Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu  (gelezen 4086 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Kubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2007/09/05, 18:49:12 »
Gparted zit sinds Ubuntu 7.04 niet meer in de standaardinstallatie. Wel kun je hem via Synaptic installeren. Maar het werkt niet meer zo lekker binnen Ubuntu, omdat Ubuntu tegenwoordig automatisch partities aankoppelt en dan de werking van Gparted doorkruist.

Je kunt dus het beste de Gparted LiveCD binnenhalen en daarmee je PC opstarten. Dan kun je formatteren en partitioneren zoveel je wil!  :-)

De Gparted LiveCD zit hier:
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Offline amrus

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2007/09/05, 19:18:33 »
Citaat van: jens88
Ik heb ubuntu recent geïnstalleerd op mijn laptop, maar steeds als ik opstart komt 'kubuntu" op het scherm, en als ik op sessies klik en GNOME selecteer verandert niets.... Enig idee hoe ik kan werken met ubuntu, zoals het zou moeten zijn?
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb gewoon usplash-switcher geïnstalleerd met synaptic en dan kun je kiezen hoe hij opstart.
groeten.

Offline jens88

  • Lid
Kubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2007/09/05, 21:42:21 »
En is er een verschil tussen fat32 of ext3? Het lijkt mij dan beter om fat32 te gebruiken als die kan gelezen worden door windows.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Kubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2007/09/05, 21:43:59 »
EXT3 is veel beter dan FAT32, want EXT3 heeft journalling en biedt dus bescherming tegen gegevensverlies bij stroomuitval en dergelijke. Bovendien kun je een plugin installeren in Windows, waardoor die wel EXT3 kan zien.