Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu design  (gelezen 10552 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu design
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/13, 23:43:32 »
@emiel: Als je een Windows-uiterlijk wil out-of-the-box, dan moet je bij Kubuntu zijn ;)
Of in lichtgewicht vorm bij E17.

Ik vind het overigens goed op elkaar afgestemd bij Ubuntu. Dat nieuwe kleurenschema incl. de wallpaper=top! :)
Suse is ook mooi gedaan ja :) GNOME 3 vind ik ronduit kotslelijk.

Sorry maar KDE is niets voor mij.
Ik heb E17 geprobeerd maar ook dat werkt niet voor mij. Ik gebruik XFCE en dat bevalt mij goed.
Op een aantal punten zelfs beter dan Gnome 2.

Ik ben meer van het efficiënt, en samenhangend in 1 stijl.
Xubuntu ziet er standaard best goed uit maar als je naar Xfce kijkt, dan vind ik dat er wat beter uit zien. Gelukkig kun je dat heel makkelijk aanpassen.

Suse en Mint zien er frisser uit kwa kleuren.

Re: Ubuntu design
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/14, 00:07:22 »
@emiel: Ik weet dat dat niks voor je is, ik wees slechts op het design ;)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu design
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/14, 18:10:02 »
@emiel: Ik weet dat dat niks voor je is, ik wees slechts op het design ;)

Dat is wel een uiterlijk en vooral KDE dat het een zeer mooi uiterlijk heeft en het voor een aantal mensen wel een rede is om dat te gaan proberen.

Ik zit er aan te denken om het wel in VB te zetten zodat ik kan laten zien wat het is.
Denk dat ik wel vragen zal krijgen als ze mijn laptop zien op kamp. XD

Re: Ubuntu design
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/14, 18:10:54 »
@emiel: Ik weet dat dat niks voor je is, ik wees slechts op het design ;)

Dat is wel een uiterlijk en vooral KDE dat het een zeer mooi uiterlijk heeft en het voor een aantal mensen wel een rede is om dat te gaan proberen.

Ik zit er aan te denken om het wel in VB te zetten zodat ik kan laten zien wat het is.
Denk dat ik wel vragen zal krijgen als ze mijn laptop zien op kamp. XD
Ik zou KDE eerder "echt" installeren, het is al een stuk zwaarder dan standaard GNOME, laat staan in een virtuele omgeving.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu design
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/14, 18:14:07 »
Ik heb nog 1 partitie vrij dus ik kan het daar zetten.
Ga het nu downloaden en op een cd branden.
Heb nu al een serie cd's met verschillende versies van *Ubuntu en Crunchbach.
Alleen Kubuntu heb ik niet.
Zal de 32 en 64 bit downloaden en branden.

Rede dat ik ze op cd zet is omdat ik ze dan niet op mijn HDD hoef laten staan en dat als iemand wil, hij/zei het kan testen op hun eigen systeem.
Tevens heb ik zo ook de 10.10 versie nog waar ik zeer blij mee ben. Nog altijd mijn nummer 1 versie en die draait dus ook op mijn P4 al moet ik die opnieuw erop zetten om alles beter in te delen.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/14, 18:16:03 door emiel1976 »

Re: Ubuntu design
« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/14, 20:35:44 »
@emiel: Ik weet dat dat niks voor je is, ik wees slechts op het design ;)

Dat is wel een uiterlijk en vooral KDE dat het een zeer mooi uiterlijk heeft en het voor een aantal mensen wel een rede is om dat te gaan proberen.

Ik zit er aan te denken om het wel in VB te zetten zodat ik kan laten zien wat het is.
Denk dat ik wel vragen zal krijgen als ze mijn laptop zien op kamp. XD
Ik zou KDE eerder "echt" installeren, het is al een stuk zwaarder dan standaard GNOME, laat staan in een virtuele omgeving.

Grappig dat je dat zegt, want met Kubuntu 11.04 haalde ik hier een stuk betere performance dan met Ubuntu zonder Unity. 10.10 en lager valt nog over te debatteren, maar Kubuntu 11.04 met KDE 4.6 en haar snelheidsverbeteringen is toch echt lichter dan standaard GNOME of op zijn minst even 'zwaar'.

Re: Ubuntu design
« Reactie #31 Gepost op: 2011/07/14, 20:43:19 »
@emiel: Ik weet dat dat niks voor je is, ik wees slechts op het design ;)

Dat is wel een uiterlijk en vooral KDE dat het een zeer mooi uiterlijk heeft en het voor een aantal mensen wel een rede is om dat te gaan proberen.

Ik zit er aan te denken om het wel in VB te zetten zodat ik kan laten zien wat het is.
Denk dat ik wel vragen zal krijgen als ze mijn laptop zien op kamp. XD
Ik zou KDE eerder "echt" installeren, het is al een stuk zwaarder dan standaard GNOME, laat staan in een virtuele omgeving.

Grappig dat je dat zegt, want met Kubuntu 11.04 haalde ik hier een stuk betere performance dan met Ubuntu zonder Unity. 10.10 en lager valt nog over te debatteren, maar Kubuntu 11.04 met KDE 4.6 en haar snelheidsverbeteringen is toch echt lichter dan standaard GNOME of op zijn minst even 'zwaar'.

Qua geheugengebruik lijkt het niet zeker niet lichter (dwz niet dan 10.10, 11.04 Gnome heb ik hier nog niet gedraaid) maar het reageert wel allemaal razendsnel. Het kickoff menu klapt heel vloeiend in en uit iig :) Daarvoor moeten uiteraard wel de drivers van de videokaart goed zijn maar dat is bij compiz niet anders.

Offline MichelP

  • Lid
Re: Ubuntu design
« Reactie #32 Gepost op: 2011/07/14, 21:05:30 »
De menubalk is transparant. Mac OSX is in alle opzichten gewoon mooier dan Ubuntu.

http://sillydog.org/graph/ss/mac/leopard_solid_menu.jpg

Ik zit haast te kwijlen op mijn toetsenbord.
Om eerlijk te zijn vind ik die menu's van OS X helemaal niet zo bijzonder.

Ik heb geen enkele bezwaar tegen het uiterlijk van Ubuntu, ik vind het prettig, warm, rustgevend. Dit kan niet gezegd worden over OS X en Windows, met hun koude kleuren.

Windows en koude kleuren, ben benieuwd wat voor scherm je hebt want als er iets niet koud is is het wel windows 7
Of je hebt het over windows 95 zou ook nog kunnen. :D

Voor topic starter,
Je zou ook eens Zorin kunnen proberen, uiterlijk heel veel weg van Windows 7. 8-)

http://zorin-os.com/

2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

Re: Ubuntu design
« Reactie #33 Gepost op: 2011/07/14, 22:23:53 »
De menubalk is transparant. Mac OSX is in alle opzichten gewoon mooier dan Ubuntu.

http://sillydog.org/graph/ss/mac/leopard_solid_menu.jpg

Ik zit haast te kwijlen op mijn toetsenbord.
Om eerlijk te zijn vind ik die menu's van OS X helemaal niet zo bijzonder.

Ik heb geen enkele bezwaar tegen het uiterlijk van Ubuntu, ik vind het prettig, warm, rustgevend. Dit kan niet gezegd worden over OS X en Windows, met hun koude kleuren.

Windows en koude kleuren, ben benieuwd wat voor scherm je hebt want als er iets niet koud is is het wel windows 7
Of je hebt het over windows 95 zou ook nog kunnen. :D

Voor topic starter,
Je zou ook eens Zorin kunnen proberen, uiterlijk heel veel weg van Windows 7. 8-)

http://zorin-os.com/


Het is allemaal wit, blauw, grijs. Dat vind ik behoorlijk koud.

Re: Ubuntu design
« Reactie #34 Gepost op: 2011/07/14, 22:59:21 »
Zorin heeft de kleuren van KDE 4.
Maar ze hebben ook iets wat Gijsbert wel fijn vind :rolleyes:

Offline MichelP

  • Lid
Re: Ubuntu design
« Reactie #35 Gepost op: 2011/07/14, 23:45:34 »
Hmmm nou net even afbeeldingen van KDE 4 bekeken maar is toch weer heel anders.
Heb de distro op stick getest en vind het heel mooi.
Ik vind het toch meer op windows lijken,maar goed ik laat het aan TS over... :)



« Laatst bewerkt op: 2011/07/14, 23:54:01 door MichelP »
2 Quad CPU Q8200 Linux Mint 13 maya

Re: Ubuntu design
« Reactie #36 Gepost op: 2011/07/15, 00:37:29 »

Qua geheugengebruik lijkt het niet zeker niet lichter (dwz niet dan 10.10, 11.04 Gnome heb ik hier nog niet gedraaid) maar het reageert wel allemaal razendsnel. Het kickoff menu klapt heel vloeiend in en uit iig :) Daarvoor moeten uiteraard wel de drivers van de videokaart goed zijn maar dat is bij compiz niet anders.

Gek genoeg lees ik verschillende verhalen, het schijnt dus te verschillen. Bij de één gebruikt KDE minder dan GNOME en vice versa.
Dus er zit dan niet veel anders op dan gewoon proberen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu design
« Reactie #37 Gepost op: 2011/07/15, 01:38:53 »
Dat heeft denk ik zelf ermee te maken op wat voor hardware het gedraait wordt.
Ook ik merk een verschil tussen mijn netbook en mijn laptop. De laptop met KDE4 zat volgens de systeemmonitor aan een verbruik na het opstarten van 325 MB ongeveer op m'n netbook was dat met dezelfde KDE4 distro 198 MB na het opstarten.

Debian met Gnome op diezelfde laptop verbruikt na het opstarten 152 MB het netbookje daartegen 118 MB.

Ik bedoel maar..... :)


Back ontopic:

Wat het design betreft.... het zal wel eerder verteld zijn geweest. Jaren hebben mensen lopen klagen dat ze het wit/bruin/oranje van Ubuntu moe waren..... nu hebben ze het aangepast is het nog niet goed. Wees blij dat je het, zoals werd aangegeven, zelf nog kan aanpassen naar je eigen smaak.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/15, 01:46:45 door Maik »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu design
« Reactie #38 Gepost op: 2011/07/15, 02:35:50 »
Dat heeft denk ik zelf ermee te maken op wat voor hardware het gedraait wordt.
Ook ik merk een verschil tussen mijn netbook en mijn laptop. De laptop met KDE4 zat volgens de systeemmonitor aan een verbruik na het opstarten van 325 MB ongeveer op m'n netbook was dat met dezelfde KDE4 distro 198 MB na het opstarten.

Debian met Gnome op diezelfde laptop verbruikt na het opstarten 152 MB het netbookje daartegen 118 MB.

Ik bedoel maar..... :)


Back ontopic:

Wat het design betreft.... het zal wel eerder verteld zijn geweest. Jaren hebben mensen lopen klagen dat ze het wit/bruin/oranje van Ubuntu moe waren..... nu hebben ze het aangepast is het nog niet goed. Wees blij dat je het, zoals werd aangegeven, zelf nog kan aanpassen naar je eigen smaak.

Ja in de klassieke omgeving maar doe het eens in Unity. Wijzig daar de boven-balk van dat grauwe naar bijvoorbeeld rood.
Dat lukt niet.
Wil je een andere kleur, dan moet je een ander thema installeren en dan dat thema kiezen en dat Thema aanpassen maar die boven-balk kun je niet aanpassen als je rode vensters wilt.
Bij Windows 7 kun je dit wel doen en alle kleuren kiezen die je wilt en zelfs transparant zetten.
Op dit gebied heeft Unity een hele hoop ingeleverd en is het geen waarom ik van Linux houd, helemaal weg.
Achtergrond kun je makkelijk aanpassen maar alles er omheen niet.

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu design
« Reactie #39 Gepost op: 2011/07/15, 03:31:58 »
Aangaande Windows 7..... andere kleuren kiezen ok, op transparant zetten, nee helaas, ook dat werkt niet op minder sterke systemen volgens mij, laten we daar eerlijk en realistisch in blijven. Om gebruik te kunnen maken van Aero heb je een sterkere Grafische kaart nodig die het kan ondersteunen, zo heb ik het begrepen.
Heb ik het mis, ook goed, Windows boeit mij verder totaal niet meer. Ik ben nu eenmaal 100% Linux geworden door de jaren heen.

Unity, daar hebben we het al vaak genoeg in vele topics over gehad en vaak hebben we gezegd het te volgen en een kans te geven om verder te groeien. Dus waarom daar weer over door gaan en het aankaarten? We blijven volgens mij allemaal in een cirkel rond draaien op dat gebied terwijl er alles al over gezegd is geweest.

Wil je datgene terug waarom je van Linux houd wat volgens jou helemaal weg is? Ik dacht dat je het terug gevonden had in Xfce/Xubuntu? Zoniet.... Pak dan Debian, kun je nog ruim 2 tot 2,5 jaar met de oude vertrouwde Gnome2 vooruit van wat ik vernomen heb en het is een superstabiel systeem. In de tussentijd kan al de andere rest groeien en stabieler worden (Gnome 3, Unity etc.). Misschien is Unity dan wel geheel aanpasbaar in alle kleuren.....
Het is een optie.... vrijheid blijheid, doe wat je zelf wil.



Offline Tom

  • Lid
Re: Ubuntu design
« Reactie #40 Gepost op: 2011/07/15, 09:24:39 »
Xfce/Xubuntu Ik wel en zeer tevreden daarmee ,als ze niet te veel veranderen qua uiterlijk is het een blijvertje zeker weten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu design
« Reactie #41 Gepost op: 2011/07/15, 09:51:00 »
Alleen op mijn netbookje heb ik de Netbook Edition en dat is eigenlijk ook Unity. Ik vind het vreselijk, onhandig en ik kan er amper mee werken.
Eigenlijk niet. De versie die bij 10.10 Netbook Edition zit is niet meer dan een prototype waarvan velen zich terecht afvragen waarom Canonical dit heeft kunnen doen.

Het beoordelen van Unity obv een prototype is ongeveer hetzelfde als zeggen dat Windows 7 (wat een meer dan goed besturingssysteem is) slecht is omdat de voorloper, Vista (een erkende flop) slecht is.

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu design
« Reactie #42 Gepost op: 2011/07/15, 09:59:07 »
Laat ik het anders stellen met Windows 7..... als jij geen driver installeert of kan installeren voor een nVidia kaart op een laptop omdat de kaart niet meer ondersteund wordt of na het installeren van de driver resulteerd het in een BSOD..... dan sta je mooi te kijken naar mijn mening met je transparant en Windows 7..... Ik spreek uit eigen ervaring daar een kennis van mij dit mee heeft gemaakt waar ik bij zat.

Aangaande Unity ben ik van mening dat we ons genoeg beklaagd hebben de afgelopen maanden, erop doorgaan is gewoon nutteloos imho en dat was ook niet waar de TS het over wilde hebben in dit topic.

Re: Ubuntu design
« Reactie #43 Gepost op: 2011/07/15, 10:00:26 »
Aangaande Unity ben ik van mening dat we ons genoeg beklaagd hebben de afgelopen maanden, erop doorgaan is gewoon nutteloos imho en dat was ook niet waar de TS het over wilde hebben in dit topic.

+1
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: Ubuntu design
« Reactie #44 Gepost op: 2011/07/15, 11:43:49 »
Dat heeft denk ik zelf ermee te maken op wat voor hardware het gedraait wordt.
Ook ik merk een verschil tussen mijn netbook en mijn laptop. De laptop met KDE4 zat volgens de systeemmonitor aan een verbruik na het opstarten van 325 MB ongeveer op m'n netbook was dat met dezelfde KDE4 distro 198 MB na het opstarten.

Debian met Gnome op diezelfde laptop verbruikt na het opstarten 152 MB het netbookje daartegen 118 MB.

Ik bedoel maar..... :)


Back ontopic:

Wat het design betreft.... het zal wel eerder verteld zijn geweest. Jaren hebben mensen lopen klagen dat ze het wit/bruin/oranje van Ubuntu moe waren..... nu hebben ze het aangepast is het nog niet goed. Wees blij dat je het, zoals werd aangegeven, zelf nog kan aanpassen naar je eigen smaak.

Ja in de klassieke omgeving maar doe het eens in Unity. Wijzig daar de boven-balk van dat grauwe naar bijvoorbeeld rood.
Dat lukt niet.
Wil je een andere kleur, dan moet je een ander thema installeren en dan dat thema kiezen en dat Thema aanpassen maar die boven-balk kun je niet aanpassen als je rode vensters wilt.

Oh nee?
Van het internationale forum:
Citaat
to change the panel's color to black for the "Ambiance" theme I had to edit the /usr/shared/themes/Ambience/gtk-2.0/apps/gnome-panel.rs file. In it I had to replace the lines at the beginning, in the "panel" style from:
Code:
bg_pixmap[NORMAL] = "img/panel.png"
bg[NORMAL] = "#4b4a46"
to
Code:
bg[NORMAL] = "#000000"

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Ubuntu design
« Reactie #45 Gepost op: 2011/07/15, 12:01:52 »
Ja Vistaus, Natuurlijk kan dat.
Maar als ik spreek over een werkblad aanpassen en wat kleurtjes, dan wens ik dat met klik, klik te doen.
En niet na eerst een programmeer opleiding te hebben gevolgd.

- Roc

Re: Ubuntu design
« Reactie #46 Gepost op: 2011/07/15, 20:10:59 »
1 bestandje aanpassen heeft niks met programmeerervaring te maken. Maar daar ging het toch niet om? Emiel zei dat het niet kon. Maar het kan dus wel, niet met 1 klik, maar het KAN, dat is waar het hier om ging.