Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Routes voor VPN verbinding  (gelezen 811 keer)

Routes voor VPN verbinding
« Gepost op: 2012/06/25, 22:05:56 »
Hi,

Ik heb heel lang gelden al een zelfde soort vraag gesteld toen ben ik er uitgekomen met een beetje hulp en dom geluk maar nu snap ik het echt niet meer. (Kan het originele draadje niet meer vind)

Het probleem is als volgt:
Voor mijn werk moet ik verbinding maken met een vpn netwerk. Maar als ik dat instel kan niet niet meer gewoon internetten want al mijn verkeer gaat over de VPN verbinding.
In Windows ( :o) moet je dan ergens een vinkje "use default gateway on remote host" aanzetten. http://www.techrepublic.com/forum/questions/101-215043/vpn-takes-over-internet-connection
Maar die heb je niet volgens mij in Ubuntu. Dus moet ik hand matig routes instellen. Maar ik heb geen idee hoe?

De oude situatie:
PC ---->WIFI-Router---->kabelmodem ---> Internet
Daar kon ik de volgende route instellen en die werkte: (zie ook plaatje oudeSituatie.png
Adres                                  Netmask                     Gateway                   Metrisch
IPWerk                              255.255.255.255       192.168.1.112
standaardIPInternet     255.255.255.0            192.168.1.1
Waarbij 192.168.1.1 door mijn router was bepaald als intern IP adres voor mijn pc.

Mijn situatie is nu als volgt door dat Ziggo mijn kabelmodem heeft vervangen door een WIFIRouterModem:
PC -----> WIFI-Router -----> ZiggoWIFIRouter -----> Internet
Ik hou graag beide router omdat ik alle kabels al heb getrokken. Maar nu moet ik volgens mij twee keer een route bepalen om dat ik twee routers heb maar hoe?

Dit zijn de gegevens die ik denk dat tot een oplossing komen:
OS = Ubuntu 12.04
Internal IP PC = 192.168.1.125 (vast gezet op de router)
IP Wifi router = 192.168.1.1
IP WIFI router van Ziggo router = 192.168.178.10
IP Ziggo router = 192.178.1.1
 Mochten er nog meer gegevens nodig zijn dan moeten jullie het maar laten weten ik heb ook nog wat scherm afdrukken gemaakt. (Moest ze zippen omdat het er 4 zijn)

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/