Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cdrom wordt niet herkent  (gelezen 675 keer)

roggggggier

  • Gast
cdrom wordt niet herkent
« Gepost op: 2008/03/02, 17:34:11 »
Ik probeer ubuntu 6.06 lts met een alternate cd te her-installeren op mijn heeeele oude acer travelmate 200 laptop. Ubuntu heeft er altijd prima op gedaan. Alleen herkent hij tijdens het installeren mijn cd-rom (CR-176-B) niet. Weet hier iemand raad mee? zelf vraagt het programma om een diskette met module maar ik weet niet waar ik die vandaan kan halen. Ik heb van alles geprobeerd maar niets mocht baten. Wanneer iemand nog een image van Hoary of Breezy heeft liggen ben ik daar ook blij mee, het blijft een oud rammelbakje.

cdrom wordt niet herkent
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/02, 17:45:11 »
Die images kan je downloaden op de ubuntu-website. Maar dat zou ik niet doen, die zijn namelijk niet meer ondersteund.

Google is je vriend ;). Nee, echt, zoek eens op google (als je dat nog niet gedaan had) waar je zo'n diskette kunt vinden. Ik dacht dat Debian zoiets had, maar ik weet het niet meer zeker.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

roggggggier

  • Gast
cdrom wordt niet herkent
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/02, 17:53:26 »
De Oude images zijn niet meer te vinden op de websites, en ik heb me echt rot gegoogled om een ondersteunende module te vinden.

cdrom wordt niet herkent
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/02, 18:07:58 »
http://old-releases.ubuntu.com/releases/
Hoezo niet meer te vinden? 3 klikken ;)

Nu, die drivers heb ik toch echt ergens gevonden bij debian, zoek daar eens naar floppy boot of zoiets.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Bobbie

  • Lid
cdrom wordt niet herkent
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/02, 20:26:45 »
onder mijn handtekening, bootmanager

gr