Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nautilus herstellen  (gelezen 301 keer)

Offline sidonia

  • Lid
Nautilus herstellen
« Gepost op: 2016/09/21, 14:42:13 »
Ik kan verborgen bestanden tonen in Nautilus niet meer uitschakelen. Als ik dit doe met CTRL-H verdwijnen de verborgen bestanden, maar zodra ik nautilus weer opstart, zijn ze weer zichtbaar.
Ook als ik via het menu verborgen bestanden tonen uitvink, staan ze er na een herstart van nautilus weer.

Hoe kan ik dit herstellen, zodat het weer goed werkt. Ik gebruik Ubuntu 16.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nautilus herstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/21, 15:14:28 »
Heb je soms de verborgen bestanden zichtbaar gemaakt toen je Nautilus draaide als root? Mogelijk zelfs (wat erg slecht is) met "sudo" i.p.v. "gksudo"?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Nautilus herstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/21, 15:44:42 »
Open eens de bestandsdialoog in een programma, bijvoorbeeld firefox. Druk nu op Ctrl+H om verborgen bestanden tonen uit te zetten. Dit zal ervoor zorgen dat je nautilus terug als vanouds opstart zonder verborgen bestanden te tonen.

Offline sidonia

  • Lid
Re: Nautilus herstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/21, 16:37:42 »
Ik heb nautilus niet geopend met sudo, altijd met gksudo.

@ vanadium Als ik via chrome de downloadmap wil veranderen b.v. dan krijg ik toch de bestandsdialoog die je bedoeld?
Maar daar zie ik geen verborgen bestanden. Wel als ik dan op Ctrl-H druk. daarna weer Ctlr-H, dan zijn ze weg, maar in nautilus zijn ze dan steeds weer zichtbaar.


Re: Nautilus herstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2016/09/21, 17:41:18 »
Sidonia
ik heb dat zelf ook eens gehad.

Hier staat de oplossing:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=96598.msg978567#msg978567
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline sidonia

  • Lid
Re: Nautilus herstellen
« Reactie #5 Gepost op: 2016/09/21, 18:17:00 »
@emvedeesje Dank je wel

vlag "org.gtk.Settings.FileChooser" in dconf-editor AAN staat, mag je doen wat je wil: de verborgen bestanden worden sowieso getoond.
Deze vlag heb ik uitgezet, en het probleem is opgelost.