Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Msn + Cam  (gelezen 9956 keer)

Ralph

  • Gast
Msn + Cam
« Gepost op: 2006/10/01, 01:38:14 »
Hallo,

Ik ben aan het denken om linux op mijn pc te zetten ipv. windows xp, maar is het mogelijk om msn te runnen met cam, audio en bestanden verzenden? Eventueel met winen ofzo.

Kan iemand me zeggen of het op een of andere manier mogelijk is?

Groetjes Ralph

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Msn + Cam
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/01, 01:42:24 »
Met aMSN kan je cammen en bestanden verzenden op het MSN netwerk. Mogelijk ook audio maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Er zijn misschien ook nog andere alternatieven, maar ik gebruik aMSN (het is zeker niet perfect, maar toch het beste dat er is voor MSN op linux, vind ik)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Azalin

  • Gast
Msn + Cam
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/01, 10:23:54 »
Er is voor aMSN een plugin genaamd remind, die logt alle gesprekken die je voert inclusief systeem logs meen ik (maar dat laatste weet ik niet zeker). Voor Gaim 2.0 is meen ik de bedoeling dat grapjes als Webcam, audio en verbeterde (?) file verzenden per MSN ingevoerd worden... maar Gaim 2.0 is nog steeds in beta en er is nog geen deb pakket van te krijgen meen ik. Wel van 1.5 uiteraard want dat zit standaard in de repos. Alleen heeft dat dus geen webcam support.
Je zou ook mercury messenger kunnen proberen. Die heeft ook webcam support, alleen werkt dat met Java en er zijn nogal wat mensen die er problemen mee hebben gehad. Het is denk ik wel zo dat als je het eenmaal werkend hebt (zoals ik een tijdje terug) dat het ook redelijk goed draait. Alleen de look-en-feel van mercury was voor mij niet ideaal.

Basic

  • Gast
Msn + Cam
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/29, 21:13:31 »
Hoi allemaal,

Heb nu een webcam, heb Ekiga Softphone met een SIP adres. Heb met de configutiewizard alles ingesteld.

Ik zou graag willen kunnen chatten en cammen met vrienden/familie die MSN hebben. Hoe moet ik dit doen?

Ik ben niet bekend met MSN, chatten en cammen. I know nothing!

Zie hier aMSN staan maar kan het ook met Ekiga?

Groet,

Basic

Msn + Cam
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/30, 00:10:52 »
Ekiga is een VoIP-programma (Voice over IP), msn is GEEN VoIP programma, het heeft een heeeeel ander protocol.
Dus ze kunnen niet met elkaar vergeleken worden.

Voor cammen via msn gebruik aMSN, maar daar doet het volgens mij audio niet...maar ik kan het echt helemaal mis hebben, ik ben daar namelijk helemaal niet mee bezig.
Wel met VoIP, want ik gebruik Linphone welke ook met SIP werkt om te bellen met mn PC, niet naar andere PC's maar naar vaste telefoons en heel af en toe naar mobiel, kheb namelijk een Voipbuster-account.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Msn + Cam
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/30, 12:08:53 »
Citaat van: Basic
Hoi allemaal,

Heb nu een webcam, heb Ekiga Softphone met een SIP adres. Heb met de configutiewizard alles ingesteld.

Ik zou graag willen kunnen chatten en cammen met vrienden/familie die MSN hebben. Hoe moet ik dit doen?

Ik ben niet bekend met MSN, chatten en cammen. I know nothing!

Zie hier aMSN staan maar kan het ook met Ekiga?

Groet,

Basic
zoals gezegd kan amsn in combinatie met een webcam gebruikt worden, net als mercury overigens.
probleem zou kunnen zijn om je webcam aan de praat te krijgen.
maar dat is een ander verhaal. :)

Bo-bomb Buddy

  • Gast
Msn + Cam
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/30, 15:09:35 »
Ook niet onbelangrijk, zorg dat je een webcam hebt waar linux mee overweg kan...

Basic

  • Gast
Msn + Cam
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/30, 18:37:39 »
Bedankt voor de reacties!

1 ding is me nog niet duidelijk: moet ik ook nog een online account aanmaken als ik wil kunnen chatten / cammen met MSN-ers met bijv. aMSN of Kopete? Of is instellen van het programma voldoende, wat heb ik nodig?

Voor Ekiga moet je een SIP adres aanvragen bij Ekiga.net. Ze geven volgens mij op hun site ook aan dat je met Windows Messenger gebruikers moet kunnen communiceren maar hoe dat dan werkt? Geen idee.

Ik heb overigens een (nieuwe) Logitech Quickcam Connect en heb 'm met hulp van het forum in Ekiga aan de praat gekregen (met downloaden en installeren van de juiste driver), dus wat dat betreft is alles OK!

Groeten,

Basic

Offline Soul-Sing

  • Lid
Msn + Cam
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/30, 18:43:25 »
Citaat van: Basic
Bedankt voor de reacties!

1 ding is me nog niet duidelijk: moet ik ook nog een online account aanmaken als ik wil kunnen chatten / cammen met MSN-ers met bijv. aMSN of Kopete? Of is instellen van het programma voldoende, wat heb ik nodig?

Voor Ekiga moet je een SIP adres aanvragen bij Ekiga.net. Ze geven volgens mij op hun site ook aan dat je met Windows Messenger gebruikers moet kunnen communiceren maar hoe dat dan werkt? Geen idee.

Ik heb overigens een (nieuwe) Logitech Quickcam Connect en heb 'm met hulp van het forum in Ekiga aan de praat gekregen (met downloaden en installeren van de juiste driver), dus wat dat betreft is alles OK!

Groeten,

Basic
bij amsn is het gewoon je account die je hebt via hotmail.com
anders moet je een account aanmaken.

Basic

  • Gast
Msn + Cam
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/30, 19:02:21 »
@leoquant: ok

Basic

  • Gast
Msn + Cam
« Reactie #10 Gepost op: 2006/11/30, 19:04:10 »
En hoe gaat dit in Kopete want dat klinkt ook wel goed?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Msn + Cam
« Reactie #11 Gepost op: 2006/11/30, 19:51:07 »
Citaat van: Basic
@leoquant: ok

Offline Soul-Sing

  • Lid
Msn + Cam
« Reactie #12 Gepost op: 2006/11/30, 19:52:42 »
Citaat van: Basic
En hoe gaat dit in Kopete want dat klinkt ook wel goed?
ik heb 3 messengers: gaim/mercury/amsn, maar geen kopete,
maar het zal via hetzelfde principe gaan.

Msn + Cam
« Reactie #13 Gepost op: 2006/11/30, 21:06:21 »
Citaat van: Basic
Bedankt voor de reacties!

1 ding is me nog niet duidelijk: moet ik ook nog een online account aanmaken als ik wil kunnen chatten / cammen met MSN-ers met bijv. aMSN of Kopete? Of is instellen van het programma voldoende, wat heb ik nodig?

Voor Ekiga moet je een SIP adres aanvragen bij Ekiga.net. Ze geven volgens mij op hun site ook aan dat je met Windows Messenger gebruikers moet kunnen communiceren maar hoe dat dan werkt? Geen idee.

Ik heb overigens een (nieuwe) Logitech Quickcam Connect en heb 'm met hulp van het forum in Ekiga aan de praat gekregen (met downloaden en installeren van de juiste driver), dus wat dat betreft is alles OK!

Groeten,

Basic
Basic,

Kan jij even bevestigen of het deze webcam is?

?
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Basic

  • Gast
Msn + Cam
« Reactie #14 Gepost op: 2006/12/02, 10:25:44 »
Hoi,

Gisteravond kon ik het forum niet bereiken (onderhoud?) dus pas vandaag jullie reacties gelezen.

@leoquant: bedankt voor het antwoord, is me nu duidelijk!

@maasnet: Inderdaad zo ziet 'ie eruit. Ik heb 'm aan de praat gekregen via de hulp in dit draadje.

De chipset van mijn cam is 046d:08d9. Dit kun je uitvinden door in de terminal het commando lsusb in te typen, en op Enter te drukken.

Als de chipset van jouw versie van deze cam dezelfde is zou genoemde link moeten werken. Succes!

Groeten, Basic

Offline mhweb

  • Lid
Msn + Cam
« Reactie #15 Gepost op: 2007/01/28, 17:12:44 »
Msn en camera wil maar niet lukken, hij vind hem wel, maar blijft zeuren over een firewall.  Op mijn Adsl router heb ik de firewall enabled. dus daar kan het probleem niet liggen volgens mij.
Ik ben nu eens gaan proberen om kopete te gaan gebruiken. Als ik daar bij mijn instellingen ga kijken, zie ik mijn camera, dat ding licht op en ik zie mezelf...  (zover lijkt het me dus in orde)
Ben ik echter met iemand aan het chatten en klik ik op het icoontje sent camera, gebeurt er niks. Aan de andere kant krijgt mijn chatpartner een berichtje dat er geprobeerd wordt een verbinding te maken.. en verder gebeurt er niks...  
Kan iemand me helpen? Doe ik iets verkeer?

Pensacola

  • Gast
Msn + Cam
« Reactie #16 Gepost op: 2007/01/28, 17:48:29 »
Ik gebruik Kopete en ik kan zonder probleem webcammen, k heb enkel de juiste poorten moeten openzetten in mijn firewall

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Msn + Cam
« Reactie #17 Gepost op: 2007/01/28, 19:33:45 »
Citaat van: mhweb
Msn en camera wil maar niet lukken, hij vind hem wel, maar blijft zeuren over een firewall.  Op mijn Adsl router heb ik de firewall enabled. dus daar kan het probleem niet liggen volgens mij.
Ik ben nu eens gaan proberen om kopete te gaan gebruiken. Als ik daar bij mijn instellingen ga kijken, zie ik mijn camera, dat ding licht op en ik zie mezelf...  (zover lijkt het me dus in orde)
Ben ik echter met iemand aan het chatten en klik ik op het icoontje sent camera, gebeurt er niks. Aan de andere kant krijgt mijn chatpartner een berichtje dat er geprobeerd wordt een verbinding te maken.. en verder gebeurt er niks...  
Kan iemand me helpen? Doe ik iets verkeer?
zie mijn laatste reactie hier:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/6735

succes.

gr.
Amp