Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PdF converteren naar .ods  (gelezen 439 keer)

PdF converteren naar .ods
« Gepost op: 2015/12/31, 15:44:02 »
ik heb een groot document aangemaakt in Microsoft's Evince als PdF file wat ik graag in .xls of .ods zou willen hebben. Iemand een oplossing?
Ubunturolf

Offline vanadium

  • Lid
Re: PdF converteren naar .ods
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/31, 15:58:15 »
Microsoft's Evince? Waarom maak je een document aan in PDF als je het eigenlijk in spreadsheet formaat wil krijgen?

Tekst uit PDF kan je kopiëren/plakken in een texteditor, daar indien nodig aanpassen. Een textbestand kan je op zijn beurt eenvoudig in een rekenblad inlezen. In een rekenblad zelf is het dan weer mogelijk ingevoerde tekst in meerdere cellen op te splitsen. Er is hier geen passe-par-tout receptje: het hangt af van de specifieke data en de specifieke noden.

Re: PdF converteren naar .ods
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/01, 15:31:54 »
Dank voor de reactie vanadium.
Ik schreef het verkeerd, heb het doc zelf niet aangemaakt maar krijg deze regelmatig van iemand anders die ik niet kan bewegen een andere opmaak te nemen. Dus moet ik een weg zoeken omdat ik de data wil kunnen sorteren na verschillende criteria. En dan kan in PdF niet, helaas.
Maar je antwoord is duidelijk, er bestaat schijnbaar geen passe-par-tout recept en dat is jammer, Heb er ook naar gezocht. De weg die je beschrijft is gewoon lastig omdat je vrij veel dingen zult moeten aanpassen. Maar goed het schijnt niet anders te zijn.
Nogmaals bedankt en een gezond en tevreden 2016
Ubunturolf

Re: PdF converteren naar .ods
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/01, 20:23:35 »
De beste wensen voor 2016.

Kijk eens of able2extract de klus kan klaren.
De trail versie heeft wel beperking.
Bevalt het, kan je het nog overwegen of het zijn geld waard is.

http://www.investintech.com/downloads/products/

PS,
Er zullen er nog meer zijn die klus kunnen klaren.
« Laatst bewerkt op: 2016/01/01, 20:25:13 door MauRice2 »
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: PdF converteren naar .ods
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/10, 11:04:31 »
Bedankt voor jullie reacties en bij deze nog snel een gezond en gelukkig 2016.
Heb de vraag kunnen oplossen omdat ik nu in het oorspronkelijke programma kan komen welk de PdF had aangemaakt. En daar heb je de mogelijkheid van export naar andere bestanden. Stuk beter en gemakkelijker dan te knutselen met convert.
Maar bedankt voor jullie hulp en sorry voor de vertraging van beantwoording, was eventjes weg!
Groet