Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kom er niet meer uit..  (gelezen 663 keer)

markus24

  • Gast
kom er niet meer uit..
« Gepost op: 2008/03/13, 16:43:09 »
Hallo allemaal.

De overstap van XP en Vista vergaat me toch moeilijker dan ik had gedacht.
Ik ben begonnen met een laptop waarbij de drivers niet werken en blijkbaar niet werden ondersteund Ik heb de laptop nu aan de kant gedaan en ben bezig gegaan op mijn pc want ik wil echt graag Ubuntu hebben draaien. Ik heb zelfs gister een nieuwe Gforce kaart gehaald die wel ondersteund word door linux, voorheen had ik ATI. Het probleem nu is dat hij steeds blijft vastlopen als ik ga downloaden. Ik kan dus niet updaten en ik kan er verder niks opzetten. Nu is het zo dat ik net de driver van mijn 3d kaart heb verwijderd en nu blijkt hij ineens niet meer de wlan kaart te vinden. Ik dacht, ik gooi even alle drivers en troep eraf wat met Nvidia te maken heeft en start dan weer opnieuw op maar helaas nu wil hij niet meer opstarten en blijft hij bij het opstarten in een zwart scherm hangen.

Is er iemand die mij zou kunnen helpen want ik ben nu anderhalve week bezig en ik kom maar niet cerder, ik had al meer gepost op het forum maar er word dan uiteindelijk niet meer gereageerd omdat blijkbaar niemand nog weet wat ik kan doen. Wat raden jullie mij aan om te doen? Ik heb inmiddels 3 keer Ubuntu er opnieuw op gezet maar het probleem blijft. Misschien is mijn videokaart niet helemaal goed?

Gr Mark

markus24

  • Gast
kom er niet meer uit..
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/13, 16:58:36 »
Ik vermoed ergens dat vastlopen wel eens aan mijn wifikaartje kan liggen. Nu de wifi kaat niet geactiveerd is loopt hij oo niet meer vast en kan ik zo gek doen als ik wel met Ubuntu. Zodra de wifi aan staat is er ook geen probleem maar ga ik downloaden dan loopt hij vast en moet ik hem restarten..  Nadat ik Ubuntu op mijn pc had gezet pakte hij automatisch de drivers voor mijn wifikaartje. Misschien moet ik andere drivers hebben? Zou het daar aan kunnen liggen?

kom er niet meer uit..
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/13, 16:58:44 »
Hallo Markus,
je geeft een aantal problemen aan die je hebt. Je computer loopt vast als je gaat downloaden, je computer wil niet meer opstarten, en hij blijft bij het opstarten in een zwart scherm hangen. Daarnaast geeft je aan dat je drie keer opnieuw hebt geïnstalleerd. Tevens heb je drivers verwijderd en een nieuwe videokaart geïnstalleerd.
Het is moeilijk om zo een beeld te krijgen van het probleem. Met je huidige hardware, dus met de nieuwe ondersteunde videokaart, wat is het eerste probleem waar je tegenaanloopt bij een nieuwe installatie?
Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke? Probeer zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven wat er gebeurt. Misschien dat het dan makkelijker is om goede hulp te krijgen.

kom er niet meer uit..
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/13, 17:03:52 »
In mijn tekenkamer boven draai ik Ubuntu op een pc met ATI Radeon Xpress1100. Heb daar noiit iets aan veranderd hoor.
Maar het zijn geen makkelijke computers als er ATI drivers aan te pas komen, temeer dat deze van mij Vista ready was... En dat is zeker geen voordeel.
- U zegt dat hij vastloopt bij het downloaden, ik neem aan van het internet. Dan heeft U Ubuntu toch geïnstalleerd ? Of wilt U bedoelen dat de pakketbeheerder niet werkt of vastloopt ?
-  Als ik van U was stopte ik er mijn XP nog eens in, liet hem de zaak formateren.... Daar gebruik ik hem soms voor. En laat hem XP installeren. JUIST installeren, daarna probeer je nog maar eens Ubuntu te instaleren ,doch in Safe Graphics Mode.
Iets veranderen in/aan de computer heeft weinig zin volgens mij, je doet er soms totaal verkeerd mee.
Heb op de pc met Ati toch al een 7 tal verschillende distros getest en die werkten.
Zou je echt niet verder kunnen helpen omdat ik hier weinig of geen problemen van deze aard heb.
Doch, succes ermee !
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

kom er niet meer uit..
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/13, 17:06:24 »
Aha, dat is al duidelijker.
Je moet eerst zien te achterhalen wat voor kaart het precies is. Vervolgens kan je met google kijken of deze kaart bij anderen ook problemen geeft.

Als je niet weet wat voor kaar je hebt, je kan informatie vinden over je kaart door deze in je computer te doen, en dan in een terminal:

sudo lshwen dan kijken bij netwerk. Ik heb bijvoorbeeld de volgende info daar:

Citaat
*-network
          description: Wireless interface
          product: AR5212 802.11abg NIC
          vendor: Atheros Communications, Inc.
Stel nu dat mijn comp zou vastlopen, dan zou ik zoeken in google met "AR5212 ubuntu freeze"