Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Is er een RED onder Linux?  (gelezen 394 keer)

Is er een RED onder Linux?
« Gepost op: 2014/06/30, 23:07:54 »
In de Windows-omgeving bestaat RED (Remove Empty Directories)  een tool waarmee je lege mappen kunt opsporen en verwijderen.
Weet iemand of er in de Linux-omgeving ook zoiets bestaat?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline avanca

  • Lid
Re: Is er een RED onder Linux?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/01, 15:04:11 »
Ja, als je de gnome-commander of de mc-commander installeert kun je gemakkelijk de ledige mappen opsporen en verwijderen.
Ik gebruik al jaren de gnome-commander en is werkelijk een must. Te vinden in software center of de synaptic.

Mvg

Re: Is er een RED onder Linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/01, 18:49:40 »
Bedankt mensen. Ik ga er eens me aan de slag. Je hoort nog van me.

Bart
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Is er een RED onder Linux?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/02, 17:26:14 »
Ja, als je de gnome-commander of de mc-commander installeert kun je gemakkelijk de ledige mappen opsporen en verwijderen.
Ik gebruik al jaren de gnome-commander en is werkelijk een must. Te vinden in software center of de synaptic.

Mvg
Via Softwarebeheer (linuxMint 17 Cinnamon) installeerde ik Gnome-commander. Maar ik zie dit nu nergens in de menu's.
Kan dit alleen in Terminal worden gestart?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline avanca

  • Lid
Re: Is er een RED onder Linux?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/02, 18:28:06 »
"Via Softwarebeheer (linuxMint 17 Cinnamon) installeerde ik Gnome-commander. Maar ik zie dit nu nergens in de menu's.
Kan dit alleen in Terminal worden gestart?"

Normaal gezien moet die in de menu's te vinden zijn. Ik werk met Ubuntu 14.04 en Linux Mint 16 xfce, in linux Mint staat die in de menu hulpmiddelen. Ik weet niet hoe je die in de menu's of eventueel op het bureaublad  moet krijgen.

Mvg