Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Musiekspeler met File Organization  (gelezen 268 keer)

Offline Nequal

  • Lid
Musiekspeler met File Organization
« Gepost op: 2015/09/05, 23:23:25 »
Hallo,

Ik heb het internet al hard zitten zoeken maar heb nog geen bevredigd antwoord gevonden.
Ik ben op zoek naar een muziekspeler/bibliotheek die mijn mappenstructuur/bestandsnamen automatisch aanpast a.d.h.v. ID3Tag's.

Ik ben net overgestapt van Mac en iTunes beheerde mijn volledige muziekcollectie. Zodra ik in iTunes info veranderde werd dit automatisch aangepast in de mappenstructuur.

Ik was op Banshee gebotst die dezelfde functie zou moeten hebben: "update file and folder names" dat aangevinkt kan worden in de voorkeuren. Dit blijkt echter niet te werken. Ik heb geprobeerd de info van enkele nummers aan te passen en te of de mappenstructuur wordt aangepast en dit is niet het geval. Bij het importeren lukt dit wel maar dan moet alle info al op voorhand correct zijn.
Yarock heb ik ook uitgeprobeerd maar ook daar boekte ik geen succes. Andere spelers lijken de functie al helemaal niet te ondersteunen.

Ik had graag gehoord hoe jullie dit oplossen en welk programma jullie gebruiken.

Alvast bedankt,

Nequal

P.S.: Eerste post op dit forum dus hopelijk staat dit op de juiste plaats.

Re: Musiekspeler met File Organization
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/05, 23:52:49 »
Hey hallo.... ;)

Gmusicbrowser heeft een optie voor dat.
Zelf vind ik het taggen via MusicBrainz-Picard prettiger.

Re: Musiekspeler met File Organization
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/06, 06:15:37 »
Of Clementine heeft ook die functie dacht ik (maar ben niet 100% zeker ivm je tags) .

Zalige muziekspeler en nog redelijk mooi ook.

Anders kan je Amarok installeren, maar die pakt een hoop afhankelijkheden mee vanuit KDE .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Nequal

  • Lid
Re: Musiekspeler met File Organization
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/06, 16:58:23 »
Gmusicbrowser ziet er alvast veelbelovend uit. Op het eerste zicht doet hij zeer goed wat ik wil.
Het taggen met MusicBrainz-Picard zelf ga ik ook eens proberen. Deze kan de echter enkel de bestandsnaam vernaderen.

Clementine had ik ook al een keer uitgeprobeerd en ik dacht dat ik daarvoor een plugin moest installeren die niet bleek te werken.

Als Gmusicbrowser niet aan mijn noden voldoet dan zal ik een keertje Amarok proberen. Al lijkt het inderdaad niet ideaal als hij van KDE afhangt.

Alvast bedankt voor de snelle antwoord.

Nequal