Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cd gaat niet verder met instaleren (geeft fout melding)  (gelezen 992 keer)

Gebe

  • Gast
cd gaat niet verder met instaleren (geeft fout melding)
« Gepost op: 2009/03/08, 19:38:37 »
Hallo,

Ik ben de basis programma van ubuntu 8.10 GNOME aan het installeren, na dat ik alle aanwijzingen heb op gevolgd
kom er een gebrande CD uit. (ook heb ik de KTE versie geprobeerd)
als ik de gegevens van dit installatie programma wil installeren gaat het niet verder dan "creating image"
daarna verschijnt de tekst "er was geen toegang mogelijk tot de CD, controleer of andere programma's de CD
gebruiken en probeer het opnieuw" wat doe ik niet goed?? heb ik iets aan staan op de achtergrond, wie kan mij hier mee
helpen, misschien is het gewoon een fout in de installatie?
?

MarnixDL

  • Gast
Re: cd gaat niet verder met instaleren (geeft fout melding)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/08, 21:32:34 »
Probeer anders ubuntu eens op te starten van op cd wanneer je je pc opstart . Ik vermoed dat Windows root in het eten gooit.

Hopelijk lukt het zo,

Groeten

Offline track

  • Lid
Re: cd gaat niet verder met instaleren (geeft fout melding)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/08, 21:54:59 »
Hoi Gebe,

welkom op het forum !

Op het scherm zie ik dat je Nero gebruikt.  Ik ben er niet echt mee vertrouwd maar je moet iets hebben dat een .iso 1 tot 1 op de CD brandt.  Om die reden wordt in de handleiding liever een andere gebruikt.  (-> http://sites.google.com/site/computertip/cdbranden )

In ieder geval moet het brandprogramma het .iso-image rechtstreeks op de CD zetten.  Anders lukt het niet.

Vriendelijke groet,

track

DarkEra

  • Gast
Re: cd gaat niet verder met instaleren (geeft fout melding)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/08, 22:02:40 »
Zo te zien is het branden van de cd toch gelukt, track. Men probeert hier een Wubi installatie te doen vanaf de cd die niet verder wil zo te zien.

Offline track

  • Lid
Re: cd gaat niet verder met instaleren (geeft fout melding)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/08, 22:23:17 »
Sorry.  Had ik verkeerd begrepen. 
Wubi heb ik zelf nooit gebruikt en hier op het forum ben ik het meestal tegengekomen als een voortdurende bron van problemen.

Vandaar zou ik sowieso liever een rechtstreekse grub "Dubbele boot" installeren.
(-> http://sites.google.com/site/computertip/installeren )

track

Gebe

  • Gast
Re: cd gaat niet verder met instaleren (geeft fout melding)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/09, 12:19:31 »
Probeer anders ubuntu eens op te starten van op cd wanneer je je pc opstart . Ik vermoed dat Windows root in het eten gooit.

Hopelijk lukt het zo,

Groeten
MarnixDl.
dank je wel, gaat prima zo