Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST][GTK# + C# + MONO] Geen return waarde  (gelezen 1350 keer)

Offline JV.com

  • Lid
[OPGELOST][GTK# + C# + MONO] Geen return waarde
« Gepost op: 2009/03/24, 20:00:48 »
Goedenavond allemaal,

ik ben net begonnen met een tutorial GTK# voor C#, omdat ik naast het windows platform ook ook linux wil programmeren in C#.

nu volg ik deze tutorial http://zetcode.com/tutorials/gtksharptutorial/firststeps/. en probeer ik het eerste programmatje na te bootsen, maar ik krijg de volgende Error bij de functie FrmMain().

Mono develop zegt mij: csFrmMain.cs(11,16): error CS1520: Class, struct, or interface method must have a return type.maar in de tutorial hoeft dat helemaal niet.

ik heb het geprobeert de builden in Mono + via de commandline maar beiden geven mij een Error aan.
heeft iemand hier ervaring mee en kan hij zien/zeggen wat ik fout doe?

// csFrmMain.cs created with MonoDevelop
// User: jelte at 19:35 24-3-2009
//
// To change standard headers go to Edit->Preferences->Coding->Standard Headers
//
// Windows Class Tutorial #1 From:
using Gtk;

class csFrmMain : Window
{
public FrmMain() : base("Center")
{
SetDefaultSize(250,250);
SetPosition(WindowPosition.Center);

DeleteEvent += delegate
{
Application.Quit();
};

Show();
}

public static void Main()
{
Application.Init();
new FrmMain();
Application.Run();
}
}

MVG JV.Com
« Laatst bewerkt op: 2009/03/25, 18:42:47 door JV.com »

Re: [GTK# + C# + MONO] Geen return waarde
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/25, 14:17:18 »
Ligt het aan mij of wil je aan hungarian notation doen?

Het probleem is dat FrmMain een constructor is. Een constructor is iets wat wordt uitgevoerd als je een nieuwe instantie van een klasse maakt (cfr. new FrmMain(); ) en heeft dezelfde naam als de klasse.

Dus ik denk dat je nu je fout kan verbeteren, juist?
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline JV.com

  • Lid
Re: [GTK# + C# + MONO] Geen return waarde
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/25, 16:38:50 »
@SeySayux:

Goh.. inderdaad had me niet gerealiseert dat dit een Contructor was, ik zal het zometeen als ik thuis ben even proberen en post ik ook als je het me lukt ja/nee.

Bedankt!

Offline JV.com

  • Lid
Re: [GTK# + C# + MONO] Geen return waarde
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/25, 18:42:10 »
Het werkt inderdaad netjes zoals je gezegd hebt SeySayux, alleen dit was niet het enige.

het was ook zo dat ik in Mono een leeg C# project had gestart, alleen ik had Gtk ondersteuning niet aangevinkt(ik dacht dat het een kaal project moest zijn) dus hij de Gtk; referenties ook niet :rolleyes:. maar dat is nu allemaal opgelost.

bedankt voor je hulp.

Grt,

JV.com