Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ota6 ubuntu update R25  (gelezen 5471 keer)

ota6 ubuntu update R25
« Gepost op: 2015/09/02, 17:08:58 »
Zojuist de laatste versie r25 binnengehaald en het ziet er goed uit.

New loading splash screen during boot
Trust store integration for camera-app and pulseaudio - authorization now required to allow any application access to camera and audio recording

WiFi hotspot support
media-hub webbrowser-app/webapp integration - enabling audio playback for webapps
New alarm sounds
Slight updates in the overall design
Webbrowser Find in page functionality added
Oxide 1.8.4
Changes to the 'high volume' warning UI and behaviour for compatibility with EU regulations
Improved expanded indicator visibility

Offline joop905

  • Lid
Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/02, 20:54:39 »
Hoe kan ik dat zien welke versie ik update
met een Aquaris E5

kreeg net wel een update maar die hete versie 5

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/02, 20:59:35 »
Heb hem zelf nog niet, dus ik ga kijken of ik hem ook inmiddels kan installeren.

Deze updates zijn niet zelf te vinden via bijvoorbeeld de update functie in de systeeminstellingen, maar worden gepusht vanuit Canonical. Ze spreiden deze updates over ongeveer 24 uur voor in het geval er toch iets ernstig mis is zodat ze de update kunnen terugtrekken en de schade enigszins beperken. Morgenavond zou iedereen met een BQ telefoon de update moeten hebben (andere toestellen vorige week al).

Offline joop905

  • Lid
Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/02, 21:14:27 »
Ook geen uitkomst met 
 lsb_release -a

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #4 Gepost op: 2015/09/03, 00:41:57 »
Systeeminstellingen=>Over deze telefoon. Een beetje naar onder scrollen, daar staat de OS versie en datum van deze update.

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #5 Gepost op: 2015/09/03, 07:55:16 »
Helaas is ook deze update weer een zware teleurstelling.
Niets maar dan ook werkelijk niets van de bestaande problemen is opgelost.

Bluetooth- connectie Niets veranderd
Schakelen WIFI - 3/4G Niets veranderd
Blanco schermen browser en Facebook app Niets veranderd
Geluids notificatie bij mail of Telegram Niets veranderd
Onderbreken datastroom ondanks WIFI verbinding Niets veranderd
GPS / WIFI probleem Niets veranderd

Al met al zijn we weer blij gemaakt met een dooie mus, de telefoon kan weer voor een paar weken de kast in tot de volgende update.  :'(

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #6 Gepost op: 2015/09/03, 09:45:01 »
@joop905

Dit zijn de versie nummers van OTA-6

BQ Aquaris E4.5 : ubuntu-touch/stable/bq-aquaris.en - krillin: #25

BQ Aquaris E5 : ubuntu-touch/stable/bq-aquaris.en - vegetahd: #5

Emulator : ubuntu-touch/stable/bq-aquaris.en - generic: not yet released

Nexus 4 : ubuntu-touch/stable/bq-aquaris.en - mako: #23

Meizu MX4 : ubuntu-touch/stable/meizu.en - arale: #4

Emulator : ubuntu-touch/stable/meizu.en - generic: not yet released

Nexus 4 : ubuntu-touch/stable/ubuntu - mako: #23

Nexus 7 : ubuntu-touch/stable/ubuntu - flo: #1

Emulator : ubuntu-touch/stable/ubuntu - generic: #16

Offline joop905

  • Lid
Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #7 Gepost op: 2015/09/03, 10:14:28 »

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #8 Gepost op: 2015/09/09, 09:35:54 »
Ik weet niet hoe jullie het ervaren, maar ik krijg de indruk dat de problemen na de laatste update alleen maar erger zijn geworden.

Na een dag moet ik de telefoon opnieuw opstarten want de response is dan nul komma nul
Connecten naar WIFI duurt erg lang en vaak helemaal niet.
Notificatie tijd agenda wordt niet overgenomen bij een sync met Google agenda, als ik in Google instel dat er 25 minuten voor de afspraak een signaal moet komen dan staat er steevast in mijn telefoon 15 minuten. Ook de notificatie zelf werkt niet goed er komt wel een geluidssignaal maar daarna is nergens op de telefoon zichtbaar waar dit signaal van is geweest, geen enkele indicatie dat dit een agenda alarm was.
GPS werkt nog steeds niet als WIFI is ingeschakeld.
Bluetooth blijft een probleem.

Het vervelende is dat al deze problemen steeds maar worden gemeld op Launchpad en er gewoon niets aan gedaan wordt, de ontwikkelaars van Canonnical vinden het belangrijker dat de interface er goed uit ziet en dat er meer sounds beschikbaar moeten zijn.

Zo jammer allemaal dit.

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #9 Gepost op: 2015/09/20, 07:56:23 »
ik heb ook het idee dat het niet echt beter is geworden met de basis functionaliteit, gister nog een 100% batterij toen ik m uit het stopkontakt haalde, 30 min later 76% en na even de mail checken.....2%......en uit! moest m opnieuw opstarten en bleek toen weer 100% vol te zijn...

Verder begint na twee maanden gebruik dit eeuwig durende openen van verschillende functies zoals instellingen, klok, contacts etc behoorlijk ter ergeren. Waarom moet dat zo lang duren?

nog erger, vorige week naar U.K geweest. Telefoon schakelt niet automatisch over naar nieuwe timezone (staat op automatisch) en als ik een alarm wil instellen zeg 07:00 uur, dan word het uiteindelijk op 06:00 vastgezet....ook met U.K timezone.

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #10 Gepost op: 2015/09/30, 16:27:29 »
@swisskoala
Ik heb de telefoon al vanaf het begin in februari, en het begint mij ook steeds meer te irriteren dat sommige functies nog steeds zo slecht werken.
En dan vooral de dingen die al maanden bekend zijn en waar niets aan gedaan wordt.

Inderdaad schakelt hij niet binnen de tijdszones, maar het switchen van WIFI naar 3G en visa-versa  werkt bij mij meestal ook niet en blijft hij gewoon zonder netwerk (geen 3G en geen WIFI)

Steeds als er weer een update is denk je nu zal dat wel opgelost zijn, en dan weer die teleurstelling dat het nog steeds niet werkt.
Heel vervelend is ook steeds te moeten lezen als er een update is dat ze er trots op zijn weer een aantal ringtones toegevoegd te hebben of de icoontjes mooier zijn gemaakt.

Zorg eerst dat de basisfuncties goed gaan werken en kijk dan naar het uiterlijk.

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #11 Gepost op: 2015/10/02, 11:56:55 »
@Johan Velthuizen

en dat terwijl het idee niet slecht is. Ik begrijp alleen niet waarom de basic functies niet 100% "hufterproof" gemaakt worden. Dan komt de rest ook wel. Maar als ik iedere keer x seconden moet wachten voor dat een (zelfs simpele) applicatie geopend wordt.....

Wat ik zo typisch ubuntu vind is dat het bij iedereen verschillende problemen geeft. Ik heb bij geen probleem met wifi/3of4G maar jij dan wel weer.....

Oh, sinds kort het volgende, ook weer zoiets. sinds OTA-5 of 6 weet het niet meer,  batterijduur prima. Sinds een week loopt de batterij binnen een uur helemaal leeg! de grafiek lijk op het VW aandeel van de afgelopen week, in een rechte lijn naar beneden! Alleen reset heeft tot nog toe geholpen. Dus iets vreet de batterij helemaal leeg, maar weet niet wat.

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #12 Gepost op: 2015/10/02, 12:30:54 »
Ja ik verbaas mij ook steeds over de wisselende problemen die ik hoor en lees.

Batterijduur is bij mij super ik kan soms wel 3 dagen met een lading doen, maar dit is sterk afhankelijk van de gebruikte apps.

Wat ik de laatste tijd wel heb is dat hij aan het eind van de dag zeer traag wordt en bijna niet meer op scherm touch reageert en apps zeeeeer traag starten, een harde reset is dan de enige oplossing.

Het is inderdaad jammer dat ze voor het uitbrengen van de telefoon er niet voor gezorgd hebben dat de basis gewoon functioneert.
Zo kan ik nog steeds niet handsfree bellen via mijn Bluetooth Radio soms lukt het door een trucje toe te passen maar dit lukt meestal niet.
Het probleem is namelijk dat bij het opnemen van de telefoon de externe speaker uitgeschakeld is.
Dit is al vanaf het begin bekend en wordt gewoon niets aan gedaan.
Ook het feit dat je WIFI moet uitschakelen voordat je navigatie software kan gebruiken is natuurlijk van de gekke.

Ik kijk het nog even aan tot december en als de grote problemen dan nog niet opgelost zijn ga ik weer over op een HTC Android toestel.

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #13 Gepost op: 2015/11/21, 13:34:33 »
Helaas is ook deze update weer een zware teleurstelling.
Niets maar dan ook werkelijk niets van de bestaande problemen is opgelost.

Bluetooth- connectie Niets veranderd
Schakelen WIFI - 3/4G Niets veranderd
Blanco schermen browser en Facebook app Niets veranderd
Geluids notificatie bij mail of Telegram Niets veranderd
Onderbreken datastroom ondanks WIFI verbinding Niets veranderd
GPS / WIFI probleem Niets veranderd

Al met al zijn we weer blij gemaakt met een dooie mus, de telefoon kan weer voor een paar weken de kast in tot de volgende update.  :'(


Hoewel ik zelf niet geinteresseerd ben in Ubuntu Touch, lees ik er wel eens wat over in mijn dagelijkse Ubuntu-nieuws'feed'. Toevallig las ik dat de aankomende update Bluez 5 gaat krijgen. Daarmee wordt heel de bluetooth-stack modern (ook voor nieuwe apparaten) en wie weet lost het ook jou problemen wel op.
http://news.softpedia.com/news/ubuntu-touch-ota-9-receives-new-unity-8-next-gen-bluetooth-support-more-496516.shtml

Re: ota6 ubuntu update R25
« Reactie #14 Gepost op: 2015/11/21, 14:46:28 »
@Vistaus Dat had ik inderdaad ook gelezen, juist gisteren OTA8 ontvangen en zo te zien weer een aantal verbeteringen en dan hopelijk in OTA9 de bluetooth