Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SOPA is een slag in het water (gelukkig)  (gelezen 5505 keer)

SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Gepost op: 2012/01/16, 23:22:10 »
Toch heugdelijk nieuws; de SOPA-act is in feite afgeketst in Amerika.

Er wordt min of meer toch gekeken naar de ongelimiteerde mogelijkheden van het internet.

Nu nog Brein en gelijkaardige instanties aan banden leggen en we komen er wel  ;)

http://www.omgubuntu.co.uk/2012/01/sopa-shelved-for-now/
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/16, 23:25:10 »
Nu PIPA nog...

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/17, 09:01:25 »
Ik denk dat het met SOPA net zo zal gaan als ACTA: het komt er een keer doorheen, simpelweg omdat de ondersteuners van dergelijke wetgeving een flinke oorlogskas hebben met een boel centen. Ze hebben de tijd en -vreemd genoeg- ook de creativiteit om hun plannen in een andere vorm te reïncarneren. Best wel triest eigenlijk, want ze kunnen beter die tijd, geld en energie steken in manieren om hun content beter bij de klanten te krijgen.

Offline Bloom

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/17, 14:16:51 »
Dat interesseert hen niet. Ze willen gewoon dat jij moet betalen voor "content" ongeacht of je die ook aangeleverd krijgt. Instapkosten voor de dienst, daarna een te betalen abonnement met ofwel een dure flat-fee of pay-per-play zonder verplichting van hun kant dat je ook werkelijk bruikbare en kwalitatief goede content moet binnenkrijgen. Kassa!!!

Dit vond ik in verband met instapkosten ook wel leuk: http://www.hbvl.be/nieuws/in-de-rand/aid1107134/betaalt-u-instapkosten-bij-de-bakker-of-het-grootwarenhuis-video.aspx

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/18, 08:54:59 »
SOPA is uitgesteld, maar niet afgelast...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Roel1963

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/18, 09:50:48 »
Het krijgt alleen (GELUKKIG) nu wel iets meer aandacht, nu de Engelstalige Wikipedia de site op zwart zet, al is het maar voor een dag.

Offline Wout55

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/18, 10:38:51 »
Alle zeilen moeten bijgezet worden om de censuurmaniakken te bestrijden. Het moet simpelweg onmogelijk gemaakt worden dat rechters de doorgifte van Internet beperken. Niemand hoeft voor mij te bepalen welke sites ik bezoek. Dat moet een grondrecht zijn. Als aanbieders van websites in overtreding zijn dan moeten die aangepakt kunnen worden. Dat het misschien moeilijk is om dat te doen betekent niet dat de grondrechten van iedereen met voeten getreden gaan worden. Ik kom zelf nooit meer op de Pirate Bay maar ik vind het totaal onacceptabel dat een of ander rechtertje bepaalt dat ik die site niet meer mag bezoeken.  :evil:

Offline Xelron X

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/18, 11:16:38 »
Het krijgt alleen (GELUKKIG) nu wel iets meer aandacht, nu de Engelstalige Wikipedia de site op zwart zet, al is het maar voor een dag.


openSUSE doet ook mee zag ik net.

Citaat
The page http://news.opensuse.org/2012/01/14/build-opensuse-org-binary-backend-is-down/ is on strike today to fight SOPA and PIPA.

Offline midas

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/18, 11:32:02 »
Op wikipedia kom je met no-script (onder Firefox) wel gewoon binnen...
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/18, 12:03:31 »
Ik denk dat het met SOPA net zo zal gaan als ACTA: het komt er een keer doorheen, simpelweg omdat de ondersteuners van dergelijke wetgeving een flinke oorlogskas hebben met een boel centen. Ze hebben de tijd en -vreemd genoeg- ook de creativiteit om hun plannen in een andere vorm te reïncarneren. Best wel triest eigenlijk, want ze kunnen beter die tijd, geld en energie steken in manieren om hun content beter bij de klanten te krijgen.

Soms heb ik de indruk dat zo'n protest gewoon van tevoren in ingecalculeerd, en onderdeel vormt van de strategie om te krijgen wat men wil. Ik krijg namelijk soms de indruk bij dergelijke initiatieven dat er vooraf met opzet te hoog wordt ingezet. Vervolgens ontstaat de verwachte heibel en protest. In de volgende fase maakt men duidelijk dat er gezocht moet worden naar een compromis zodat alle partijen tevreden zijn, en komt men uit waar men feitelijk vanaf het begin voor ogen had. En de tegenstanders die nooit met een dergelijk compromis akkoord zouden zijn gegaan als dat vanaf het begin gepresenteerd was als het doel, gaan nu tevreden akkoord. Hebben ze toch mooi voor elkaar gekregen dat die machtige partijen hebben ingebonden. Mag je raden wie er zich in de handen wrijven dat ze precies hebben gekregen wat ze wilden.

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/18, 12:16:31 »
Ik denk dat het met SOPA net zo zal gaan als ACTA: het komt er een keer doorheen, simpelweg omdat de ondersteuners van dergelijke wetgeving een flinke oorlogskas hebben met een boel centen. Ze hebben de tijd en -vreemd genoeg- ook de creativiteit om hun plannen in een andere vorm te reïncarneren. Best wel triest eigenlijk, want ze kunnen beter die tijd, geld en energie steken in manieren om hun content beter bij de klanten te krijgen.

Soms heb ik de indruk dat zo'n protest gewoon van tevoren in ingecalculeerd, en onderdeel vormt van de strategie om te krijgen wat men wil. Ik krijg namelijk soms de indruk bij dergelijke initiatieven dat er vooraf met opzet te hoog wordt ingezet. Vervolgens ontstaat de verwachte heibel en protest. In de volgende fase maakt men duidelijk dat er gezocht moet worden naar een compromis zodat alle partijen tevreden zijn, en komt men uit waar men feitelijk vanaf het begin voor ogen had. En de tegenstanders die nooit met een dergelijk compromis akkoord zouden zijn gegaan als dat vanaf het begin gepresenteerd was als het doel, gaan nu tevreden akkoord. Hebben ze toch mooi voor elkaar gekregen dat die machtige partijen hebben ingebonden. Mag je raden wie er zich in de handen wrijven dat ze precies hebben gekregen wat ze wilden.

Het zou me niet verbazen. Met meerdere kleine stapjes komen die partijen uiteindelijk toch uit bij de door hen gewenste werkelijkheid. Met DRM, met trusted computing, met DMCA, met ACTA ....

Offline Roel1963

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/20, 07:13:40 »
De FBI heeft geen SOPA nodig en haalt Megaupload uit de lucht wegens het "vermeende" schenden van rechten:

http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/article/detail/3129827/2012/01/19/Megaupload-com-uit-de-lucht-wegens-vermeende-schending-auteursrechten.dhtml

Tja, als het niet linksom kan doen ze het wel rechtsom.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #12 Gepost op: 2012/01/20, 07:31:44 »
Pff, belachelijk! :|

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #13 Gepost op: 2012/01/20, 14:05:23 »
Precies. Tijd om Rijkswaterstaat ook maar een boete te geven want al die criminelen op de snelweg joh, echt niet normaal, daar moet RWS echt eens een boete voor krijgen net als Megaupload nu een boete krijgt vanwege foute gebruikers :o

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #14 Gepost op: 2012/01/20, 14:40:25 »
Citaat
Soms heb ik de indruk dat zo'n protest gewoon van tevoren in ingecalculeerd, en onderdeel vormt van de strategie om te krijgen wat men wil. Ik krijg namelijk soms de indruk bij dergelijke initiatieven dat er vooraf met opzet te hoog wordt ingezet. Vervolgens ontstaat de verwachte heibel en protest. In de volgende fase maakt men duidelijk dat er gezocht moet worden naar een compromis zodat alle partijen tevreden zijn, en komt men uit waar men feitelijk vanaf het begin voor ogen had. En de tegenstanders die nooit met een dergelijk compromis akkoord zouden zijn gegaan als dat vanaf het begin gepresenteerd was als het doel, gaan nu tevreden akkoord. Hebben ze toch mooi voor elkaar gekregen dat die machtige partijen hebben ingebonden. Mag je raden wie er zich in de handen wrijven dat ze precies hebben gekregen wat ze wilden.

En het is zo waar dat je er stil van wordt.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort


Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #16 Gepost op: 2012/01/20, 21:59:27 »
Niet te snel juichen... het is heel goed denkbaar, dat het nu via een andere ingang wordt binnengesluist: http://www.reddit.com/r/technology/comments/old7e/sopa_is_back_it_has_not_been_shelved_and_its/c3i9fqe

Voor degenen, die denken dat 'dit toch wel gelezen wordt', een stukje klassiekert ('sit down, my son') uit Fahrenheit 9/11 van Michael Moore: http://www.youtube.com/watch?v=TiNUgJcNRJY#t=69 (ik heb het beginstukje even wegehaald).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #17 Gepost op: 2012/01/20, 22:12:23 »
Dat is precies wat ze willen dat je denkt, een bekende strategie zoals al is geopperd hier. Radicaal voorstel doen, terugtrekken, afgezwakt voorstel stilletjes opnieuw indienen (misschien nog even een ander labeltje erop) en WIN.

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #18 Gepost op: 2012/01/21, 13:18:19 »
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline emiel1976

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #19 Gepost op: 2012/01/21, 15:23:31 »
Wat de FBI doet is nog niet zo verkeerd al zou het op een andere manier kunnen.
Maar die lui begaan strafbare feiten en zijn dus strafbaar.
Het geen waar ik wel tegen ben is de verantwoording afschuiven bij degene bij wie het niet hoort zoals internet providers en dergelijke.
Dat ze websites aanpakken met illegale dingen is prima maar doe het dan wel zoals het hoord en niet zoals een Brein dat doet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #20 Gepost op: 2012/01/21, 18:48:06 »
[knip]

Zag net een bericht hoe 1 va de mannen die, die illegale website runde is opgepakt.
Hij wist zo te merken heel goed dat hij dingen deed die niet mochten.

Als de genen die het maken er niet rijk mee worden dan zijn het wel degene die het illegaal verspreiden.

Als Brein nou eens volgens de regels zou gaan werken dan zouden ze van mij nog wat begrip krijgen maar zoals ze het nu doen is het voor mij niet meer een stel fanatiekelingen die doorgedraaid zijn en in hun denken extreem zijn geworden.
Mijn steun hebben ze daarom niet en al vind ik dat mensen die dingen doen die verboden zijn op het net kwa uploaden aangepakt moeten worden. Door hun handelen zal ik ze zeker niet helpen en ik denk dat ze bij heel veel mensen geen steun zullen krijgen door hun aanpak.

Tweet van iemand die wel bekend is.

@NEELIEKROESEU
Speeding is illegal too: but you don't put speed bumps on the motorway #SOPA

« Laatst bewerkt op: 2012/01/22, 13:05:42 door Prosper »

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #21 Gepost op: 2012/01/22, 05:10:49 »

@NEELIEKROESEU
Speeding is illegal too: but you don't put speed bumps on the motorway #SOPA


 :o geen bronvermelding
Amerika zal dit forum moeten sluiten :'( :'( :'(
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #22 Gepost op: 2012/01/22, 09:27:44 »

@NEELIEKROESEU
Speeding is illegal too: but you don't put speed bumps on the motorway #SOPA


 :o geen bronvermelding
Amerika zal dit forum moeten sluiten :'( :'( :'(

Maakt niet uit of je de bron vermeld.
Je schend de intellectuele rechten van diegene die dit twitterde en heb dit zonder toestemming gekopieerd.
En dus ga je volgens Brein een dikke boete betalen en volgens SOPA de bak in.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #23 Gepost op: 2012/01/22, 13:51:28 »
Wou gisteren op de site van Brein kijken maar die is pas sinds vandaag weer online.
Wilde ze een paar vragen mailen om er achter te komen waarom ze dit doen wetende dat het totaal geen nut heeft en alleen maar tot anti Brein gevoelens bij mensen los maakt.
Ik wil eigenlijk wel eens weten waarom ze zoveel moeite en tijd in iets nutteloos steken in plaats van het aanpakken bij de bron en mensen in te lichten van hoe het in elkaar zit.
Nu werken ze zich zelf in een positie waarbij ze zelf het doelwit worden en dat kon je al zien aan het feit dat hun site een tijd offline is geweest.
Ik denk dat als ze zo door gaan, ze het nog veel zwaarder krijgen.


Offline emiel1976

  • Lid
Re: SOPA is een slag in het water (gelukkig)
« Reactie #24 Gepost op: 2012/01/22, 14:04:08 »
Ik zit de site van Brein te lezen en daar zag ik dit staan.

Citaat
Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan. N.b. voor software en games is dit NIET toegestaan. BREIN acht het toestaan van zulk downloaden van illegaal aanbod in strijd met internationale wetgeving die bepaalt dat zo een uitzondering op het auteursrecht de normale exploitatie niet mag schaden en ook de belangen van de van rechthebbenden niet onredelijk mag schaden. Er loopt momenteel een rechtszaak over de thuiskopie regeling waarin het oordeel van de Hoge Raad wordt gevraagd om te bepalen of het rechtmatig is dat het downloaden van illegaal aanbod in Nederland is toegestaan. Het Hof in hoger beroep oordeelde van wel, de Rechtbank in eerste instantie van niet.

Krijg je straks Franse praktijken als je niet oplet.
Wat je dan krijgt om toch te kunnen downloaden gaat men elkaars netwerk hacken en vanaf dat downloaden zodat jij zelf geen boete krijgt en afgesloten word van het internet.

Moet je al je gekopieerde cd's vernietigen en al je mp3's die je van je cd's gemaakt hebt om op je mp3 speler te spelen en dergelijke verwijderen.
Moet je dus als je de cd al hebt, toch nog de mp3 erbij kopen als je die op je mp3 speler wilt beluisteren.

Site van Brein http://www.anti-piracy.nl/