druk met de demo's, en de stand zag er weer piekfijn uit. Tenminste, totdat een stel install teroristen de monitoren hadden gekaapt. ;)

Guy Duportail van Multiseatpc was er ook, en de twaalfzits is een indrukwekkend staaltje werk! Ik heb de eer gehad ermee te mogen rondrijden van de bus naar de zaal, en dat was een stuk minder werk dan de twaalf HCC laptops in koffers versjouwen na de party. :)

De samenwerking met de HCC mag wat mij betreft een succes genoemd worden.

Na de tijd nog een borrel met de HCC, bitterballen kanen. En afgerond met een lekkere pizza bij de italiaan in Ede.

Al met al dus een geslaagde dag.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/01, 00:16:06 »
Erg goede dag. alleen was het erg laat voor ik terug was ivm met wegwerkzaamheden :S.

Maar de workshops waar ik mee heb geholpen ging niet meteen op rolletjes maar veel geleerd voor een volgende keer. Nu weer op HCC-dagen een kleine workshop in elkaar zetten.

Ik denk dat het meenemen van monitor/muis/keyboard toch lastig blijft. Maar als het te regelen is zeker goed.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/01, 05:45:34 »
Na de tijd nog een borrel met de HCC, bitterballen kanen. En afgerond met een lekkere pizza bij de italiaan in Ede.

Hé, de aankondiging van die borrel heb ik dan zeker gemist? De NLLGG wist er ook niks van.

Los daarvan. Het was een goede dag. Bij de verschillende stands en tafels was het lekker druk. Ik ben in contact gekomen met een directeur van een basisschool die met Ubuntu aan de slag gaat. Links en rechts leuk kunnen netwerken met mensen die zich ook zorgen maken over het open source beleid in Nederland.

Het mooiste was toch wel te zien dat nu voor het eerst zoveel open organisaties samen zijn opgetrokken, samen met bedrijven, om er gewoon een leuke gebruikersdag van te maken. Verschillende HCC groepen, Ubuntu-NL, NLLGG, NLUUG, Soleus, Bit, ATComputing, CACert.

Kudos, absoluut.

Offline Dave

  • Lid
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/01, 09:46:31 »

Hé, de aankondiging van die borrel heb ik dan zeker gemist? De NLLGG wist er ook niks van.

Ja dat was zo afgesproken. Sommigen hebben nogal een naam op dat gebied  =D

Offline Drummies

  • Lid
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/01, 09:57:35 »
@dave was je ook in Ede?? heb ik je dan over het hoofd gezien  ;)

Was bere gezellig in Ede goed georganiseerd,tussen de bedrijven door nog even onze ¨enigste¨ vrouwelijke installatie hulp voorzien van een broodje  XD.

Moe maar voldaan (het is goed dat de volgende party pas over 20 dagen is  XD )
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/01, 12:45:54 »
Na de tijd nog een borrel met de HCC, bitterballen kanen. En afgerond met een lekkere pizza bij de italiaan in Ede.

Hé, de aankondiging van die borrel heb ik dan zeker gemist? De NLLGG wist er ook niks van.

Dat is een leerpuntje geweest voor mij. Als ik weer een keer optreedt als een mede-organisator van zo'n groot evenement, dan wil ik kijken of het mogelijk is dat ik op de dag zelf de taken die daarbij horen beter kan uitvoeren (meer tijd voor de sprekers namens ubuntu-nl, sponsoren, vrijwilligers, en contacten leggen met andere partijen die er zijn om te kijken of ze misschien ook iets kunnen betekenen op andere release parties etc.)

Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/01, 13:38:00 »

Hé, de aankondiging van die borrel heb ik dan zeker gemist? De NLLGG wist er ook niks van.

Ja dat was zo afgesproken. Sommigen hebben nogal een naam op dat gebied  =D

Klopt, maar ik was daar wel actief namens Ubuntu-NL. Het gaat mij even niet om de borrel, wel even om het gevoel dat we daar met zijn allen actief waren en daar over na hadden kunnen kaarten.

Offline Dave

  • Lid
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/01, 15:30:59 »
@dave was je ook in Ede?? heb ik je dan over het hoofd gezien  ;)


Ik was te druk met de borrels wegwerken voor Jan kwam  =D
Nou ja, ben eigenlijk niet verder dan Eede geweest afgelopen week.


Offline rman

  • Lid
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/01, 16:00:00 »
Leuk om weer eens mee te doen.

Ik merkte wel dat ik door het helpen ook het een en ander leerde. Zo had ik nooit van Grub2 gehoord en zocht daardoor tevergeefs naar menu.lst. Wat ff niet zo fijn was dat het bekabelde netwerk soms uitviel; tja dan maar op een onbeveiligd draadloos netwerk.

Wat heel vreemd was dat een 64AMD versie zich niet liet installeren op een vrij nieuwe notebook. Ander cd, zelfde resultaat. Als je koos voor een install of cd check dat werd deze meteen notebook herstart en werd het zelfde menu (uiteraard) zichtbaar. Met een usb installeren gaf het zelde resultaat.
Hierna maar de "gewone" i386 versie gebruikt en dit ging probleemloos.

Ik geloof wel dat we een flink aantal mensen konden helpen.


« Laatst bewerkt op: 2009/11/01, 16:06:50 door rman »
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Offline kiersie

  • Lid
    • http://www.gboek.nl
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/01, 16:38:20 »
Misschien de volgende keer voor het installeren een paar snelle usb stickies inslaan?

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/01, 17:29:46 »
ik had er drie klaar voor gebruik en bij me,,, 

maar dit is niet altijd beter/sneller dan een disk.

en sommige bakken willen niet booten van usb dus ben je toch op de oude vertrouwde cd aangewezen.
die deed het altijd itt de aanwezige netboot die ik niet aan de babbel heb gezien.

Offline furioza

  • Lid
    • furioza.nl
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/01, 17:59:37 »
Ja jongens alles zag er voor mij als bezoeker erg mooi uit. En zeer goed verzorgd, de puntjes waar jullie het over hebben, dat hebben jullie dan mooi verbloemd. Ik heb zo hier en daar gezien dat mensen voor hulp en ondersteuning het wel heel erg druk hadden, maar dat lijkt mij normaal zo. Er veel mensen die hulp nodig hebben en een één op één zit er nu eenmaal niet in. Wat mij opviel is dat de bezoekers voor de installatie hier lekker op hun gemak zaten en gewoon afwachten zonder stres.

Jammer dat ik niet de hele dag had, maar moest gewoon op tijd weg ivm andere verplichtingen. Hopelijk dat ik de volgende keer beter kan plannen.  XD

Ik heb hier toch een hele leuke en leerzame dag gehad. Dus hulde aan de organisatie en vrijwilligers.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/01, 19:35:06 »
Bezoekers zijn van harte uitgenodigd om hun verhaal te posten op http://releaseparty.eu/show.php5?page=guestbook :)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/01, 19:42:53 door Cumulus007 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/11/01, 19:40:30 »
hun vertaal

Kuch... beroepsafwijking?    :)

Offline Dave

  • Lid
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/11/01, 20:29:37 »
Leuk om weer eens mee te doen.

Ik merkte wel dat ik door het helpen ook het een en ander leerde. Zo had ik nooit van Grub2 gehoord en zocht daardoor tevergeefs naar menu.lst. Wat ff niet zo fijn was dat het bekabelde netwerk soms uitviel; tja dan maar op een onbeveiligd draadloos netwerk.

Wat heel vreemd was dat een 64AMD versie zich niet liet installeren op een vrij nieuwe notebook. Ander cd, zelfde resultaat. Als je koos voor een install of cd check dat werd deze meteen notebook herstart en werd het zelfde menu (uiteraard) zichtbaar. Met een usb installeren gaf het zelde resultaat.
Hierna maar de "gewone" i386 versie gebruikt en dit ging probleemloos.

Ik geloof wel dat we een flink aantal mensen konden helpen.




Wanneer je iemand mag helpen is die meestentijds al niet helemaal vreemd er mee.
Dat het installeren dan op problemen stuit kwam ik al meermaals tegen.
Gaar het bijna als vanzelf hebben ze je niet nodig immers.

Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/11/01, 21:07:26 »
Gaar, wie is er gaar ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/11/01, 21:09:18 »
Beter dan halfgaar, toch?  :P

Re: En hoe was het in Ede dan?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/11/01, 21:12:08 »
Dat ben ik, vandaar mijn vraag. =D
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.