Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teamviewer:bestandsoverdracht lukt niet  (gelezen 753 keer)

Teamviewer:bestandsoverdracht lukt niet
« Gepost op: 2014/05/06, 11:22:59 »
Het programma Teamviewer gebruik ik al geruime tijd voor ondersteuning en onderhoud op afstand.
Maar nu loop ik tegen een probleem aan. Kies ik voor bestandsoverdracht dan verschijnt er een mooi scherm met links mijn bestanden en rechts de bestanden van de machine op afstand (ook Linux/Ubuntu). Kies ik dan links een bestand en klik op verzenden dan krijg ik de melding Access denied.  En hoe ik ook rechten aan beide kanten instel, de overdracht lukt maar niet.
Wie weet raad?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Teamviewer:bestandsoverdracht lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/21, 11:02:08 »
Hier hetzelfde probleem van de een naar de andere PC Access Denied maar andersom gaat wel, heeft iets te maken met rechten maar ik kan er de vinger nog niet achter krijgen waar het nu fout gaat

Re: Teamviewer:bestandsoverdracht lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/21, 11:31:39 »
Inmiddels nam ik contact op op met Teamviewer. Dit was hun reactie:
Citaat
Could you please send us the TeamViewer log files of BOTH sides of the connection as a ZIP file to analyze the problem?
You will find them most quickly by using following command line in the terminal on Linux :

teamviewer --ziplog

For quicker detection of the problem, please also let us know when exactly the problem occurred, if possible.
It would be nice if you could send us the ZIP file containing the files as a reply to this mail.
Thank you in advance and have a great day!

Maar ik heb daarop nog geen reactie ontvangen
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Teamviewer:bestandsoverdracht lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/21, 11:38:02 »
In die ziplog staat ook niet veel dus daar kunnen ze weinig mee, het heeft met rechten te maken van Ubuntu.
We vreemd dat van de een naar de ander het wel werkt maar andersom niet, is dat bij jou ook zo?

Re: Teamviewer:bestandsoverdracht lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/21, 12:50:39 »
In die ziplog staat ook niet veel dus daar kunnen ze weinig mee, het heeft met rechten te maken van Ubuntu.
We vreemd dat van de een naar de ander het wel werkt maar andersom niet, is dat bij jou ook zo?
Toen ik het eerst testte met mijn Linuxmint notebook en mijn Linuxmint-desktop  (zelfde modem) - kon ik aan beide kanten een bestand wel ophalen maar niet versturen.
Toen ik Teamviewer wilde gebruiken om een VirtualBox .ova bestand toe te sturen aan het forumlid yJi kon ik het ook niet sturen, maar kon zij het ook niet ophalen.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.