Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live CD Edgy zwart ipv bureaublad  (gelezen 702 keer)

Azalin

  • Gast
Live CD Edgy zwart ipv bureaublad
« Gepost op: 2006/12/16, 16:48:56 »
Ik wilde eens kijken of ik Edgy kon installeren maar wanneer ik de Live CD er in stop dan krijg ik eerst wel de progress bar en zo maar op het moment dat het bureaublad zou moeten komen (ik hoor wel geluid nl) dan blijft het scherm zwart. Met CTRL-ALT-F1 kom ik wel in een terminal scherm dus het is de grafische aansturing van mijn X ... Als ik dan weer CTRL-ALT-F7 doe, dan kom ik wel bij mijn bureaublad maar dat ziet er dan niet echt best uit... bruikbaar in elk geval niet en de muis wil niet reageren (terwijl capslock en numlock het wel doen) ... ctrl-alt-f1 reageert dan ook weer heeeel langzaam. Heel veel zin om dapper te vervangen voor Edgy heb ik niet wanneer ik de grafische handel niet aan de praat krijg.
Ook met de safe-graphics mode krijg ik ditzelfde grapje. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Overigens, dit is een ATI Radeon 9550 kaart ... nu weet ik dat de open source drivers van ATI die bij Edgy zitten niet lekker werken in Edgy, maar met de VGA of VESA drivers (reconfigure gedaan) verandert er niets)

Azalin

  • Gast
Live CD Edgy zwart ipv bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/16, 21:27:41 »
MMm, ok eigenwijs als ik ben heb ik gewoon de boel geinstalleerd in de hoop dat het wel goed zou komen... voornamelijk nam ik dit besluit toen ik de LiveCD van Dapper er in stopte en er achter kwam dat die OOK niet goed draaide door mijn ATI kaart. Dus, Edgy alternate er in gestopt, geinstalleerd en via de terminal na de install en een x fail, de driver van ATI naar Vesa gezet (!!). Toen de boel opgestart en gaan... ik zit nu te Edgy-en :) Mijn scanner doet het nu ook weer prima. De hele reden dat ik naar Edgy wilde... Nu alleen de refresh rate even wat opkrikken want dat is echt niks: 1280x1024 met een refresh van 60Hz ... headache mode enabled :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Live CD Edgy zwart ipv bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/16, 22:06:03 »
Blij dat het je gelukt is,
succes verder ;)
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Azalin

  • Gast
Live CD Edgy zwart ipv bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/16, 22:26:09 »
Dank je :) Ik moet zeggen dat ik wat huiverig was om over te stappen aangezien er een hoop mensen een hoop problemen mee hadden en ik ken het gezegde maar al te goed: don't fix it if it ain't broken.. Maargoed, m'n scanner deed het dus toen moest ik wel :)