Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mythtv en netwerkschijf  (gelezen 1092 keer)

Offline lucaspr

  • Lid
Mythtv en netwerkschijf
« Gepost op: 2007/07/16, 21:24:45 »
Hallo,

Ik zou graag willen proberen om MythTV werkend te krijgen (iets met een lange adem las ik elders in dit forum...) zou moeten lukken aangezien het volledig voorgekauwd is op feisty, inclusief alternate install...

Maar dan moet er een netwerkschijf (zowel NFS gedeeld als Samba (Voor de buren :)) de opgenomen TV gaan opslaan. Daarvoor heb ik 1Tb aan ruimte in gedachten, zodat ik niet zonder een film o.i.d. hoef te zitten! Enig idee hoe ik een netwerkschijf bij het opstarten kan mounten en dan Mythtv kan vertellen dat hij het daar op moet gaan slaan.

Voor de volledigheid:
- server heet luukserver met 192.168.0.254 als IP-adres.
- de mediapc (waar Mythtv op draait) heet ook mediapc (verassend!) met  dynamisch IP

Mijn server is ook mijn DHCP server omdat daar LTSP op draait. (Linux terminal server). Dat maakt het dus anders, omdat je eigenlijk direct op de server aan het werk bent. Maar daar had ik een aantal vragen over gesteld, zie dit forum: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12691.

Vandaar dat ik het vraag, want ik neem aan dat het niet zo simpel is als: openemen in : \home\mediapc\opnames en daar die 1 Tb mounten....

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Mythtv en netwerkschijf
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/17, 03:48:51 »
Volgens mij kan je die 1 TB gewoon mounten in /mount/opnames of iets dergelijks.
Dit doe je via /etc/fstab
Handleidingen over hoe je samba en NFS instelt zijn er genoeg te vinden.

Hou er wel rekening mee dat je voor het opnemen waarschijnlijk wel een Gigabit verbinding moet hebben. Ik denk niet dat een draadloos of 100 mbit verbinding genoeg is.

NFS is stukken sneller dan samba, dus als het mogelijk is zou ik dat gebruiken.

Offline lucaspr

  • Lid
Mythtv en netwerkschijf
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/23, 19:45:52 »
Sorry voor het late antwoord.. Beetje druk op het werk!

Maar een gigabit verbinding ligt er.
Het is alleen wel zo dat ik bij de aanschaf van die kaartjes beter op had moeten letten (in de server zit een pci kaartje) want deze 'rekenen op de CPU'.... Kost de 3500 wel een hoop evengie om de netwerkkaart te voorzien.

Maar ik zal proberen NFS te gebruiken! Samba opzetten is redelijk eenvoudig, is NFS vergelijkbaar? Of eenvoudiger?

Ik ga weer neuzen op internet! Dank voor de info!

Offline lucaspr

  • Lid
Mythtv en netwerkschijf
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/23, 21:24:55 »
Citaat van: lucaspr
Sorry voor het late antwoord.. Beetje druk op het werk!

Maar een gigabit verbinding ligt er.
Het is alleen wel zo dat ik bij de aanschaf van die kaartjes beter op had moeten letten (in de server zit een pci kaartje) want deze 'rekenen op de CPU'.... Kost de 3500 wel een hoop evengie om de netwerkkaart te voorzien.

Maar ik zal proberen NFS te gebruiken! Samba opzetten is redelijk eenvoudig, is NFS vergelijkbaar? Of eenvoudiger?

Ik ga weer neuzen op internet! Dank voor de info!
Nou, wat ik vroeg kan ik zelf beantwoorden... Het is makkelijker om NFS te gebruiken dan samba, alleen jammer dat er nog geen GUI voor is! Maar de CLI volstaat volledig!