Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)  (gelezen 2858 keer)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Gepost op: 2013/08/08, 15:08:29 »
Goede zaak, deze poll:

https://polldaddy.com/poll/7304481/

Gelijk gestemd: NEE.

Nee, natuurlijk niet (veel te ingewikkeld, dat Photoshop). Ik gebruik Linux & GIMP. Nergens last van en heerlijk programma dat GIMP.

Dat is dan weer zo'n prettig moment, dat ik ervaar dat ik ergens de goede keuze in gemaakt heb.

Stemmen jullie ook mee?

met vriendelijke groeten,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/08, 15:34:21 »
Gestemd.... Och, het zal best een leuk programma zijn, dat Photoshop. Denk ik. Nooit de tijd erin willen steken om 't te leren kennen, want niet nodig. Gimp + gThumb + Shotwell zijn voor mij prima.  =D

Offline Whitehawk

  • Lid
Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/08, 15:56:31 »
Heb gestemd. Open source programma's zijn meer mijn voorkeur dan betaal programma's .

Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/08, 17:06:59 »
Adobe geeft oude Photoshop CS2 (exe) gratis weg. Programma werkt via Wine.
Maar "GIMP" zal zeker ook een oplossing bieden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #4 Gepost op: 2013/08/08, 17:48:49 »
Adobe geeft oude Photoshop CS2 (exe) gratis weg. Programma werkt via Wine.
Ja, da's waar ook.... Indertijd heb ik die gratis weggever wel binnengehaald, maar nooit geïnstalleerd. Teveel moeite.  =D

Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #5 Gepost op: 2013/08/08, 20:04:26 »
Adobe geeft oude Photoshop CS2 (exe) gratis weg. Programma werkt via Wine.
Maar "GIMP" zal zeker ook een oplossing bieden.


Gratis weggeven = legaal.

OT: Ik heb nee gestemd.

Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #6 Gepost op: 2013/08/09, 21:53:45 »
Moet ik nou gaan liegen?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #7 Gepost op: 2013/08/10, 11:50:50 »
Heb gelijk neen gestemd, met de goede, gratis, open bron alternatieven zie ik geen enkele reden voor piraterij of illegaal gebruik van Photoshop.
Via Wine iets draaien is voor mij een no show; ik hou het strikt Linux.

Helaas toont het aantal 'ja' stemmers een pak mensen die dat wél doen. (Eens een advertentie van Ubuntu en Gimp erbij plaatsen ? ;-) )
« Laatst bewerkt op: 2013/08/10, 11:52:46 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #8 Gepost op: 2013/08/10, 23:40:08 »
Nee, zal verder geen illegale software gebruiken ook, Ubuntu/Linux biedt genoeg alternatieven waar ik goed mee uit de voeten kan.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jolo

  • Lid
Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #9 Gepost op: 2013/08/18, 11:44:59 »
Ikzelf heb nog nooit een illegaal gekopieerde versie van Photoshop gedraaid. Op de site van computertotaal wordt weliswaar The Gimp genoemd als alternatief voor Photoshop. Maar echter niet voor de echte high-end mogelijkheden van Photoshop. Overigens was er ruim één jaar geleden op tweakers.net een poll illegale software in het algemeen. Je zou hoogsten kunnen afvragen, of het Linux desktop marktaandeel aanzienlijk groter geweest zou zijn, zonder het gebruik van illegale software. (Retorische vraag.)
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #10 Gepost op: 2013/08/19, 10:16:40 »
ik gebruik altijd GIMP en inkscape, maar de eerste periode van school kreeg ik van alle richtingen wat, dus ook 1 dag in de week media-design, daarbij was iedereen VERPLICHT om adobe CS5 aan te schaffen, waarbij de leraren zelfs zeiden: "we mogen je niet vertellen dat je m maar illegaal moet downloaden" met andere woorden: download m maar illegaal! meeste bij ons hebben dat gedaan, ik heb gelukkig ergens een 40-dagen trial weten te vinden en heb daar mijn huiswerk mee gemaakt, ik heb media-design meteen laten vallen, dus t is belachelijk dat ik dat "had moeten aanschaffen" voor die 6 weken!!  >:( >:(

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #11 Gepost op: 2013/08/19, 10:55:49 »
..., waarbij de leraren zelfs zeiden: "we mogen je niet vertellen dat je m maar illegaal moet downloaden" met andere woorden: download m maar illegaal! meeste bij ons hebben dat gedaan, ....
Prachtig toch hoe gezagsdragers anderen aanzetten tot onwettig handelen. Voorbeeldfunctie of bestaat dat niet meer?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #12 Gepost op: 2013/08/19, 11:50:59 »
Voorbeeldfunctie of bestaat dat niet meer?

Dat is nou deels de moderne maatschappij in een notedop! Het woord wordt nog regelmatig gebruikt. Het is ook zeker bekend wat ermee bedoeld wordt. Maar weinigen snappen het echt. Die begrijpen niet dat het hier gaat om iets wat je vooral (voor)doet ... .

Echt iets van deze tijd. Snappen, maar toch niet begrijpen.

groeten,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #13 Gepost op: 2013/08/19, 21:08:14 »
nee, ik heb Design Premium CS6 als Adobe Student Media Licence, maar daar mag je niks maken voor publicatie (wat lullig is want inleveren bij een leraar is volgens de Nederlandse wet ook publicatie, je mag de licentie dus officieel niet gebruiken voor het maken van huiswerk :o)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Tom

  • Lid
Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #14 Gepost op: 2013/08/20, 09:50:10 »
Nee nooit ,niet omdat ik zo een heilige ben ,maar ik gebruik alleen al uit veiligheids-reden geen andere progjes buiten de officiële repro´s.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Heb jij wel eens een illegale versie van Photoshop (poll)
« Reactie #15 Gepost op: 2013/08/21, 11:18:32 »
Nee nooit ,niet omdat ik zo een heilige ben ,maar ik gebruik alleen al uit veiligheids-reden geen andere progjes buiten de officiële repro´s.

Behalve enkele online tools dan ;) ;)