Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan ik een usb-muis --> PS/2 converter ook voor een toetsenbord gebruiken?  (gelezen 2174 keer)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Goed, ik heb een heerlijk typend usb-toetsenbord, een vreselijk typend ps/2 toetsenbord en een bios die niet overweg kan met usb-toetsenborden. En ik heb een verloopstekkertje usb naar PS/2. Maar die is voor de muis. Kan ik die ook voor mijn usb-toetsenbord gebruiken.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoogstwaarschijnlijk wel.

Maar een BIOS dat geen USB-toetsenbord aankan?  ???

Geef eens de volgende gegevens:
- merk en type mobo
- BIOS-versie

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
ik zou het gewoon proberen
in het beste geval werkt het, in het slechtste geval niet, je hebt eigenlijk niets te verliezen

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Hoogstwaarschijnlijk wel.

Maar een BIOS dat geen USB-toetsenbord aankan?  ???

Geef eens de volgende gegevens:
- merk en type mobo
- BIOS-versie

Mobo: Foxconn WinFast NF4SK8AA,
BIOS: Geen idee, wel dat het een phoenix bios uit 1998 is, met firmware uit 2003.

Op mijn vorige mobo deed ie het wel,

Vorige Mobo: Elite CS K7S5A,
Vorige BIOS: Amibios (American Megatrends) uit 1999 met firmware uit 2000.

Ikzelf kon het ook niet geloven, maar hij blijft hangen, terwijl hij het zonder usb-toetsenbord het prima doet ???


Oh wacht! Sommige stickies doen het ook niet in 1 keer, misschien een rotte usb-controller (sata controller is ook al rot) ???

een lossen pci-usb-kaart: Heeft die een aparte controller ???

Hoogstwaarschijnlijk wel.

Maar een BIOS dat geen USB-toetsenbord aankan?  ???

Geef eens de volgende gegevens:
- merk en type mobo
- BIOS-versie

Mobo: Foxconn WinFast NF4SK8AA,
BIOS: Geen idee, wel dat het een phoenix bios uit 1998 is, met firmware uit 2003.

Op mijn vorige mobo deed ie het wel,

Vorige Mobo: Elite CS K7S5A,
Vorige BIOS: Amibios (American Megatrends) uit 1999 met firmware uit 2000.

Ikzelf kon het ook niet geloven, maar hij blijft hangen, terwijl hij het zonder usb-toetsenbord het prima doet ???


Oh wacht! Sommige stickies doen het ook niet in 1 keer, misschien een rotte usb-controller (sata controller is ook al rot) ???

een lossen pci-usb-kaart: Heeft die een aparte controller ???
officieel is het een PCI-USB controller, niet zo zeer kaart, dus ja die heeft een eigen, dat moet ook want PCI is enkel een interface, met het moederboard, niet met de controllers die er op zitten.


en zo gek is het niet dat het moederboard niet werkt met USB keyboards, echter zal dat normaal zijn dat hij een melding geeft dat er geen keyboard is, en niet zo zeer er op vastlopen.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Ben er net achter gekomen dat in de bios setup bij halt on dit stond:
all, but keyboard. Misschien dat ik daarom geen waarschuwing kreeg, maar een vastloper ??? ;)

Offline Bloom

  • Lid
Mobo: Foxconn WinFast NF4SK8AA,
BIOS: Geen idee, wel dat het een phoenix bios uit 1998 is, met firmware uit 2003.
Met dergelijke oude moederborden moet je soms in de BIOS-setup de 'USB Legacy' inschakelen voordat hij met een usb-toetsenbord wil werken. Dat moet trouwens alleen maar als je met een usb-toetsenbord die BIOS setup wil kunnen oproepen, voor het besturingssysteem dat je draait (Windows of Linux) maakt dat niets uit. Mogelijk moet je een PS/2-toetsenbord aansluiten vooraleer je in de BIOS-setup kunt geraken als hij niet reageert op een usb-toetsenbord.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Oke, zal het eens proberen :)