Ondersteuning > Hardware en drivers

Derde beeldscherm

(1/2) > >>

Eugene:
ik heb een wat oudere hp probook 4530s waarop 20,04 lts is geïnstalleerd. In de laptop zitten 4x usb-poort, 1x hdmi en 1x vga. Ik heb op zowel de hdmi als de vga een extern scherm aangesloten.

Ik wil nu graag een 3e extern scherm OF tegelijkertijd met de externe schermen het ingebouwde scherm van de laptop willen gebruiken. Op dit moment kan ik alleen 1x exterrn scherm+ingebouwd scherm gebruiken OF 2x extern scherm.

Nu heb ik getest met een usb2vga2 convertor (van startech.com) op de usb poort maar krijg dan het beeld wat op de foto te zien is. De enige drivers die ik kan vinden voor deze startech convertor zijn voor windows.

Iemand een idee?
Bijvoorbeeld hoe ik ubuntu kan uitleggen dat ik 2x extern+ingebouwd tegelijk kan gebruiken OF welke convertor er wel werkt?

DirkJan:
Ik maak gebruik van een displaylink dockingstation. Die zij er van meerdere merken en met meerdere opties. Ook waar je 3 beeldschermen op aan kunt sluiten. https://www.displaylink.com/products/find?cat=1&num=3

Er is ook nog meer keuze van andere erken maar die staan niet allemaal op de site van displaylink zelf.

Zelf heb ik er een met 1x hdmi en 1x vga, ethernet en wat USB poorten aangeschaft.  Niet een van de door displaylink gepromote merken maar even zelf online gezocht. Voor paar tientjes klaar. Werk nu soms met 3 schermen, meestal met 2. Een voor livestream, een voor de eigen aantekeningen en een voor de regiechat.

De benodigde displaylink software is beschikbaar voor Ubuntu: https://www.displaylink.com/downloads Ik had die al omdat de docking stations op kantoor (waar we vroeger heen gingen om te werken) ook op die manier werkten.

Edit. Deze heb ik: https://www.amazon.nl/WAVLINK-VGA-adapter-Ethernet-aansluiting-Micro-SD-kaartlezer/dp/B07JKXKX2Z/ref=asc_df_B07JKXKX2Z/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=430579159351&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=12118573879477349509&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010563&hvtargid=pla-837185174377&psc=1

Aandachtspunt: veel van die docks maken gebruik van een USB-c poort. Die moet je laptop dan wel hebben. Er zijn er ook die de klassieke poort gebruiken maar dat moet wel USB3.0 zijn om te werken.

Bloom:
Je kunt op Amazon probleemloos verloopstekkertjes vinden van usb-c naar usb3-A of omgekeerd.

Paul Matthijsse:

--- Citaat van: DirkJan op 2021/05/25, 10:28:05 ---Zelf heb ik er een met 1x hdmi en 1x vga, ethernet en wat USB poorten aangeschaft.  Niet een van de door displaylink gepromote merken maar even zelf online gezocht. Voor paar tientjes klaar. Werk nu soms met 3 schermen, meestal met 2. Een voor livestream, een voor de eigen aantekeningen en een voor de regiechat.
--- Einde van citaat ---

Hallo, interessant dat kastje. Ik snap alleen niet hoe het werkt. Je sluit dat ding aan op een usb-poort, maar daar zit toch geen videosignaal op?

DirkJan:

--- Citaat van: Paul Matthijsse op 2021/05/26, 11:38:01 ---
Hallo, interessant dat kastje. Ik snap alleen niet hoe het werkt. Je sluit dat ding aan op een usb-poort, maar daar zit toch geen videosignaal op?

--- Einde van citaat ---

De displaylink software zorgt er voor dat het allemaal via een USB3 poort loopt. Ik gebruik hem thuis als universeel dockingstation. USB insteken en ik heb bedraad internet, 1x HDMI monitor, 1x VGA monitor, (betere) webcam. Geluid loopt ook via hdmi en aansluiting op de betreffende monitor. Het installeren van de software is vrij eenvoudig. Ik was het telkens insteken en loshalen van al die kabels beu :-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie