Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04  (gelezen 7996 keer)

Offline krommenek

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Gepost op: 2008/03/27, 21:48:02 »
Hoi allen,

Het wordt tijd voor een nieuwe laptop, maar wat moet je tegenwoordig kopen?

Er is zoveel te krijgen en er zijn zoveel aanbiedingen!

Wat is nu een MUST om met  Ubuntu goed te kunnen werken in de vorm van:
Welke video card of welke absoluut niet om goed met COMPIZ en die leuke effecten te kunnen werken en hoeveel al dan niet geshared geheugen moet de videocard dan hebben?

Hoeveel RAM om soepel te kunnen werken?

Welke proccessor, AMD of INTEL en welke snelheid?

Welke interne wifi die zonder problemen installeerd?

Misschien is het zelfs mogelijk om een paar merken typenummers te noemen van laptops die goed voldoen.

Ben benieuwd wat jullie zoal adviseren en zelf  naar volle te vredenheid gebruiken.

Budget ongeveer 700 Euo incl BTW.

Greetz,

Eric

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/27, 22:54:04 »
Ik zou gaan voor de volgende specificaties:
- Intel Core 2 Duo processor (geen Dual Core dus).
- 1 GB RAM
- Intel videokaart of Nvidia videokaart, in geen geval ATI
- Intel draadloos kaartje

Verder: koop hem in een goede computerwinkel, en vraag of je hem voorafgaand aan de aankoop, even in de winkel een "testrit" mag geven met de Ubuntu LiveCD. In een goede computerzaak mag dat. Ik heb het zelf ook zo gedaan.

Offline krommenek

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/27, 22:54:42 »
Hoi,

Ben gaan zoeken en vond deze Dell Inspiron 1525:


PROC.Intel® Pentium Dual Core Processor T2370 (1.73Ghz, 533 MHz FSB, 1 MB L2 cache
WEBCAM   2,0 megapixel webcamera
LCD-SCHERM   15,4-inch WXGA-breedbeeldscherm (1.280 x 800) met TrueLife™   
GEHEUGEN   2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]   
HARDE SCHIJF   160 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
OPTISCH(E) STATION(S)   8x DVD+/-RW optisch station, met software
HOOFDBATTERIJ   6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
BLUETOOTH   Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced
DRAADLOZE CONNECTIVITEIT   Dell™ Wireless 1390 802.11b/g Minikaart - Europa - Pentium Dual Core Processors

Wat denken jullie hiervan?

Zou vogens Dell.com in Amerika te leveren zijn met Ubuntu. Iemand ervaringen met deze Dell  Inspiron 1525

Groet,
Eric

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/28, 02:00:03 »
Citaat van: krommenek
Hoi allen,

Het wordt tijd voor een nieuwe laptop, maar wat moet je tegenwoordig kopen?

Er is zoveel te krijgen en er zijn zoveel aanbiedingen!

Wat is nu een MUST om met  Ubuntu goed te kunnen werken in de vorm van:
Welke video card of welke absoluut niet om goed met COMPIZ en die leuke effecten te kunnen werken en hoeveel al dan niet geshared geheugen moet de videocard dan hebben?
Nvidia kaarten en Intel werken prima.
ATI is redelijk kl*te.

Citaat
Hoeveel RAM om soepel te kunnen werken?
1GB is prima voor normaal kantoor gebruik. 2GB is handig als je veel tegelijk doet of als je dingen wil virtualiseren (virtualbox, vmware etc.)

Citaat
Welke proccessor, AMD of INTEL en welke snelheid?
AMD en Intel maken al een tijdje prima processors die Ubuntu snel kunnen draaien. Maakt niet zoveel uit dus.
Een snellere processor vreet over het algemeen meer stroom dan een langzamere en een nieuwere gebruikt vaak minder stroom dan een oudere. De prijs is hoger als je meer prestaties wil hebben.
Het hangt dus helemaal af van je budget welke je wil hebben. Ook hoe je je laptop wil gebruiken is van invloed (veel rekenkracht, maar korte accuduur, of juist andersom etc.)

Citaat
Welke interne wifi die zonder problemen installeerd?
Intel kaarten werken over het algemeen het makkelijkst. Andere kaarten werken vaak wel, maar dat moet je vantevoren even uitzoeken.

Je kan kijken wat Dell in andere landen aanbiedt met Ubuntu erop, en kijken of je een vergelijkbaar model in Nederland kan bestellen. Dan zit je wel met Windows, maar daar ontkom je bijna niet aan lijkt het wel.

Deze is iets boven je budget, maar heeft wel Ubuntu voorgeïnstalleerd: http://os4free.nl/?page=catalog&view=product&product_id=30

Je kan ook hier kijken voor laptops met Ubuntu voorgeïnstalleerd:
http://www.mingos.nl/component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,1/Itemid,33/

HP heeft ook wel een model voor ongeveer jouw budget:
http://tweakers.net/pricewatch/171713/hp-compaq-6710b.html

Hier kan je nog veeel meer uitzoeken, de filters staan al zo ingesteld dat de meeste laptops wel zullen werken:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/68/?currFilters=eNplkUtygzAQRO%2BiE2hGX%2BS9d1nlBBRmoQQbF7gqcbly94xmJBJsNvC6R62W6BOE9FgT6KTm5TQuxzxOJ3VYk0vquuSPtXx31Xyfl1thk1S%2FDuUrJPU53r%2FILUQh5RV56TC%2B5UudNlrvjP67GlEMm9TUX04te5qqmI3r%2FgWT0r8oNBNeZp6UbM3zzF6hZuswL60yJKV3shQm2dU3MyYFTbjvBVLW6zgc83QbF7rEnrxHTsY5%2BeSDnmU3qgMabT39WfYiEbWN6vBDqzzSKqirLvON82wJ1G000L45QY3zmhEbRlPQbLmMdhv2BV11MdiCvrrBMYbmYigYt6iuYFcRkJOh1oJoORq2XiCMclleM9Ve4CxvBa1Y0OK7bbUcslXzHpj%2FukXmWH%2BFUNem5SCoxQ3cBEEochJiS3LC7cYgIv0Jen4BVnDQPw%3D%3D&orderField=aantal&orderSort=desc

Offline lizardman

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/28, 11:38:18 »
Wat een toeval!
Ik heb gisteren een nieuwe lap aangeschaft met het oog op de naderende Hardy ;-)
het is deze geworden: http://www.topproduct.nl/hardware/notebooks/Acer_Aspire_5630/Aspire_5633_WLMi_2G120/id/916815/specificaties.html

ben wel ff bezig geweest met de installatie omdat eerst vista zich moet ontvouwen.....(.....)... duurt lang.
dan partitie van vista verkleinen, en de D: partitie weggegooid.
daarna 7.10 geïnstalleerd en klaaro!
heb alleen de microfoon nog niet aan de gang, en de knopjes om geluid harder en zachter te zetten doen het ook (nog) niet, maar de rest werkt out of the box!.
Ben er tevreden mee!

*edit* zpelling.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Pfoeh

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/29, 21:36:24 »
Hoi Lizardman,

Wellicht een domme vraag, maar als je die nieuwe laptop aangeschaft hebt voor 8.04, waarom zet je er dan voor 26 dagen nog 7.10 op? Ik snap wel dat je je nieuwe spulletjes gelijk wilt proberen en ik kan me ook voorstellen dat je wilt testen of hij lekker werkt met de huidige Ubuntu versie.
Ik werk nu een maandje of 2/3 met Ubuntu en vraag me af hoeveel werk het omzetten van 7.10 naar 8.04 op gaat leveren en wat de te verwachten problemen zullen zijn. Printer weer aan de praat zien te krijgen, flash en ondersteuning van mediabestanden opnieuw instellen. Mijn vraag is dus eigenlijk: waarom haal je je het werk op je hals :-)
Je paltop bij de nieuwe Mediamarkt in Roermond op de kop kunnen tikken :-)

Gr,
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/29, 22:14:51 »
Wellicht nog wat additionele tips:

Neem minstens een B merk en zeker geen Acer. Deze laatste zijn kwalitatief best leuke dingen mar Acer struint elke dag de buurt af op zoek naar de goedkoopste chipsetjes zodat je nooit EXACT weet wat erin zit. Met B merken of beter heb je dat probleem veel minder en dus kunnen meer mensen op internet je helpen.

Qua wifi gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Atheros chipsets, waar ik tot nu toe nog nooit problemen mee heb gehad.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

Offline krommenek

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/29, 22:26:31 »
Hoi,

Wel een vaag antwoord, denk dat er meer mensen zijn die de merken van vandaag niet kunnen klasificeren in A, B of C merken.

Wat zijn de A en wat de B merken?

Verder, als ik een LiVE CD in een latop stop, wat moet ik dan allemaal testen?

Kun je zomaar dan ook even snel Compiz, de 3d effecten etc testen?

Wireless, moet dat meteen lopen?

Misschien kan iemand mij dit nog melden.

GReetz,
Eric

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/29, 22:28:43 »
Alles moet natuurlijk meteen werken in de LiveCD-sessie. Beeld, geluid, draadloos internet. Je wil toch alleen iets wat zonder gezeur, meteen optimaal werkt?

Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #9 Gepost op: 2008/03/29, 22:34:32 »
Citaat van: pjotr123
Alles moet natuurlijk meteen werken in de LiveCD-sessie. Beeld, geluid, draadloos internet. Je wil toch alleen iets wat zonder gezeur, meteen optimaal werkt?
compiz wel niet...maar als ge een laptop met een nvidia kaart neemt, zijt ge zeker dat compiz het na een installatie heel zeker gaat doen...

Offline lizardman

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #10 Gepost op: 2008/03/30, 13:05:43 »
Citaat van: Pfoeh
Hoi Lizardman,

Wellicht een domme vraag, maar als je die nieuwe laptop aangeschaft hebt voor 8.04, waarom zet je er dan voor 26 dagen nog 7.10 op? Ik snap wel dat je je nieuwe spulletjes gelijk wilt proberen en ik kan me ook voorstellen dat je wilt testen of hij lekker werkt met de huidige Ubuntu versie.
Ik werk nu een maandje of 2/3 met Ubuntu en vraag me af hoeveel werk het omzetten van 7.10 naar 8.04 op gaat leveren en wat de te verwachten problemen zullen zijn. Printer weer aan de praat zien te krijgen, flash en ondersteuning van mediabestanden opnieuw instellen. Mijn vraag is dus eigenlijk: waarom haal je je het werk op je hals :-)
Je paltop bij de nieuwe Mediamarkt in Roermond op de kop kunnen tikken :-)

Gr,
Jeroen
Hoi Jeroen,

Zoals je al zei wilde ik natuurlijk inderdaad meteen mijn mooie nieuwe lappie in gebruik nemen.
En voor nu is dat nog met Gutsy, omdat Hardy nog in de beta fase zit, en ik die nog niet op mijn 'goede' laptop wil zetten met het oog op eventuele 'rare' dingen die er in zo'n beta altijd nog kunnen gebeuren. ( Voor de beta van Hardy heb ik nu een oude laptop, en die staat daar dus ook al op ;)  )

Ik heb natuurlijk gezorgd voor een aparte /home partitie, waardoor ik mijn bestanden gewoon houd en mijn instellingen gewoon blijven bestaan nadat ik een 'verse' install van Hardy heb gedaan, dus het overgaan van Gutsy naar Hardy strax zal denk ik niet veel problemen geven.

Flash en media ondersteuning is eigenlijk niet echt een hoop werk, daarvoor volg ik gewoon ff de howto op de documetatie pagina's, zo gepiept.

Citaat van: tukcedo
Wellicht nog wat additionele tips:

Neem minstens een B merk en zeker geen Acer. Deze laatste zijn kwalitatief best leuke dingen mar Acer struint elke dag de buurt af op zoek naar de goedkoopste chipsetjes zodat je nooit EXACT weet wat erin zit. Met B merken of beter heb je dat probleem veel minder en dus kunnen meer mensen op internet je helpen.

Qua wifi gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Atheros chipsets, waar ik tot nu toe nog nooit problemen mee heb gehad.
Natuurlijk ben ik eerst met mijn live-cd'tje naar de winkel gegaan en heb daar, op een rustig moment, de cd uitgebreid getest, deze Acer heeft een centrino chipset en is dus voor wat betreft de wifi (intel PRO/Wireless 3945ABG) geen enkel probleem. Ook de grafische chip, GMA 950, doet het uitstekend met compiz, en alles werkt out of the box. ook de fn toetsen voor beeld helderheid en geluidsterkte werken feilloos out of the box. Alleen de interne microfoon had even een kleine tweak nodig, maar dat was verder ook eigenlijk zonder extra downloads of compilatie voor elkaar. Ook de cardreader werkt zonder morren.
Voor Bluetooth heb ik een USB-dongel-dingetje gehaald bij de Action voor €5,95. Werkt perfekt.
De pauze-stand werkt ook prima en bij resume doet alles het weer. (de eerste keer dat ik zoiets zie gebeuren om eerlijk te zijn). Dus, dit gegeven samen met het feit dat dit model een 'uitloop-model' is dus een leuk prijskaartje had, heeft mij de knoop doen doorhakken.

De Build-kwaliteit van deze Acer is nou niet helemaal die wat ik gewend was van mijn oude (op sterven na dode) Asus, maarja alles heeft zijn prijs nietwaar?

*edit* Die knopjes om het geluid harder en zachter te zetten zijn voor de cd-speler, dit had ik niet meteen door :P

*edit-2* Als printer heb ik een HP-PSC-2575 en om die opnieuw aan het werk te krijgen in Hardy installeer ik vanuit synaptic hplip-gui. Daarna is het alleen een kwestie van even de wizard doorlopen en hij doet het. :-)

groet
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline krommenek

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/06, 00:19:27 »
hoi,

Heb een ASUS pro31L gekocht, alles werkt. Heb echter een probleempje, als de laptop op de batterij voeding loopt, hoor ik een piepend geluid.

Dit ALLEEN dus op de baterij als de voeding is aangesloten, is dit geuidje weg.
00:1a.7 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #2 (rev 03)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 03)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 1 (rev 03)
00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 2 (rev 03)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 3 (rev 03)
00:1c.3 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 4 (rev 03)
00:1c.4 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 5 (rev 03)
00:1c.5 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 6 (rev 03)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #1 (rev 03)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #2 (rev 03)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #3 (rev 03)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #1 (rev 03)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev f3)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801HEM (ICH8M) LPC Interface Controller (rev 03)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) IDE Controller (rev 03)
00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) SATA AHCI Controller (rev 03)
03:00.0 Ethernet controller: Attansic Technology Corp. L1 Gigabit Ethernet Adapter (rev b0)
07:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01)
08:01.0 FireWire (IEEE 1394): Ricoh Co Ltd R5C832 IEEE 1394 Controller (rev 05)
08:01.1 SD Host controller: Ricoh Co Ltd R5C822 SD/SDIO/MMC/MS/MSPro Host Adapter (rev 22)
08:01.2 System peripheral: Ricoh Co Ltd R5C843 MMC Host Controller (rev 12)
08:01.3 System peripheral: Ricoh Co Ltd R5C592 Memory Stick Bus Host Adapter (rev 12)
08:01.4 System peripheral: Ricoh Co Ltd xD-Picture Card Controller (rev ff)


Iemand een idee wat dit kan zijn? Werk met HAardy 8-04

Groet,
Eric

Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/06, 11:00:30 »
dat probleem heb ik ook gehad, eerst zacht gepiep, dan harder en op een gegeven moment kon ik gewoon niet meer op batterij werken omdat het gewoon puur gekrijs was wat uit men laptop kwam...dit was zowel in ubuntu als opensuse als in windows, dus hebben ze mijn batterij en moederbord vervangen en het was voorbij.


dus check eerst eens of hij het ook met een ander besturingssysteem ook doet, zoja =>hardwareprobleem, zonee=>dan is het even zoeken naar een oplossing.

Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/06, 21:53:31 »
Oei, wou eigenlijk een nieuw topic starten hiervoor, maar er is er al 1.
Nou hallo, terug van weggeweest. (omdat ik eigenlijk zelden iets heb moeten fixen op ubuntu, en dus de forums niet echt nodig had.)

Ik sta ook op het punt om een nieuwe lapdoos te kopen, en ik zit aan een zepto te denken.
De Znote 6625WD - Graphics

Ik lees er veel goeds over.
Echter, ik wil er uiteraard wel dual booten met linux. Ubuntu, of dreamlinux, ben ik nog niet uit...
en ipv windows vista zou ik waarschijnlijk terug willen naar xp als andere OS.
Nou staat er echter als je de boel gaat configureren bij processors:
2.50 GHz Intel C2 DUO T9300 800MHz 6MB (WERKT ALLEEN MET VISTA)
Dit is de processor die ik voor ogen had. (of eentje lager.)
Ik zou de 12 cell batterij erbij doen, 4 gig geheugen, 200gb schijf en nog wat instellingen. En hopen dat de baterij het een beetje trekt. Ik hoop op 3 a 4 uur gemiddeld,

En nou was ik dus heeeeel erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Of hier ubuntu/dreamlinux een beetje op zouden draaien? en waar dat "alleen vista" verhaaltje op slaat. En misschien een domme vraag, maar of XP er dan op kan ipv vista.
Ideaal zou ik willen dual booten met XP en ubuntu/dreamlinux.
Dat "werkt alleen op vista" verhaaltje bevalt me niks. Wat moet ik hiervan geloven/wat moet ik hier mee?


EDIT:
Lizardman! heb je geen hp-toolbox gebruikt? of werkt dat in de nieuwste ubuntu niet mmer? (ik zit op 7.10) werkt perfect! scanner, geheugenkaart en printerinstellingen in 1 venster, en je hoeft niet afzonderlijk te lopen kl*ten om afzonderlijk de scanner en printer aan de praat te krijgen.

Offline lizardman

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/07, 16:12:55 »
Citaat van: FreakyDude
(...)

EDIT:
Lizardman! heb je geen hp-toolbox gebruikt? of werkt dat in de nieuwste ubuntu niet mmer? (ik zit op 7.10) werkt perfect! scanner, geheugenkaart en printerinstellingen in 1 venster, en je hoeft niet afzonderlijk te lopen kl*ten om afzonderlijk de scanner en printer aan de praat te krijgen.
Met de installatie van hplip-gui krijg je de hp-toolbox er vanzelf bij, en die heb ik inderdaad gebruikt.
Niets is makkelijker dan dat ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/07, 19:06:38 »
leuk, dacht dat het net omgekeerd was, met de hp toolbox krijg je de hplib erbij.

Iemand ervaring met zepto lapdozen en linux by the way?

Offline krommenek

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/08, 21:03:56 »
Hoi,

Nou, ik heb nogal wat problemen gehad met deASUS pro31L. Dit had ik niet verwacht van ASUS :(

Ben terug gegaan naar de winkel en mocht hem zo terug geven, zou zelfs geld terug krijgen of een andere mogen kopen.

Heb het laatste gedaan, met als voorwaarde als het ook niet werkt mag ik terug komen :)

Nu een ASUS Z53E  en wat denken jullie?  

YES:  alles werkt zo uit de doos. incl webcam en ja hoor beeld staat zoalshet moet NIET op zijn kop.

Ook wireless en slaapstand, geen probleem. Ben helemaal in mijn nopjes, alleen de harddisk is kleiner, geen 250 maar 160 GB :(

Je kunt niet alles hebben, toch!!

Greetz,

Eric

Offline lizardman

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/09, 11:23:01 »
Gefeliciteerd ermee! ;)

De beleving dat alles Out Of The Box werkt is altijd weer een genot vind ik zelf ;)
Daarom zou ik het ook niet in mijn hoofd halen om een computer aan te schaffen zonder eerst een live-cd'tje erop te hebben geprobeerd.

Wel een mooie service van die winkel. Zoiets geeft vertrouwen en als je nog eens iets nodig hebt denk je meteen aan hun omdat ze je toen ook niet in de kou hebben laten staan.

Have fun met je nieuwe lap! ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Ruben

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/03, 14:51:39 »
Hallo,

Ik heb ook deze: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter, netwerkkaart. Hoe heb je deze aan de praat gekregen?

Offline petervs

  • Lid
Nieuwe laptop voor Ubuntu 8.04
« Reactie #19 Gepost op: 2008/05/03, 17:55:47 »
Citaat van: RR1991
Hallo,

Ik heb ook deze: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter, netwerkkaart. Hoe heb je deze aan de praat gekregen?
Dat is met pci id 168:001c  :
http://pci-ids.ucw.cz/iii/?i=168c

Zo heb ik dat gedaan (zie post 2):
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/24109

De link die erbij staat geeft nu de snapshot met naam:madwifi-nr-r3366+ar5007.tar.gz , en de snapshot waar het mij mee gelukt is, is de madwifi-ng-r2756+ar5007.tar.gz:
http://snapshots.madwifi.org/special/

Succes!
Ubuntu MATE 16.04