Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De tijd om te gaan is gekomen  (gelezen 11582 keer)

Offline siegi

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #50 Gepost op: 2009/02/04, 19:50:09 »
Zoals al gezegd vind ik het spijtig dat je vertrekt, johan. Maar ik kan het wel begrijpen.

@Wanda, SWAT staat in voor het beheer van de servers. Hieronder hoort ook het forum, daarom lijkt het me normaal dat hij op het forum ook beheerders rechten heeft. Modereren staat een andere ploeg voor in. Kijk even bij de organisatie.
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/organisatie


« Laatst bewerkt op: 2009/02/04, 19:52:28 door siegi »

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #51 Gepost op: 2009/02/04, 19:50:34 »
lol ... goed gezien Wanda Rooze :)

@ siegie: klopt wat je zegt maar: Je moet ook niets weten van voetbal wanneer je gewoon het veld moet onderhouden maar automatisch volg je het voetbal toch.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/04, 19:55:05 door bartek »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #52 Gepost op: 2009/02/04, 21:23:40 »
Als het goed is, is er vanavond (spoed) overleg.
Sorry, het is 24 uur later geworden .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #53 Gepost op: 2009/02/04, 22:51:13 »
Drummies maakt in zijn eerdere bericht melding van een discussiegroep en ik denk dat het zinvol is daar even openheid van zaken over te geven.

Het vertrek van Johan is het laatste in een lange rij en dat is heel jammer. De mensen die weg zijn gegaan kennen wij allemaal als betrokken, hardwerkende en loyale ubunteros. Het centrale punt bij al deze mensen was en is een frustratie over de wijze waarop de zaken bij Ubuntu-NL zijn georganiseerd, waarop beslissingen wel/niet zijn genomen.  Na het vertrek van Johan bekroop bij het gevoel dat wij als gemeenschap het vertrek van goede mensen niet langer kunnen lijden en dat het tijd wordt om te komen tot structurele oplossingen.

Nadat Johan zijn vertrek kenbaar heeft gemaakt ben ik van verschillende kanten benaderd met de vraag of ik niet het voortouw wilde nemen bij een procedure richting de community manager van Ubuntu, Jono Bacon, een gedachte die ook al bij mij was opgekomen. Om dat goed te kunnen doen was en is het noodzakelijk dat er reële informatie is over de problemen en knelpunten van de afgelopen jaren en wat daarvan de oorzaak is.

De bovengenoemde ubunteros hebben zich dermate loyaal betoond dat zij op het publieke forum nauwelijks iets hebben losgelaten over de daadwerkelijke redenen voor hun vertrek, terwijl zij zich wel bleven inspannen ten behoeve van de gemeenschap. Een open uitwisseling van de problemen via het open forum was en is dan geen optie. Teneinde een open uitwisseling te faciliteren heb ik een tijdelijke mailinglist geopend en zijn een aantal mensen uitgenodigd, in de meerderheid voormalige mods en leidinggevenden.

Wij zijn vanmorgen begonnen met het verzamelen van informatie over wat er in de afgelopen jaren mis is gegaan, wat hiervan naar de mening van de betrokkenen de oorzaak was en welke oplossingen noodzakelijk en wenselijk zijn. Ik kan jullie zeggen dat de deelnemers zeer openhartig zijn geweest, hetgeen mijn waardering voor hun zelfbeheersing in het publieke forum alleen maar heeft vergroot.

De internationale Ubuntugemeenschap heeft een aparte procedure voor het oplossen van problemen in lokale gemeenschappen. Die procedure omvat drie stappen. Op de eerste plaats een persoonlijke poging om er met elkaar uit te komen, dan een publieke discussie om met elkaar een nieuwe koers uit te stippelen, en -als dit niet werkt- het benaderen van de LoCo Council voor internationale bemiddeling. Een direct benaderen van Jono Bacon zal hoogstwaarschijnlijk leiden tot een terugverwijzing naar de LoCo Council.

Hoe nu verder? Op dit moment is het even heel druk met e-mailtjes en initiatieven. De leiding van Ubuntu-NL heeft morgenavond een overleg als poging er samen weer uit te komen. De ubunteros die hun informatie met mij deelden denken na over een goed voorstel. Zodra er meer te melden valt, zal ik dat zeker doen, want als gemeenschap hebben jullie recht te weten wat er gaande is.

Persoonlijk denk ik dat een oplossing mogelijk is, zeker als we ons houden aan de fundamentele beginselen zoals die zijn vastgelegd in de Ubuntu Code of Conduct. Maar dat is niet de enige reden waarom ik denk dat we er uit gaan komen. Alle mensen die nu betrokken zijn bij deze crisis (want zo moeten we het wel noemen), zijn op de eerste plaats met hart en ziel betrokken bij Ubuntu en bij de gemeenschap, en hebben dat getoond door gewoon hard te werken, ieder met zijn of haar eigen talenten. Niemand hoeft te twijfelen aan hun inzet of hun loyaliteit. Dit opent de deur naar een goede oplossing.

Tot later

Jan

Offline heir4c

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #54 Gepost op: 2009/02/05, 02:22:50 »
Jan, +1
Ik vind tenandere niet dat de 'vuile was' (laat ik het maar zo noemen) hier open en bloot op het forum gezet moet worden, (zie mijn vorige bericht) dat zijn tenslotte zaken die gespreid zijn over enkele jaren en waar de meeste van de forumleden niet eens iets over weten. (mezelf meegerekend) Dat zijn dus dingen die 'jullie' van het team binnenskamers moeten 'uitmesten'  :)  Wij weten er het fijne niet van. Iedereen heeft zijn fouten maar iedereen heeft ook gezond verstand. En ik vertrouw daarop. (op dat gezond verstand  ;) )

Dank.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #55 Gepost op: 2009/02/05, 10:32:35 »
Jan, +1
Ik vind tenandere niet dat de 'vuile was' (laat ik het maar zo noemen) hier open en bloot op het forum gezet moet worden, (zie mijn vorige bericht) dat zijn tenslotte zaken die gespreid zijn over enkele jaren en waar de meeste van de forumleden niet eens iets over weten. (mezelf meegerekend) Dat zijn dus dingen die 'jullie' van het team binnenskamers moeten 'uitmesten'  :)  Wij weten er het fijne niet van. Iedereen heeft zijn fouten maar iedereen heeft ook gezond verstand. En ik vertrouw daarop. (op dat gezond verstand  ;) )

Dank.

+12
En heel blij te horen dat er nu weer constructief overleg is/komt. Jan extra bedankt voor je inzet; en neem van me aan dat heel veel mensen er zo over denken. Wij kunnen dit forum NIET missen !! En dus ook de mensen erachter niet.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline siegi

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #56 Gepost op: 2009/02/05, 15:50:46 »
En heel blij te horen dat er nu weer constructief overleg is/komt. Jan extra bedankt voor je inzet; en neem van me aan dat heel veel mensen er zo over denken. Wij kunnen dit forum NIET missen !! En dus ook de mensen erachter niet.
De continuïteit van het forum is eigenlijk zeker. Deze groep werkt naar mijn mening nog altijd goed. De problemen zitten eerder bij de andere groepen, de organisatie structuur en dit ook vooral door de niet optimale communicatie.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #57 Gepost op: 2009/02/05, 16:01:39 »
Ik ben dan niet zo geletterd als Jan en Heir4c, maar kan me er wel in vinden wat ze beschrijven, het is jammer dat het zo gelopen is en hoop dat wijsheid en gezond verstand de overhand heeft.
Jan, ik vind het top dat je deze positie in neemt, om de zaak los te trekken.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #58 Gepost op: 2009/02/05, 16:31:54 »
Wij kunnen dit forum NIET missen !! En dus ook de mensen erachter niet.
De continuïteit van het forum is eigenlijk zeker. Deze groep werkt naar mijn mening nog altijd goed. De problemen zitten eerder bij de andere groepen, de organisatie structuur en dit ook vooral door de niet optimale communicatie.[/quote]

Ik denk dat dit een opluchting zal zijn voor iedereen. Voor mij in ieder geval wel. Wát er precies achter de schermen gebeurt weten wij gewone leden niet, maar wel dat het er al een tijdje behoorlijk rommelt. Vorig jaar in een paar dagen tijd drie moderators die opstappen, nu een Admin die opstapt.......... dan bekruipt je toch het gevoel van, nog even en dit forum wordt opgedoekt. :(

Offline Mikkel

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #59 Gepost op: 2009/02/05, 16:32:23 »
Ik ben dan niet zo geletterd als Jan en Heir4c, maar kan me er wel in vinden wat ze beschrijven, het is jammer dat het zo gelopen is en hoop dat wijsheid en gezond verstand de overhand heeft.
Jan, ik vind het top dat je deze positie in neemt, om de zaak los te trekken.
+1

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #60 Gepost op: 2009/02/05, 16:44:22 »
@SWAT en bartek tnx voor de verduidelijking en jan voor je tomeloze inzet.

en iedereen die achter de schermen meeknokt om dit tot een goed einde te brengen ook bedankt :)

allemaal een +1

Offline heir4c

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #61 Gepost op: 2009/02/05, 17:16:48 »
Ik ben dan niet zo geletterd als Jan en Heir4c,
Zo geletterd ben ik niet hoor, bobbie,  :)  ik ben een simpele NIET hoger opgeleide, arbeider.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #62 Gepost op: 2009/02/05, 20:36:48 »
Goed dat er zo serieus naar een oplossing wordt gezocht. Ik kan me er wel in vinden dat de persoonlijke problemen niet open en bloot op het forum wordt gezet. Dit kan niet alleen zeer kwetsend zijn, maar bovendien ook forumleden die er niet veel te maken mee hebben uitnodigen tot het beginnen van een 'flame war'. Dat moeten we zeker niet hebben.
Wel denk ik dat de bevindingen, ontdaan van te persoonlijke details -- als deze details niets toevoegen -- openbaar gemaakt moeten worden, maar ik denk dat de leiding dat ook al van plan was.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Bobbie

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #63 Gepost op: 2009/02/05, 21:35:18 »
Ik ben dan niet zo geletterd als Jan en Heir4c,
Zo geletterd ben ik niet hoor, bobbie,  :)  ik ben een simpele NIET hoger opgeleide, arbeider.

Zat op m'n werk even snel te lezen en te reageren. zodoende.
Om verder samen te vatten ik vind het vervelend, dat mensen die met hart en ziel bezig zijn op de achtergrond, het niet meer zien zitten, en afhaken en ben blij dat er een aantal mensen zijn die de handschoen op pakken.


Offline HP

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #64 Gepost op: 2009/02/09, 11:29:23 »
P.S. Ik ben gewoon niet zo'n forummer, het is niet echt mijn ding.
Je hebt met inmiddels 1464 postjes anders aardig je beste gedaan en met 1.3 per dag zit je ruim boven mijn moyenne  XD  XD  XD
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Double12

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #65 Gepost op: 2009/02/09, 15:33:25 »
Een paar dagen geleden is er via IRC een overleg gepleegd tussen de huidige teamleden en Jan Stedehouder. Er zijn aan het team een aantal ervaringen van ex-teamleden voorgelegd. In een deel van deze ervaringen kon ook het huidige team zich wel vinden. Tijdens het overleg zijn geen concrete besluiten genomen, maar wel is aangegeven dat er een aantal (radicale) veranderingen gemaakt moeten worden om voor het team én de community duidelijk te maken wie waarvoor de verantwoordelijkheid draagt. Het huidige systeem van vertegenwoordigers als leiding van Ubuntu NLwerkt niet optimaal, doordat vertegenwoordigers zich niet altijd echt de hoogste leiding voelen. Op korte termijn zal er een live overleg plaatsvinden tussen Jan Stedehouder, Maarten123 en sleutelfiguren in het beheer van Ubuntu NL. De uitkomsten en conclusies hiervan volgen.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/10, 13:46:15 door Double12 »

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #66 Gepost op: 2009/02/09, 17:10:18 »
He gelukkig nou kunnen we tenslotte duidelijkheid krijgen,.............. en dan maar gauw met een schone lei verder.
Ik wens het team samen (en ook Jan) een konstruktieve samenwerking toe.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Dave

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #67 Gepost op: 2009/02/09, 17:24:29 »
Ik ben dan niet zo geletterd als Jan en Heir4c,
Zo geletterd ben ik niet hoor, bobbie,  :)  ik ben een simpele NIET hoger opgeleide, arbeider.


sssttt geniet gewoon even van je status en laat het aanleunen  =D

Offline heir4c

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #68 Gepost op: 2009/02/09, 18:09:24 »
sssttt geniet gewoon even van je status en laat het aanleunen  =D
(fluister, fluister,sssttt..) ok zal ik doen. (fluister, fluister, sssttt)  =D

@Double12, Blij dit te lezen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #69 Gepost op: 2009/02/10, 10:30:04 »
He gelukkig nou kunnen we tenslotte duidelijkheid krijgen,.............. en dan maar gauw met een schone lei verder.
Ik wens het team samen (en ook Jan) een konstruktieve samenwerking toe.


Even ter aanvulling. Maarten Leeuwis (maarten123) en ikzelf pakken samen deze klus op.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #70 Gepost op: 2009/02/11, 15:17:08 »
@maarten123 alsnog bedankt dat je de klus wilt klaren :) :)

Offline Dave

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #71 Gepost op: 2009/02/11, 19:37:49 »


Even ter aanvulling. Maarten Leeuwis (maarten123) en ikzelf pakken samen deze klus op.

Beide sterkte en succes toegewenst en bedankt vast om dit op te willen nemen.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/11, 19:39:30 door Dave »

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #72 Gepost op: 2009/02/12, 20:32:24 »
Sorry Johan voor mijn late reactie, ben de laatste tijd meer met andere dingen bezig dan dit forum.
Wou je toch ook nog even bedanken voor je inzet voor dit forum, waar ik , zoals zovelen veel opgestoken hebben.
Viva La Revolución