Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP bootloader  (gelezen 1262 keer)

amx

  • Gast
XP bootloader
« Gepost op: 2007/12/19, 17:53:35 »
Ik heb een dual-boot met Windows XP en Ubuntu 7.10. Ik heb de bootloader van windows aangepast zodat linux ook gevonden wordt (http://www.oreilly.com/pub/h/2337), maar als ik in de windows bootloader ubuntu kies, krijg ik een foutmelding error 18. Ik heb al geprobeerd in het BIOS instellingen aan te passen, maar dan krijg ik voor de bootloader geladen wordt de foutmelding error 5. weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

Offline ronney

  • Lid
XP bootloader
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/19, 18:54:06 »
Voor zover ik weet hoef je geen hacks ed toe te passen. Tijdens het installeren wordt de bootloader door Grub bepaald.
Dus dan kan je ook voor beide OS'en kiezen.

amx

  • Gast
XP bootloader
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/19, 20:15:58 »
ik snap dat ik geen hacks hoef toe te passen, ik wil de windows bootloader omdat ik die mooier vindt

Offline Ampul

  • Lid
XP bootloader
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/19, 20:24:09 »
Grub vind ik beter dan de bootloader van Windows. Je kan ook alles aanpassen en er een fijne achtergrond bij plaatsen.

Offline lizardman

  • Lid
XP bootloader
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/19, 20:25:32 »
Ik denk dat je dat aan Windows deskundigen moet vragen want om dat voor elkaar te krijgen zul je het een en ander in Windows moeten tweaken. Misschien op een Windows forum ergens?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

amx

  • Gast
XP bootloader
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/19, 21:30:12 »
Citaat van: lizardman
Ik denk dat je dat aan Windows deskundigen moet vragen want om dat voor elkaar te krijgen zul je het een en ander in Windows moeten tweaken. Misschien op een Windows forum ergens?
Is goed, ik probeer het ook eens op de Windows forums

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
XP bootloader
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/19, 22:12:01 »
wat dacht je van

installatie (uitleg)
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=208855
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

amx

  • Gast
XP bootloader
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/20, 20:27:42 »
Ik had eigenlijk gehoopt de bootloader van windows te kunnen gebruiken

JimZ

  • Gast
XP bootloader
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/21, 01:16:31 »
Citaat
Ik had eigenlijk gehoopt de bootloader van windows te kunnen gebruiken
De manier op die door jouw aangehaalde oreilly-site zou eigenlijk wel moeten werken, ik heb dat in het verleden ook wel zo gedaan. Die grub error 18 betekent in ieder geval dat die "truc" werkt want grub wordt duidelijk wel gestart.

De oorzaak moet dus ergens in een foute installatie van grub zelf gezocht worden lijkt me dus mogelijk moet je dat nog eens overdoen.

Maar besef wel dat je (denk ik) in de toekomst na elke wijziging aan of in grub dat oreilly-kunstje opnieuw zult moeten uitvoeren om het opstarten vanuit de XP bootloader weer aan de gang te krijgen. Sowieso dus na elke kernel-update en dat wordt op den duur toch vervelend.

En of de XP bootloader nou zo'n schoonheid is........

Gr,
Jim