Ik was er even een dag tussenuit, maar wil toch graag enkele reacties geven.
@Thomas de Graaff en Cheap Applications
Ik ben bang dat upc de schuld aan mijn modem ( eigendom) geeft en de bal terugkaatst. Bovendien zijn ze niet altijd makkelijk bereikbaar en niet goedkoop. Als ik dan ook nog kijk naar mijn configuratie van upc (wandcontactdoos, splitter, splitter, modem en router, nog lekker ouderwets) die ze niet willen veranderen dan tegen betaling, dan weet je het wel.
Binnenkort vertrek ik bij upc en dat is voor mij de belangrijkste reden om niet te bellen, en eerst maar afwachten wat lijbrandt gaat doen. Misschien verander ik mijn abonnement nog en neem een gigabitmodem van lijbrandt zelf.
Ik ben ook benieuwd of ik de borg voor het upc-modem terugkrijg.
@ Pjotr
Ja het is een oud dingetje (8 jaar?), ik heb de nieuwste firmware erop gezet (van 2007) maar dat heeft niet mogen baten.
Je link naar het linksys modem zal ik zeker in gedachten houden, en zonodig ook het modem bestellen. Ik overweeg nog om een powerlink verbinding te maken met multistreamondersteuning zodat ik meerdere computers kan aansluiten.
@ De Baas
Wat Lijbrandt betreft is het afwachten. Toen ik me aanmeldde voor glasvezel (ergens op de noordveluwe, zat zelf in de initiatiefgroep) had Lijbrandt een scherp aanbod, maar ook wist ik dat er klachten over Lijbrandt waren. Dit is en blijft een eeuwig probleem, een goed(kop)e provider krijgt veel aanmeldingen en kan dan de stroom niet meer aan met alle bekende problemen. Ik had ondertussen al enkele keren contact gehad met Lijbrandt en dat heeft een redelijke/goede indruk achtergelaten (gratis voor abonnees).
De eerste huisaansluitingen zijn nu gemaakt, ook van Lijbrandt, en de eerste klacht (eergisteren een landelijke telefoonstoring) was er al, maar de verbinding is goed (en snel: 25/25 is in de praktijk zo'n 33/28), ook bij tv en telefoon. Bovendien is de installatie door een monteur gratis, en die zoekt problemen met een ip-adres maar uit.
Het blijft altijd afwachten, bij upc heb ik in het begin ook de nodige problemen gehad, waaronder 2 keer een kapot modem door blikseminslagen in de buurt (en dan zijn ze niet bereikbaar).
De ellendige, zielige 1,5 mb upload begon me goed de strot uit te hangen als ik video's wilde uploaden naar youtube of andere externe opslag. Dat vooral, maar ook het ontbreken van enige vorm van concurrentie op de kabel (zomaar 4 euro er bij doen dit voorjaar) waren voor mij genoeg redenen om me aan te melden voor glasvezel.
Bevalt het niet dan kan ik over een jaar uit 5 of meer andere providers kiezen (kpn(dochters meestal, maar ook solcon, kliksafe of vodaphone).
Iedereen bedankt voor de reacties, en mocht iemand graag mijn ervaringen met glas en lijbrandt willen horen dan mogen ze mij over een tijdje mailen
hans