Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verse installatie Karmic Koala met devkit-disks-daemon-error  (gelezen 2501 keer)

Offline evarie

  • Lid
verse installatie Karmic Koala met devkit-disks-daemon-error
« Gepost op: 2010/01/04, 15:57:51 »
Wanneer kunnen we ubuntu 9.10 karmik koala foutloos gaan gebruiken?
Als de fouten en de bugs zijn opgelost. En wanneer is dat?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/15, 18:01:49 door evarie »

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/04, 16:01:58 »
Die snap ik niet. Ooit een programma, OS zonder enige fout gezien.
Volgens mij zitten er altijd wel fouten in en is de vraag eerder wanneer is het voor mij bruikbaar.
Blijkbaar heb je dus nog problemen met de huidige versie. Kom dan met de problemen en kijk of iemand er een oplossing voor heeft.

Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/04, 16:05:43 »
Wanneer kunnen we ubuntu 9.10 karmik koala foutloos gaan gebruiken?
Als de fouten en de bugs zijn opgelost. En wanneer is dat?
Ik gebruik 9.10 nu toch al sinds het begin, en weinig problemen tegen gekomen. Als ik al een probleem had was dat meestal door zelf te spelen ermee ;)

Wat ik me dan afvraag, welke problemen kom je tegen? Samen met het forum zal het wel lukken om daar een oplossing voor te vinden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/04, 16:14:51 »
Die snap ik niet. Ooit een programma, OS zonder enige fout gezien.
Volgens mij zitten er altijd wel fouten in en is de vraag eerder wanneer is het voor mij bruikbaar.
Blijkbaar heb je dus nog problemen met de huidige versie. Kom dan met de problemen en kijk of iemand er een oplossing voor heeft.

+1

Inmiddels is 9.10 al ruim twee maanden oud en heel wat updates rijker. Beslist goed bruikbaar, dus.  :)

Offline jan11000

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/04, 16:15:08 »
Werkt hier perfect.
Indien je nu eens verteld wat niet werkt/goed is.

Offline evarie

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/04, 16:49:41 »
Toen ik aan het installeren was heb ik deze bug proberen te reporten. En heb het adres via een contact formulier opgeslagen.
De bug waar het om gaat staat hier:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/devicekit-disks/+bug/452208

Deze bug heb ik wel vier of vijf keer gehad. Ik kreeg alleen het adres en dus de bug info niet te pakken. Pas na vijf keer installeren.
Kost me een halve dag helaas. Ik ben nood gedwongen terug gevallen op een cd van ubuntu 9.04 origineel.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/04, 16:52:22 door evarie »

Offline Dave

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/05, 12:19:08 »
Met elke versie van wat dan ook zijn er mensen die tegen een probleem aan lopen.
Persoonlijk vind ik 9.10 de mooiste versie ooit, gebruik die al volledig vanaf 2 maanden vóór het uitkomen zelfs zonder problemen.
Nooit eerder aangedurfd met een beta.

Maar voor een enkeling zal het antwoord op de vraag zijn: Nooit.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/05, 12:29:47 »
Het enige probleem wat ik tegen kom is dat hij af en toe een fout geeft met opstarten en dan moet ik fsck ( uit mijn hoofd gezegt ) doen en dan start die weer op.
Ik heb eigenlijk nooit echt gezocht wat de oorzaak is.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Brillie

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/05, 12:30:19 »
Wanneer kunnen we ubuntu 9.10 karmik koala foutloos gaan gebruiken?
Als de fouten en de bugs zijn opgelost. En wanneer is dat?

Als je het vergelijkt met een auto, dan heb je gelijk. Immers deze worden ook doorgetest tot je er veilig de weg mee op kan. Echter, je doet met ubuntu 9.10 karmik koala vast meer dan alleen maar aanzetten en een beetje surfen. En dan kan het wel eens een beetje onstabiel worden. Echter meer dan Windows7 het doet, is volgens mij niet zo. Tevens komen de updates sneller beschikbaar dan bij Windows7.


Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/05, 12:37:51 »
Wanneer kunnen we ubuntu 9.10 karmik koala foutloos gaan gebruiken?
Als de fouten en de bugs zijn opgelost. En wanneer is dat?
Met een verse install (i.p.v. een upgrade) moet het nu toch wel lukken, dacht ik.

Offline evarie

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/05, 20:28:58 »
Leuke antwoorden, maar als ik Koala heb geinstalleerd krijg ik een crash report.
Als ik dan de computer opnieuw opstart. Dan doet ie het niet meer. Er gebeurt waar ik niks mee kan. Alleen een zwart scherm.
Volgens de bug zit er een fout met de devkits.
Weet jij al de oplossing?

Offline Dave

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/06, 01:37:39 »
geen idee wat die devkits inhoud.

Maar een zwart scherm betekend dus dat je geen beeld hebt, of is dat te simpel.
Geen beeld komt door problemen met de aansturing of defect aan meestal de videokaart.
Met bepaalde merken/types zul je dat in elke Linux versie tegen komen dat je wat zelfwerkzaamheid moet betrachten.
Net als een winmodem is er genoeg hardware enkel voor dat OS bestemd
In een kerosine motor moet je ook geen diesel tanken.






Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/06, 08:28:50 »
wat betreft je bug 452208.......  De updates lijken wel op afroep te komen!

Martin Pitt 19 hours ago
Changed in devicekit-disks (Ubuntu): 
status:  Incomplete → Fix Released

En nu maar hopen dat dat je probleem was......
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline evarie

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/01/06, 11:39:36 »
Nu heb ik er al een andere ubuntu versie er overheen geinstalleerd die het wel doet namelijk 9.04
Maar als ik tijd heb, dan ben ik van plan om het nog een keer te proberen.
Dus ik ga de computer opnieuw opstarten na het installeren van 9.10
Als het dan weer niet lukt. Dan zet ik de computer uit en sluit ik die harddisk aan
op een computer die het wel doet. Ik wil dan de nodige errorlogs hier op het forum plaatsen.
Kunnen jullie mij de paden doorgeven waar de errorlogs staan?

Offline Tom

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/01/06, 11:43:51 »
Systeem - beheer - logbestand weergave. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline evarie

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/01/06, 12:15:01 »
Oke bedankt. Maar ik vroeg het pad. Ik heb gekeken en het pad is dus :  /var/log
En zijn er dan logs die ik niet hoef te plaatsen, of moet ik dan alle logs plaatsen?
Ik kan jouw manier natuurlijk niet gebruiken als ik de computer niet kan opstarten van die harddisk met koala.


Offline Dave

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #16 Gepost op: 2010/01/06, 15:30:56 »
Leuke antwoorden, maar als ik Koala heb geinstalleerd krijg ik een crash report.

direct na de installatie of na installatie van de nadien aangeboden drivers?




Offline evarie

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #17 Gepost op: 2010/01/06, 16:51:47 »
Toen ik de computer voor de eerste keer opstarte. Kwam er een zwart beeldscherm. Ik ben toen weer overnieuw begonnen
met installeren. Maar weer het zelfde probleem. En toen ben ik zelfs voor de derde keer weer overnieuw begonnen.
Toen heb ik de crashreport gedaan; Tijdens het installeren van koala kreeg ik een crashreport. Deze probeerde ik aan te bieden aan launchpad. Dat hoefde niet want deze bug is al bekend. Daarna de computer opnieuw opgestart. Maar weer niks.

Dus iedere keer dat ik koala probeerde te installeren, kreeg ik de crahsreport tijdens het installeren en mislukte de eerste opstart.

Ik kan de errorlogs niet meer kopieren omdat ik er al een ubuntu 9.04 er over heen heb geinstalleerd?
Is het tot zo ver duidelijk?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/06, 16:58:04 door evarie »

Offline Dave

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #18 Gepost op: 2010/01/06, 17:42:24 »
iets meer.
Ik heb soortgelijk ook al eens gehad maar kon ik nog wel in grub komen, zag eerst ook het bios nog wel opstarten enzo.
Maar gelijk zwart nog niet gezien.

Offline evarie

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #19 Gepost op: 2010/01/06, 20:37:12 »
Het is me duidelijk. Ik moet het simpel weg gewoon nog een keer proberen om het te installeren.

Offline evarie

  • Lid
Re: Wanneer kunnen we ubuntu karmik koala foutloos gaan gebruiken?
« Reactie #20 Gepost op: 2010/01/15, 17:49:12 »
Nu is het zo ver.
Op mijn nieuwe computer heb ik eerst de 32bit versie ubuntu Karmic Koala geinstalleerd en dat ging helemaal vlekkeloos.
Vandaag had ik wat meer tijd en heb toen de 64bit versie gedownload en op cd gebrand en getest. Dus het ligt niet aan de cd, maar echt aan de devkit-disks-daemon-error. Oke, weer het zelfde. Maar nu ga ik je vragen om dit probleem op te lossen.

Nu heb ik dus twee systeem partities met ubuntu op een harddisk. Maar door dat de tweede installatie niet goed werkt. Kom ik in de terminal terecht.
Ik heb geprobeerd om de werkende versie, dat is de 32 bit versie op te starten. Maar deze start niet op omdat grub is overgeschreven.
Eerst maar eens het probleem oplossen voor de 64bit versie met de devkit daemon error.
Oja, belangrijk is dat er een aparte boot partitie op is geinstalleerd aan het begin van de harddisk. Want ik weet van Pjotr dat je als je meerdere
schijven gaat installeren dat je dan een boot partitie moet maken. Nu heb ik er nog een schijf in zitten, maar er komen er nog meer bij.
En voor home en root en voor var en voor swap heb ik ook aparte partities gemaakt. Deze worden gebruikt door de eerste/32bit versie.
Voor de tweede/64bit versie heb ik alleen een systeem en een swap partitie gemaakt..


Ik vind het knap als jij dit probleem opgelost krijgt. Daar heb ik echt respect voor.
Nu kan ik nog wel de errorlogs voor je kopieren naar het forum. Maar dat zijn er te veel, dus laat even weten welke je moet hebben en waar ze staan. Ik
weet alleen de errorlogs van /var/log/
Ik weet alleen niet wat je nog meer moet weten.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/15, 18:00:31 door evarie »