Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mounten  (gelezen 1709 keer)

Offline koebel

  • Lid
Mounten
« Gepost op: 2009/01/06, 14:28:36 »
Hallo, beste mensen, ben al een hele tijd bezig met het mounten ( aankoppelen ) van externe harde schijf, USB stick, externe brander. Ik word hier
zeer verdrietig van.Niets lukt. Dan weer wel aangekoppeld, dan weer niet. Dan weer aangekoppeld, maar dan geen toegang tot het app.
Heb er veel over gelezen en ook de Storage Device Manager gedownload. Leek prima, maar ook die werkt niet mee. Bij het opstarten van de SDM
en klikken op ververs, komt er de ene keer wel een nieuw apparaat bij en de volgende keer kan hij niets vinden. Als je dan een bestand wil downloaden of iets wil branden, ben ik uren bezig. Ik wordt hier hopeloos van. Denk soms maar dat ik weer terugga naar Windows, maar dat wil
ik eigenlijk niet. Het moet toch mogelijk zijn om al die aankoppelzooi uit teschakelen en dan een soort plug en play te hebben / te maken ?
Is er een wizkid in de zaal ? Wie kan en wil helpen ? Ook is het heel vervelend dat je iedere keer naar het systeem moet en dan moet activeren.
Is zeer omslachtig. Gr.Ton
« Laatst bewerkt op: 2009/01/06, 17:07:56 door femke98 »

Offline mp

  • Lid
Re: HELP Mounten
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/06, 14:30:20 »
Tip 10 op deze pagina al uitgevoerd?
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen

Offline koebel

  • Lid
Re: HELP Mounten
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/06, 15:07:45 »
Ja, alles wat daar wordt genoemd werkt, geluid, beeld, multimedia. Dus dat is goed. Alleen het mounten is vreselijk moeilijk.Krijg er de hik van

DarkEra

  • Gast
Re: HELP Mounten
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/06, 15:34:14 »
Dus ook jezelf als gebruiker alle rechten geven zoals bij punt 10 in deze tips?

Ik vind het maar vreemd dat dit bij sommige mensen niet wil lukken dat automatisch mounten. Echt, bij mij is het gewoon plug en play, eender wat ik aansluit, externe usb hardeschijf, externe cd/dvd-rom speler/brander, usb flashdrives. Alles geen probleem hier. Zowel in Ubuntu 8.04 en 8.10 niks aan de hand.

Offline ivo

  • Lid
Re: HELP Mounten
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/06, 15:35:37 »
Ja, alles wat daar wordt genoemd werkt, geluid, beeld, multimedia. Dus dat is goed. Alleen het mounten is vreselijk moeilijk.Krijg er de hik van

Het is niet moeilijk, maar ik begrijp je ervaring wel.
Je moet even zorgen dat je systeem het zelf doet zodra je de spullen aansluit.
Zijn op jouw systeem de volgende paketten geinstalleerd?

autofs
pmount
usbmount
gnome-volume-manager

Zo nee, dan dat eerst even doen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

DarkEra

  • Gast
Re: HELP Mounten
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/06, 15:40:25 »
Maak je toevallig gebruik van zo'n USB hubje waar je alles op aansluit? Zo ja, heeft dit USB hubje zijn eigen voeding (stroom voorziening)?

Offline koebel

  • Lid
Re: HELP Mounten
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/06, 16:02:28 »
Hallo, bedankt voor de tip.Werk via een USB hubje. Maar als ik de USBstick rechtstreeks op de pc aansluit via een USB aansluiting, krijg ik wel het app.
te zien, maar kan het niet openen, ( toegang geweigerd. ) Dus weer naar systeeminstellingen, ja ja. Ook gaat het niet via de Storage Device Manager. Hier wordt je echt moedeloos van. Heb ook de bestanden die Ivo voorstelde allemaal via synaptic geinstalleerd, dus dat is ook in orde.
Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval bedankt voor het meehelpen. Ton

Offline mp

  • Lid
Re: HELP Mounten
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/06, 16:29:11 »
Als de toegang geweigerd wordt, moet je toch dringend die tip 10 doen van hierboven hoor.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Mounten
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/06, 21:26:54 »
Citaat van: Femke
Externe harde schijf en usb stick misschien in windows niet correct afgekoppeld?
Wil ik even helpen benadrukken. Dat is de belangrijkste oorzaak van problemen met ntfs geformatteerde harde schijven, en het eerste wat je moet oplossen.