Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth probleem  (gelezen 782 keer)

Offline John K

  • Lid
Bluetooth probleem
« Gepost op: 2016/05/09, 11:56:01 »
Ik wil vanaf een telefoon met bluetooth foto's overzetten naar de computer, maar de enige optie die ik krijg op is dat ik de mappen op mijn telefoon kan browsen/ inzien. Ik wil dit niet, ik wil alleen vanaf de telefoon selecteren en versturen.

Kan iemand hiermee helpen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bluetooth probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/09, 16:25:44 »
Ik kan je niet specifiek helpen, maar ik heb dat vroeger ooit geprobeerd en het zal je tegenvallen: bluetooth is traag, en volle resolutiefoto's overzetten zal frustrerend langzaam gaan. Je bent zoveel beter af met een USB kabeltje. Als het dan toch draadloos moet, probeer je het beter met een of andere benadering via wifi.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Bluetooth probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/09, 17:29:59 »
Citaat
probeer je het beter met een of andere benadering via wifi.
en gMTP. Werkt bij mij uitstekend, ook voor foto's en andere bestanden, hoewel het in het softwarecentrum van 12.04 als eenvoudige MP3-client wordt vermeld.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Bluetooth probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/09, 17:45:49 »
Een goede draadloze optie vind ik Airdroid. In ieder geval beschikbaar voor Android telefoons, maar misschien ook iPhone, dat weet ik niet.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Bluetooth probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/09, 19:57:38 »
Als het niet wil lukken met bluetooth, gaat het vast lukken met één van deze drie:
1 Dropbox
2 Google Drive
3 Microsoft Onedrive
De laatste gebruik ik zelf het meest, logisch ik gebruik een Lumia  =D

Offline John K

  • Lid
Re: Bluetooth probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2016/05/09, 20:27:32 »
Het is een oude telefoon zonder wifi. kabeltje lukt niet, linux reageert niet op de telefoon aangesloten op usb kabel.

Re: Bluetooth probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2016/05/10, 09:01:42 »
Een goede draadloze optie vind ik Airdroid.

Voor Airdroid moet je tegenwoordig een account aanmaken. Met het gratis appje Wifi FileTransfer (voor Android, mogelijk ook voor andere systemen) hoeft dat niet en het werkt prima. De gratis versie verstuurt draadloos bestanden tussen telefoon en pc tot 5MB groot (en de betaalde versie kost maar 99ct - en nee, dit is geen reclame!).

EDIT_1. Ik zie nu dat je ook zonder een Airdroid-account aan te maken, je van die dienst gebruik kunt maken.
EDIT_2. Maar beide apps roepen dat mijn browser Firefox het uploaden van mappen (naar mijn telefoon dus) niet ondersteunt en zeggen dat ik Chromium moet installeren. Even gedaan - maar 287MB - en daarmee kan ik wel mappen in één keer overzetten. Maar had wel letterlijk binnen één seconde een reclame voor m'n neus, natuurlijk...
« Laatst bewerkt op: 2016/05/10, 16:15:34 door Paul Matthijsse »