Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KVM switch software installeren in ubuntu  (gelezen 2077 keer)

Offline mango36

  • Lid
KVM switch software installeren in ubuntu
« Gepost op: 2009/11/17, 16:45:14 »
Bij mijn KVM switch is software meegeleverd voor het softwarematig schakelen tussen 2 PC's.
Verder heb ik ook extra software voor mijn Foxxcon moederbord.
Moet ik hiervoor Wine installeren of is er ook iets te vinden in de mijns inziens ingewikkelde repositories?

Offline track

  • Lid
Re: KVM switch software installeren in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/18, 00:41:40 »
Nee, alsjeblieft niet met wine, dat is maar win..-achtig gedacht.
Bij Uby heb je normaal alles aan boord (nou ja, haast alles ;) ).

Wat werkt op dit moment niet dan ?   Netwerk, of wlan ?
En, welke KVM-switch is het ?  Heb je er een link of een type ?

Bij Linux moet je het van die kant aanpakken.

track

Offline mango36

  • Lid
Re: KVM switch software installeren in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/18, 11:50:30 »
De hardware werkt prima. Echter als je de software kunt laden dan kun je software-matig schakelen door een klik op een icoon.
Type is conceptronic 2 ports switch met audio, usb.

Offline track

  • Lid
Re: KVM switch software installeren in ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/18, 12:32:09 »
Klopt het dus dat het om dit toestel gaat:   ?
http://www.conceptronic.net/Site/desktopdefault.aspx?tabindex=1&tabid=212&cid=10&gid=1040&pid=CKVM2M
Eigenlijk wordt dat ding rechtstreeeks via sneltoetsen bediend toch, volgens de handleiding.
(zonder enige geïnstalleerde software)

Wat werkt nu niet dan ?

En ook de chips van jouw moederbord worden normaal automatisch door Ubuntu herkend.
Daarom ook hier weer de vraag:  wat werkt nu nog niet dan ?

track

Offline mango36

  • Lid
Re: KVM switch software installeren in ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/18, 14:45:36 »
Nee het is: http://www.conceptronic.net/Site/desktopdefault.aspx?tabindex=1&tabid=212&cid=10&gid=1040&pid=CKVM2U
Nogmaals: bij de switch hoort een cd-rom met daarop software die indien geladen, de mogelijkheid bied om softwarematig om te schakelen, dus zonder de 2 schakelaars op de unit te bedienen.
Het probleem is dat deze software niet geladen kan worden (windows natuurlijk). Bij het laden komt er een foutmelding. Als newbie heb ik begrepen dat er nogal wat mogelijk is in de synaptic package manager en third party software. Deze is voor mij nog even onduidelijk. Is er misschien een heldere beschrijving ergens hoe de SPM werkt?

Re: KVM switch software installeren in ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/18, 15:06:11 »
Waarom heb je die switch gekocht?

Ik heb deze gekocht: Aten 2-Port PS/2 KVM Switch | CS62A

Linux-compatible, geen software te installeren, switchen in Linux/Windows met 2x ScrollLock (ik heb 2 PC's, een Linux en een Windows XP); werkt perfect.


Offline track

  • Lid
Re: KVM switch software installeren in ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/18, 15:17:36 »
Bij deze switch wordt blijkbaar door een progje iets omgezet naar een commando voor die switch.
Hoe je dat onder Linux kunt integreren weet ik niet.  Ik zou misschien een mail naar conceptronic sturen.

track

Offline track

  • Lid
Re: KVM switch software installeren in ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/21, 16:00:00 »
Aanvulling:
Inmiddels had ik zelf een mailtje naar hen gestuurd, en in het antwoord zeiden ze
Citaat
De CKVM2UM is niet te gebruiken voor een commando maar deze kan wel gewoon met Linux werken u zal dan echter de knop op de CKVM2UM moeten indrukken om dan te wisselen tussen Pc’s.
Maw. van:  Bij Linux moet je maar het knopje drukken  !

Dat is slecht vind ik.  Maar goed, wij zijn niet de maffia en kunnen hen dus niet dwingen om mee te werken.
Dus blijven er drie mogelijkheden:

- switch terug brengen, een andere kopen    of:
- knopjes blijven drukken     of:
- hun commando's reverse-engeneeren:
  Dus hun software onder Win.. installeren plus de "usb-monitor pro" of de "usb-snoopy" en de gehele data
  op usb meeloggen en analyseren.  Dan is het wél te doen om daarmee een knopje ook voor Uby aan te maken.
  Het is toch wat werk maar het zou ten bate van alle Linuxers zijn. 
  (b.v. ook hier:  http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/hoe-verbinden-met-conceptronic-chddlanu/ )

Nu mag je kiezen ...  =D  :(

track