Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De tijd om te gaan is gekomen  (gelezen 11568 keer)

Offline Tom

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #25 Gepost op: 2009/02/03, 17:52:28 »
Kolere man , dat maakt mij niet blij ... integendeel de voor mij allerbeste stopt pfffff. :evil:
Hartstikke bedankt Johan voor alles.
Normaal zeg ik niet zoiets , maar blijf in Godsnaam op het forum om ons te helpen .
Niet als officiele , maar als Vriend.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #26 Gepost op: 2009/02/03, 17:57:01 »
Johan, jammer dat je er mee stopt. :'( In ieder geval bedankt voor je werk, inzet voor Ubuntu-NL.
Ook bedankt voor al je bijdragen op het forum, waarmee je vele forum leden weer verder hebt geholpen in Ubuntu, waaronder mijn persoontje.
Ik denk dat dit weer een signaal is naar de leiding van Ubuntu-NL, dat er toch snel drastische maatregelen genomen moeten worden, voordat Ubuntu-NL een zinkend schip wordt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #27 Gepost op: 2009/02/03, 18:00:44 »
Goh, dat vind ik jammer. Al voordat ik bij dit forum kwam was jij erg actief en je hebt vaak geholpen. Juist van jouw reacties heb ik veel geleerd. Ik hoop daarom je nog af en toe hier te zien.
Bedankt in ieder geval dat je voor zoveel mensen, duidelijke, persoonlijke en directe informatie hebt kunnen geven bij al die problemen!
 

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #28 Gepost op: 2009/02/03, 18:10:18 »
Jammer om te zien dat er een toegewijd iemand weggaat.
Maar Johan heeft wel een punt. Er is iets mis, anders waren er niet zoveel mensen weggegaan.

Waar ik denk dat Ubuntu NL behoefte aan heeft is openheid. Het handige van wiki.ubuntu.com is dat het geen documentatie is, maar een wiki voor het project. Daarop staan alle processen uitgelegd en wordt informatie gegeven over de verschillende teams. Misschien is zoiets ook wel goed voor Ubuntu NL. Verplaats de documentatie bijvoorbeeld naar doc.ubuntu-nl.org en installeer een team-wiki op wiki.ubuntu-nl.org.
Het is volgens mij ook erg belangrijk dat mensen kunnen vinden wie wat doet en wie waar verantwoordelijk voor is. Op zo'n wiki zouden alle werkgroepen moeten komen te staan met hun leden en hun resultaten. Ook zou heel duidelijk moeten zijn wie waar verantwoordelijk voor is. Maak iemand verantwoordelijk voor het bepalen van de agendapunten, voor het beoordelen van suggesties, voor het beheren van de website, etc, etc. Waarschijnlijk zijn er nu al mensen verantwoordelijk voor veel dingen, maar dat is gewoon lastig te vinden. Maak de website duidelijker -- waarom staat er Ubuntu NL in een menu? je bent toch al op de website van Ubuntu NL? -- en zorg er voor dat je makkelijk dingen kunt vinden.
Als duidelijk is wie wat moet doen kun je contact opnemen met de juiste persoon als je iets wil en kan je die persoon er ook op afrekenen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Quatroking

  • Gast
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #29 Gepost op: 2009/02/03, 18:32:45 »
crap, johan kapt ermee. Erm.


Ja ik weet niet wat ik moet zeggen. Best wel balen.

Offline Dave

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #30 Gepost op: 2009/02/03, 18:52:19 »
Niet als forumlid begreep ik en hij is juist 1 van de oude stempel waar je nog veel gave basic antwoorden van krijgt.
Ook nog van voor de nieuwe lichting Linux gebruikers zeg maar.
Hoe dat in die commissies aan toe gaat heb ik geen idee van maar zoals ik lees hoef ik gelukkig geen afscheid van Johan te nemen en mag zijn waardevolle bijdragen hier nog met regelmaat tegemoet zien.

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #31 Gepost op: 2009/02/03, 19:16:37 »
Vanmiddag zat ik stiekem op mijn werk al even op het forum te kijken en schrok van dit bericht. Weer een teamlid die opstapt om redenen die we al vaker hebben gehoord. Da's niet goed...  er moet wat gebeuren. Er zijn allerlei suggesties al gedaan. Ik heb daarop geen aanvullingen. Ben wel benieuwd wat het team er van gaat vinden. Tot nu toe reageerde Johan meestal namens het team. Het kringetje wordt zo wel steeds kleiner.

Johan, bedankt..  ;) Ik heb je leren kennen bij een lezing in Apeldoorn en was onder de indruk van jouw kennis en wijze waarop je de presentatie gaf.
Zulke mensen heb je echt nodig om Ubuntu te promoten. Goed om te horen dat je ons niet helemaal gaat verlaten!





Offline petervs

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #32 Gepost op: 2009/02/03, 20:02:09 »
Johan, bedankt!
Ubuntu MATE 16.04

Offline heir4c

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #33 Gepost op: 2009/02/03, 20:22:42 »
mja, wat moeten we daarvan zeggen? ... Ik weet natuurlijk niet welke problemen er zich allemaal afspelen achter de schermen, een groep is ook niet altijd gemakkelijk. Heb zelf als vrijwilliger in een v.z.w. gezeten en daar waren ook problemen. Dat had met het ego te maken van de stichter, direkteur, voorzitter, regisseur, jawel 1 persoon. En als zo iemand alles beslist zonder kennis van zaken en eigenbelang, tja...
Hoe het bij ubuntu-nl is weet ik niet maar misschien zijn er hier ook enkele ego trippers bij, of willen sommigen alles naar zich toe trekken, begrijpelijk maar niet bevorderlijk voor de werking van het team alle forumleden en niet forumleden. De andere redenen weet ik natuurlijk niet.
Misschien is dit gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar als iedereen die nu weggegaan is, (en dat zijn er naar wat ik hier en daar lees toch wel veel) terug bij elkaar komen en ook met de overgebleven team-leden en weer om de tafel gaan zitten om dit bij te leggen en met een schone lei te herbeginnen. Men moet open staan voor de anderen en hun ideeën en water bij de wijn doen, anders kan je niet samenwerken. Zoek naar hetgene dat werkt en efficiënt is en niet naar persoonlijk gelijk en eigenbelang.
Ik bedoel dit niet slecht en breek hier niemand af maar denk daar eens aan als een mogelijkheid. Ik besef dat er ook veel tijd in kruipt in al die zaken. Daarom heb je veel mensen nodig en elke persoon die afvalt vergroot weer de tijd die een ander er in zal steken. En dat kan ook frustratie opleveren die weer onderhuids kan inwerken op de groep.
Heb geduld met elkaar.
Ik denk dat ik dat uit naam van alle forumbezoekers mag zeggen: We hebben jullie nodig. Van de eerste tot de laatste.
Dank voor alles wat jullie doen en al gedaan hebben.
Ik wil hier niet direkt een discussie of zo over, denk er even over, en bespreek dit ondereen, buiten het forum om.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline joop905

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #34 Gepost op: 2009/02/03, 21:01:29 »
jammer! ik las je berichtjes altijd met veel plezier

Johan, bedankt voor al je tijd en hulp.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #35 Gepost op: 2009/02/03, 22:00:24 »
Johan het was wel even slikken, om te lezen dat als vaste kern het team gaat verlaten, zoals ik je ontmoet heb bij de party's, en ik zie jou staan, komen mij gedachten op, ja dat is Ubuntu.
Heel veel bedank wat je voor mij heb gedaan op een of andere manier en hoop dat hieruit lering wordt getrokken, tevens hoop ik dat je nog vaak je stem laat horen op het forum of op een party. 

Offline eendje

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #36 Gepost op: 2009/02/03, 23:04:36 »
Johan heel erg bedankt voor de inzet!

Alleen jammer om te constateren dat we nog geen steek verder zijn... :(
« Laatst bewerkt op: 2009/02/03, 23:14:31 door eendje »
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #37 Gepost op: 2009/02/03, 23:11:31 »
Johan,

ik ken je als een jonge, zeer bekwame rustige kerel. Binnen de kortste keren heb je het geschopt van lid naar documentatie-team naar team-leider. De laatste tijd is er teveel heibel geweest binnen Ubuntu-nl en veel mensen hebben de handdoek in de ring gegooid. Maar jij bleef geloven in het project en bleef strijden voor Ubuntu-nl.

Jammer dat je je doelstelling niet hebt kunnen bereiken en dat je uiteindelijk ook de handdoek in de ring moet gooien. Maar ik weet dat je alles gedaan hebt om dit te vermijden. Ik hoop dat je vertrek er nu voor zal zorgen dat er nog wat mensen aan de top eens hun functie in vraag zullen stellen al vrees ik dat ze gewoon zullen verderdoen of er niets aan de hand is.

Johan, het ga je goed.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #38 Gepost op: 2009/02/03, 23:48:16 »
shit lang nagedacht over wat te zeggen,, maar alles is al wel gezegd voor zover ik kan bedenken en ik kan me alleen maar aansluiten bij al het goede,,

johan bedankt!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #39 Gepost op: 2009/02/04, 15:01:00 »
Het ga je goed, Johan.
Bedankt voor je tijd en inzet.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline lizardman

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #40 Gepost op: 2009/02/04, 15:56:33 »
Als ik dit draadje lees dan dringt zich een beeld bij mij op van een ruggengraat die is bezweken onder het gewicht van een waterhoofd... Een verlammende klap!

Johan, ik wil je graag heel erg bedanken voor alles wat je voor Ubuntu en haar gebruikers hebt betekend.
Ik zie je vertrek als een groot verlies voor Ubuntu. En ik ben bang dat je plaats nog lang leeg zal blijven....

"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #41 Gepost op: 2009/02/04, 17:02:08 »
Maar wat gaan we nu doen? We kunnen wel allemaal gaan zeggen hoe jammer het is dat Johan weg gaat, wat ook zo is, maar als we daarna gewoon verder gaan zoals we hiervoor deden schieten we helemaal niets op.
Wat moet er gebeuren? Wie moeten dat doen? Of moeten we het allemaal maar op z'n beloop laten?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #42 Gepost op: 2009/02/04, 17:26:16 »
Maar wat gaan we nu doen? We kunnen wel allemaal gaan zeggen hoe jammer het is dat Johan weg gaat, wat ook zo is, maar als we daarna gewoon verder gaan zoals we hiervoor deden schieten we helemaal niets op.
Wat moet er gebeuren? Wie moeten dat doen? Of moeten we het allemaal maar op z'n beloop laten?
Nou op zijn beloop laten natuurlijk niet. In eerste instantie zal de leiding van Ubuntu-NL eerst eens een reactie moeten geven op de "leegloop". Tot nu toe is er weinig "openheid" naar de achterban, als ik het zo mag zeggen.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #43 Gepost op: 2009/02/04, 17:39:35 »
dus tijd voor een officiële reactie neem ik aan?

of zal dat hier niet openbaar op het forum kunnen?

Offline Drummies

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #44 Gepost op: 2009/02/04, 18:00:28 »
Maar wat gaan we nu doen? We kunnen wel allemaal gaan zeggen hoe jammer het is dat Johan weg gaat, wat ook zo is, maar als we daarna gewoon verder gaan zoals we hiervoor deden schieten we helemaal niets op.
Wat moet er gebeuren? Wie moeten dat doen? Of moeten we het allemaal maar op z'n beloop laten?

bij deze probeer ik een stukje onrust weg te nemen,er is inmiddels een discussie groep geformeerd,deze groep is druk bezig om informatie te verzamelen,en welke wegen er bewandeld gaan worden

het enigste wat ik erover kwijt kan het heeft de aandacht,en er wordt van alles in het werk gesteld,om de continuiteit van de gemeenschap te waarborgen,.........Keep the Faith  ;)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #45 Gepost op: 2009/02/04, 18:29:34 »
@ Chris:

Een officiele reactie is uiteraard waar iedereen op wacht maar uit ervaring weet ik dat Dennis en SWAT nooit reageren op topics waar ze verantwoording voor moeten afleggen. Tot nu toe hebben ze dat nog bij niet 1 vertrekker gedaan. Ze lezen dit wel hoor maar reageren liever in topics die over leuke dingen gaan zoals FOSDEM.

Jammer en een beetje laf van ze maar goed, voorlopig moeten we het met hun doen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline heir4c

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #46 Gepost op: 2009/02/04, 19:04:49 »
.......Keep the Faith  ;)
Dat zullen we doen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #47 Gepost op: 2009/02/04, 19:15:20 »
Als het goed is, is er vanavond (spoed) overleg.
Openheid is m.i. (niet alleen nu) een goede zaak binnen de gemeenschap.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline SWAT

  • Administrator
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #48 Gepost op: 2009/02/04, 19:30:47 »
Johan, zoals ik al eerder elders gezegd heb, vind ook ik spijtig om je te zien gaan. Aan de andere kant ben ik natuurlijk blij dat je gewoon actief in de community blijft. Helaas komt er nu pas naar boven wat er langer bij je (en/of anderen) speelde, maar de door jou gegeven punten (en andere) zullen meegenomen worden. Dit overleg zal het team deze week nog voeren om te kijken wat er precies nog verandert kan worden. Er liggen inmiddels al een aantal voorstellen op tafel.

P.S. Ik ben gewoon niet zo'n forummer, het is niet echt mijn ding.

Offline Tom

  • Lid
Re: De tijd om te gaan is gekomen
« Reactie #49 Gepost op: 2009/02/04, 19:35:01 »
P.S. Ik ben gewoon niet zo'n forummer, het is niet echt mijn ding.



En dat voor een Administrator , sorry ik weet niet hoor. ???
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.