Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...  (gelezen 4274 keer)

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Gepost op: 2008/05/18, 22:47:28 »
Ik heb een ruime buit ubuntu-cd's ingeslagen op het einde van de release party. Dus iedereen die zich op de kaart als verdeelpunt heeft opgegeven kan bij mij een aantal cd's ophalen in Amsterdam. Stuur me een prive-berichtje om af te spreken.

Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/18, 23:19:42 »
release party editon of normaal?
En moet ik ze ophalen?

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/18, 23:53:05 »
Citaat van: Maarten123
release party editon of normaal?
En moet ik ze ophalen?
Het zijn release party edition en ze zijn enkel op te halen (vlakbij Centraal Station).

Offline wutnubu

  • Lid
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/19, 06:44:41 »
@Stani,

Ben je bereid ze op te sturen, dan stuur ik je de verzendkosten wel retour, of geef even aan in een PM wat de verzendkosten voor een stuk of dertig zijn, dan stuur ik je postzegels vooraf op.

Groet

Dwarrel

  • Gast
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/19, 18:10:53 »
Wat is het verschil tussen normaal en release party edition?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/19, 18:21:21 »
We hebben Phatch helaas niet meer op de cd gekregen Arie. Het was wel de bedoeling geweest maar de nl-taalpakketten bleken groter dan eerst gedacht. De cd is nu 699MB groot en er ging echt niets meer bij.

Ik moest zelfs een papier ondertekenen waarin ik me akkoord verklaarde dat indien de cd mislukte ikzelf verantwoordelijk was. De cd mocht maar 75 minuten info bevatten en ze is 79 minuten groot (wanneer je het vergelijkt met een muziek cd)

Jammer want ik wilde Phatch echt erop, net zoals het Van Dale woordenboek dat Rulus gemaakt heeft.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/19, 18:44:27 »
Citaat van: w.hellinga
@Stani,

Ben je bereid ze op te sturen, dan stuur ik je de verzendkosten wel retour, of geef even aan in een PM wat de verzendkosten voor een stuk of dertig zijn, dan stuur ik je postzegels vooraf op.

Groet
Hoi Willem,
Aangezien je je hebt aangemeld om te helpen de Phatch documentatie te vertalen, kijk ik bij wijze van uitzondering door de vingers en betaal je al in natura ;-) Stuur me je adres en ik zal ze opsturen.
Stani

Quatroking

  • Gast
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/19, 18:55:55 »
Ik zou er ook wel eentje willen. Hoeveel?

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/19, 19:03:40 »
Citaat van: Quatroking
Ik zou er ook wel eentje willen. Hoeveel?
Wat bedoel je met hoeveel? Ik heb de cd's meegenomen omdat hier veel mensen ze komen ophalen. Het liefst stuur ik naar mensen die zelf weer verdeelpunt willen zijn en zo op de kaart staan (bv 5, 10 of meer cd's). Als je er een met de post wil ontvangen, stuur je gewoon een aan jezelf voldoende gefrankeerde enveloppe naar mij. Of ik ga naar het postkantoor en laat je de kosten weten. Of je draagt bij aan Phatch (documentatie vertalen, screenshots, ...), en dan stuur ik ze gratis ;-)

Quatroking

  • Gast
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/19, 19:19:19 »
Dus in principe, als ik wat mooie screenshot van Phatch voor je maakt (wat moet lukken gezien ik veel artwork maak) zit ik gebakken.

Geen probleem hoor.

Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/19, 19:30:14 »
Ik wil er wel een paar hebben, maar is lastig voor me om ze op te halen.
Hoeveel geld heb je nodig om ze op sturen? (stuk of 5)

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/19, 19:30:34 »
Citaat van: Quatroking
Dus in principe, als ik wat mooie screenshot van Phatch voor je maakt (wat moet lukken gezien ik veel artwork maak) zit ik gebakken.

Geen probleem hoor.
Het is niet om het even welke screenshot. Het gaat om het compleet maken van de documentatie en die op de wiki zetten (dus meerdere screenshots). Neem contact met me op als je geïnteresseerd bent en alvorens je begint zodat je niet onnodig werk doet.

Offline stani

  • Lid
    • http://pythonide.stani.be
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/19, 19:34:54 »
Citaat van: Maarten123
Ik wil er wel een paar hebben, maar is lastig voor me om ze op te halen.
Hoeveel geld heb je nodig om ze op sturen? (stuk of 5)
Ik verstuur gewoon tegen kostprijs van het postkantoor (beschermende envelop+postzegels). Stuur me je adres en dan stuur ik ze op.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/19, 19:38:35 »
Kijk, dit vind ik een goed plan. Ik doe mee:

Aan alle Vlamingen die ook de release party cd willen hebben, dit regel ik voor je. Op 1 voorwaarde: Help Stani met vertalingen, documentatie, website, programma, donaties voor zijn programma Phatch en ik stuur je 10 Release Party cd's gratis op.

Dus contacteer Stani en vertaal minimum 1 pagina of doneer wat geld aan hem of help hem scriptjes schrijven in Python om zijn programma te verbeteren of ... eender wat. Hij zal me dan wel melden dat je wat gedaan hebt en ik stuur je de cd's op.

Deal?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Dave

  • Lid
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/19, 19:39:55 »
als je voor iemand installeerd is het best handig dat de taalpakketten bijvoorbeeld al aanwezig zijn.
Dus als iemand dat als iso aan zou kunnen bieden zouden er al veel blij zijn.

Bedoel, je geeft iemand de originele cd en installeerd daar dan vanaf je eigen ubuntu nederland cd.
Een meer aangepaste cd of dvd voor dit werk nog beter natuurlijk :--)
neem nu ook al een eigen CDspeler en kabel mee, kan ook zo omruilen voor een dvd natuurlijk.

Offline Dave

  • Lid
Aan alle (potentiele) cd verdeelpunten...
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/19, 20:06:13 »
Citaat van: arie
wel jammer want Phatch is echt een programma wat iedereen die ook maar iets met foto's doet er bij moet hebben
wordt ook hoog tijd dat ik eens wat tijd en ruimte maak om dat nog eens te gaan proberen.
Ik gebruik nu steeds 3 of 4 verschillende progjes voor ik een map online kan zetten.
gThumb om belichting en crop en mass verkleinen voor de site.
F-spot voor plaatsen online in fotoalbum (G2)
Krename om te hernoemen
andere aanpassingen weer in Gimp.

gThumb is wel mijn favoriet om een nieuw album door te bladeren en fotoos aan te passen vooralsnog want simpel.
Ooit een tip van Pjotr want daarvoor had ik nog dualboot met mijn oude XP installatie.
Weer een reden minder om die op te starten.
Blijft er nog maar 1 over eens in de zoveel maanden.


Jarenlang deed ik enkel verkleinen om online te zetten wat niks was gooide ik weg.
Nu kan ik croppen en lichter maken dankzij Gtumb en blijven er véél meer foto's geschikt om te bewaren.


Phatch kan alles maar je moet het wel even weten.
en je weet hoe het gaat, foto's gemaakt van een evenement en je wilt ze zo snel mogelijk online

Bij mij ging er van alles verkeerd omdat ik de volgorde niet goed ingesteld had.
En alles klinkt logisch als het uitgelegd wordt.

Voor meer ervarener in het foto gebeuren zal het vast eenvoudiger beginnen zijn.