Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van xubuntu naar ubuntu OPGELOST  (gelezen 533 keer)

Offline Eugene

  • Lid
Van xubuntu naar ubuntu OPGELOST
« Gepost op: 2012/12/09, 09:54:36 »
Op mijn netbook staat xubuntu met hiernaast een virtuele omgeving voor windows. Nu wil ik overstappen naar ubuntu. Indien ik dit doe middels een clean install dan moet ik de hele windows omgeving ook opnieuw installeren (of is er ook een andere manier?).

Is het dus mogelijk om op een eenvoudigere manier over te stappen naar full ubuntu? En dan bij voorkeur 12.04 LTS?!
« Laatst bewerkt op: 2012/12/13, 14:51:14 door Eugene »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Van xubuntu naar ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/09, 12:59:51 »
In virtualbox kun je ook je virtuele omgeving exporteren, naar je externe hd. En dan opnieuw installeren.

Je kan ook via terminal installeren.
Zoek met google hier op, er is ergens een website waar  dit staat vermeld.
Op de website doe je in de terminal commando's ingeven, ubuntu installeren, dan xubuntu verwijderen en nog een keer ubuntu installeren, dit is een hele lange commando, die zul je dus moeten zoeken. Dan heb je alleen ubuntu op je systeem en geen xubuntu meer.
Zelf heb ik dit gebruikt om van ubuntu naar xubuntu te gaan.
Hier is hij,
http://www.psychocats.net/ubuntu/pureubuntu
« Laatst bewerkt op: 2012/12/09, 13:14:05 door jan11000 »

Re: Van xubuntu naar ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/09, 13:14:10 »
Je kan probleemloos met 1 commando van ubuntu naar xubuntu overstappen: sudo apt-get install xubuntu-desktop

Probeer dan eens  apt-get install ubuntu-desktop. Het is wel zo dat geen files worden weggegooid, zodat je eventueel een aantal xubuntu-applicaties zelf zal moeten opruimen. Na het uitloggen zal je merken, dat je kan kiezen met welke deskomgeving je aan de slag wil gaan (the power of linux!).


Re: Van xubuntu naar ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/09, 13:22:25 »

Offline Eugene

  • Lid
Re: Van xubuntu naar ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/12, 20:59:44 »
Gents,

Thx. Ik ben het geheel nu aan het uitvoeren en laat jullie het resultaat weten.

Offline Eugene

  • Lid
Re: Van xubuntu naar ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/12, 21:15:09 »
Met de optie van vistaus is ondertussen 12.04 lts geinstalleerd. Ik kan echter alleen middels de gastsessie in het systeem. Indien ik het probeer middels mijn eigen wachtwoord dan wordt aansluitend het scherm zwart en kom ik terug in bij het inlogscherm.

Het lijkt er dus op dat mijn wachtwoord niet herkend wordt. Iemand nog een idee hoe ik dit opgelost krijg?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Van xubuntu naar ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/13, 13:09:25 »
Kies je in het inlogscherm wel degelijk voor de goede sessie? (naast je naam tandwieltje klikken en "Ubuntu" kiezen). Misschien probeert je systeem immers nog steeds standaard op een xubuntu sessie in te loggen, terwijl die niet meer bestaat. En mogelijk verwijderen de commando's van psychocat dit detailtje niet aan in het inlogsysteem.

Offline Eugene

  • Lid
Re: Van xubuntu naar ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/13, 14:49:22 »
vanadium,

thx probleem opgelost.

Offline Eugene

  • Lid
Re: Van xubuntu naar ubuntu OPGELOST
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/13, 14:50:45 »
Op mijn netbook staat xubuntu met hiernaast een virtuele omgeving voor windows. Nu wil ik overstappen naar ubuntu. Indien ik dit doe middels een clean install dan moet ik de hele windows omgeving ook opnieuw installeren (of is er ook een andere manier?).

Is het dus mogelijk om op een eenvoudigere manier over te stappen naar full ubuntu? En dan bij voorkeur 12.04 LTS?!