Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat nu  (gelezen 462 keer)

Offline Alexis

  • Lid
Wat nu
« Gepost op: 2013/07/30, 17:26:11 »
[Opgelost] Heb zonet Ubuntu 12.04 geïnstalleerd. Na de installatie volgt blijkbaar de controle van de installatie. Nu staat er op mijn scherm het volgende:
Checking battery state...     [OK]
Stopping CPU interrupts balancing daemon....  [OK]
. ........
. ........
. ........
om te eindigen met:
Asking all remaining processes to terminate ....   [OK]

Maar verder doet mijn PC niets meer en al die mededelingen blijven op het scherm staan.

Hoe moet dat nu verder?
« Laatst bewerkt op: 2013/07/30, 20:29:43 door Alexis »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wat nu
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/30, 17:45:07 »
Opnieuw opstarten denk ik ...
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Alexis

  • Lid
Re: Wat nu
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/30, 17:52:45 »
Bedoel je dan op de "aan-uit"knop duwen tot wanneer de laptop afgesloten is en daarna terug opstarten want op een andere manier afsluiten is volgens mij niet mogelijk (ook de muisaanwijzer werkt niet!!.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat nu
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/30, 18:26:45 »
Start je computer eens op vanaf de Live-DVD van Ubuntu en post hier eens een overzicht van je apparatuur, op de volgende wijze:
https://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Maak-automatisch-een-handig-overzicht-van-de-apparatuur-in-uw-computer
(punt 18, rechterkolom)

Offline Alexis

  • Lid
Re: Wat nu
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/30, 19:27:01 »
Allemaal goed en wel.  Ik ben dus zeer nieuw op dit forum. Ik installeerde de versie 12.04 LTS vanaf een zelfgebrande Live-CD en Pjotr spreekt nu van een Live-DVD. Wat is het verschil en waar haal ik nu eventueel die Live-DVD?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wat nu
« Reactie #5 Gepost op: 2013/07/30, 19:33:25 »
Wat is het verschil
er is geen verschil.
Probeer eerst gewoon opnieuw op te starten, desnoods door de spanning er even af te halen.
Kan je niet opstarten, volg dan het advies van Pjotr, door te starten vanaf de CD.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Alexis

  • Lid
Re: Wat nu
« Reactie #6 Gepost op: 2013/07/30, 20:26:19 »
Dank aan beide raadgevers. Ron, ik heb uw laatste raad gevolgd en mijn probleem is opgelost.

Re: Wat nu
« Reactie #7 Gepost op: 2013/07/31, 20:55:33 »
[Opgelost] Heb zonet Ubuntu 12.04 geïnstalleerd. Na de installatie volgt blijkbaar de controle van de installatie. Nu staat er op mijn scherm het volgende:
Checking battery state...     [OK]
Stopping CPU interrupts balancing daemon....  [OK]
. ........
. ........
. ........
om te eindigen met:
Asking all remaining processes to terminate ....   [OK]

Maar verder doet mijn PC niets meer en al die mededelingen blijven op het scherm staan.

Hoe moet dat nu verder?
Ik heb er ook regelmatig last van op 12.04, sommige kernels werken niet bij mij.
Oplossing: de laast werkende kernel in de GRUB selecteren ;)
Ik ben daarom ook wel geïnteresseerd in je PC specificaties, kijken of er overeenkomsten zijn in de hardware.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit