Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe deinstalleer ik Ubuntu  (gelezen 1400 keer)

Swisz

  • Gast
Hoe deinstalleer ik Ubuntu
« Gepost op: 2008/02/15, 18:45:19 »
Hey,

Ik wil binnenkort Ubuntu gaan installeren maar wil ook windows houden. Nu weet ik wel hoe dat moet. Maar ik wil ook even weten hoe ik Ubuntu van m'n hdd af gooi... zonder m'n windows opnieuw te hoeven instaleren want ik werk met een HP laptop dus heb een HP recovery disk..


Groeten,

Swisz

Hoe deinstalleer ik Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/15, 18:52:52 »
gewoon de partitie waar ubuntu op staat verwijderen en terug samenvoegen met de andere en dan het mbr herstellen: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/overig/grubverwijdering/

Sancho

  • Gast
Hoe deinstalleer ik Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/15, 18:54:56 »

Offline Ubert

  • Lid
Hoe deinstalleer ik Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/15, 19:30:56 »
Citaat van: Swisz
Hey,

Ik wil binnenkort Ubuntu gaan installeren maar wil ook windows houden. Nu weet ik wel hoe dat moet. Maar ik wil ook even weten hoe ik Ubuntu van m'n hdd af gooi... zonder m'n windows opnieuw te hoeven instaleren want ik werk met een HP laptop dus heb een HP recovery disk..


Groeten,

Swisz
Als ik jouw was zou ik er wel ff rekening mee houden dat NIET aan de recovery partitie komt. Ook al heb je een recovery disk. Om te zorgen dat je windows ziet zomaar overal op te zetten controleerd de cd eerst ofdat deze aanwezig is. Als hij de recovery partitie niet ziet dan doet hij dit niet meer.

Verder veel plezier met ubuntu. Zal je je eerste ervaringen willen posten hier. Miss. kan ik je helpen als je iets niet begrijpt.

Hoe deinstalleer ik Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/15, 19:33:13 »
Citaat van: Ubert
Als ik jouw was zou ik er wel ff rekening mee houden dat NIET aan de recovery partitie komt. Ook al heb je een recovery disk. Om te zorgen dat je windows ziet zomaar overal op te zetten controleerd de cd eerst ofdat deze aanwezig is. Als hij de recovery partitie niet ziet dan doet hij dit niet meer.
hoezo? ik heb zo een recovery al lang niet meer, en heb toch windows al 2 keer opnieuw geinstalleerd...

Sancho

  • Gast
Hoe deinstalleer ik Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/15, 19:43:04 »
Het eerste wat ik deed was mn recovery partitie der af gooien :) Neemt al onnodige plaats in ;)

Ik had dan wel mn eigen Win Xp Pro versie in de tijd, dus khad die Home niet nodig.

Offline Ubert

  • Lid
Hoe deinstalleer ik Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/15, 22:01:09 »
Citaat van: Nunslaughter
Citaat van: Ubert
Als ik jouw was zou ik er wel ff rekening mee houden dat NIET aan de recovery partitie komt. Ook al heb je een recovery disk. Om te zorgen dat je windows ziet zomaar overal op te zetten controleerd de cd eerst ofdat deze aanwezig is. Als hij de recovery partitie niet ziet dan doet hij dit niet meer.
hoezo? ik heb zo een recovery al lang niet meer, en heb toch windows al 2 keer opnieuw geinstalleerd...
Miss. levert dell complete cd´s mee, bij mijn acer laptop zaten een paar recovery cd´s die niet werkten zonder recovery partitie. Heb na het verwijderen maar een retial copy gebruikt. Nu werk ik eigenlijk alleen nog maar in ubuntu.

Swisz

  • Gast
Hoe deinstalleer ik Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/16, 13:41:59 »
Citaat van: Nunslaughter
Citaat van: Ubert
Als ik jouw was zou ik er wel ff rekening mee houden dat NIET aan de recovery partitie komt. Ook al heb je een recovery disk. Om te zorgen dat je windows ziet zomaar overal op te zetten controleerd de cd eerst ofdat deze aanwezig is. Als hij de recovery partitie niet ziet dan doet hij dit niet meer.
hoezo? ik heb zo een recovery al lang niet meer, en heb toch windows al 2 keer opnieuw geinstalleerd...
Ik wil en kan mijn recovery partitie er niet afgooien, want ik heb geen Windows XP Pro cd. En hoe kan het dat ik minimaal 42 gig aan m'n ubuntu partitie moet toewijzen. Ik wil maar 10 gig toewijzen wil eerste wennen aan het systeem daarna kan ik altijd nog volledig overstappen..

(hoelang gaat gemiddeld een accu mee??) in Windows gaat ie 4.30 uur mee...