Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunderbird ubuntu en windows  (gelezen 1074 keer)

Offline patrick

  • Lid
thunderbird ubuntu en windows
« Gepost op: 2012/05/21, 09:09:52 »
Ik heb win7 en ubuntu 12.04.
Op allebei de OS'en is Thunderbird geinstalleerd en deze gebruikt een en dezelfde plaats voor de mail.
Toch komen de mails dubbel binnen, eens in win7 en eens in ubuntu of omgekeerd.
Is dit normaal of is er iets verkeerd ingesteld.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Re: thunderbird ubuntu en windows
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/21, 09:55:08 »
Dat is normaal. Standaard wordt IMAP gebruikt. Met IMAP blijven de mails op de server staan en worden ze alleen gesynchroniseerd naar de clients, in dit geval Thunderbird. Daarom als je op 1 van beide inlogt dat de mails dus gesynchroniseerd worden en dat is dus normaal :)

Re: thunderbird ubuntu en windows
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/21, 10:13:47 »
Als Thunderbird in Ubuntu en Windows dezelfde lokale map gebruikt om de mail verkregen middels IMAP op te slaan dan zou je toch geen duplicaten moeten krijgen?

Offline patrick

  • Lid
Re: thunderbird ubuntu en windows
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/23, 08:57:35 »
Volgens ik zie is het enkel met de mailbox msn en telenet die werken met pop.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Re: thunderbird ubuntu en windows
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/26, 23:15:46 »
Probeer dit eens als je POP3 hebt.

Start Thunderbird. Klik op Extra-->Accountinstellingen-->Klik bij jou account op "Serverinstellingen" aan de linkerkant-->Haal het vinkje weg bij "Berichten op de server laten".

Doe dit op Ubuntu en Windows.

Succes!
Een trotse linux-beginner!

Re: thunderbird ubuntu en windows
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/03, 19:07:38 »
Er is een verschil tussen theorie en praktijk. Ik lees bv. mijn emails op 2 pc's met thunderbird en linux (Ubuntu en Linux Mint). Op de ene pc werd thunderbird als 'pop' geconfigureerd op de andere als 'imap'. Nu zou je denken dat als ik de emails binnenhaal op mijn pc met de pop-account, dat ik dan de emails niet meer zou te zien krijgen op de pc met mijn imap-account. Dat is inderdaad zo, als je lang genoeg wacht (een paar dagen). Indien je evenwel binnen de dag, je emails nakijkt via de imap-account, dan zijn ze nog steeds bereikbaar. Ik vermoed dat de email-server de emails nog een tijdje op de server laat staan indien ze via pop afgehaald werden.