Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kom systeem niet meer in  (gelezen 870 keer)

Kom systeem niet meer in
« Gepost op: 2010/01/14, 20:04:05 »
Hallo,

Ik heb een probleem met Ubuntu 9.10 op mijn desktop. Het systeem werkte prima maar nadat ik een reboot deed kwam ik niet meer het systeem in. Verder heb ik geen bestanden aangepast dus hoe het kan, geen flauw idee. De volgende melding krijg ik bij het opstarten.

Citaat
usplash: Setting mode 1152x864 failed
usplash: Using mode 1024x768
init: job_process.c:529: Unhandled error from job_process_spawn: Permission denied
init: Failed to spawn mountall-shell main process: unable to execute: Permission denied
init: job_process.c:529: Unhandled error from job_process_spawn: Permission denied
init: Failed to spawn mountall-shell post-stop process: unable to execute: Permission denied

Naast Ubuntu heb ik ook nog Windows 7 op een andere partitie geïnstalleerd, wellicht dat dit er wat mee te maken heeft?

Re: Kom systeem niet meer in
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/14, 20:51:53 »
Vreemd geval, je krijgt grub meldingen en je hebt Windows opnieuw geïnstalleerd, normaal gesproken wordt grub overschreven. Ik zou als eerste een Grub herstel doen. http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#HerstelGrub2meteenLiveCD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Kom systeem niet meer in
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/15, 13:53:41 »
Hoi,

Ik heb het geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Zou het mogelijk zijn dat het programmaatje ¨Pysdm¨ er voor zorgt dat ik er niet meer in kom? Ik heb namelijk een partitie waar muziek op staat, deze wil ik in zowel Ubuntu als in Windows 7 kunnen gebruiken en het programma Pysdm zorgt er voor dat de partitie telkens standaard gemount wordt bij het opstarten.

Anders vrees ik dat ik Ubuntu opnieuw moet installeren...

Bedankt,

WinterBase

Re: Kom systeem niet meer in
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/15, 16:49:34 »
pysdm is een programma waarmee je grafisch kan mounten en umounten, als je zelf geen aparte boot regels hebt toegevoegd mag dit het probleem niet zijn.
Wat voor een probleem heb je bij het opnieuw installeren van grub2? Normaal gesproken hoef je Ubuntu niet opnieuw te installeren. Mocht het echt niet lukken met de grub herstel en je wilt toch opnieuw installeren stel dan eerst je gegevens veilig. Mocht je een aparte /home partitie hebben, hoeft dit niet noodzakelijk, is wel veiliger.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.