Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Online tv kijken op de pc  (gelezen 2269 keer)

Online tv kijken op de pc
« Gepost op: 2011/10/31, 19:10:15 »
Je hoort tegenwoordig steeds meer dat er online tv te kijken is. Een goede ontwikkeling omdat het een hoop kabels trekken in de toekomst gaat schelen.

Maar tot mijn verbazing zijn de meest interessante kanalen alleen beschikbaar bij KPN en dan ook nog eens met Silverlight streaming en moet je een kpn verbinding hebben. Tja, dat heb ik er net een paar jaar geleden uit gegooid. Ik zit nu bij de UPC. Toen ik bij UPC keek kun je alleen nog maar Nederland 1,2 en 3 online kijken plus nog wat vage kanalen (niet eens rtl 4,5,7 etc). Die zijn dus nog niet zo ver. Maar toen ik Nederland 1 aanklikte kreeg ik de melding dat het nog niet beschikbaar was voor Mac (ik zit toch echt op Ubuntu maar goed). Hoogst waarschijnlijk gaan die dus straks ook met Silverlight streaming werken.

Ik maak me dus zorgen om de vrije streaming kanalen die nog moeten gaan komen. Waarom allemaal zo pro Windows ? (duhh omdat er zo veel van zijn). Ik wil best betalen voor online tv kijken (dat doe ik tenslotte nu ook) maar dan wel de vrijheid hebben op welk platform je draait.

Uitzending gemist heeft geeft tenminste nog een keuze (was eerst ook niet zo). RTL gemist is zo arrogant om alleen via Silverlight te streamen (en wat onmogelijk via Linux is te ontvangen). Wat kunnen we eraan doen mensen ? Neelie smit kroes maar eens bellen ?

Heeft iemand hier nog tips of ideetjes voor online tv kijken ? Want ik moet binnenkort kabels trekken naar mijn zoontjes kamer, en daar heb ik echt geen zin in. Hij heeft nu een laptop met draadloos internet en het zou mooi zijn als hij daar disney-xd online zou kunnen kijken. Maar ik denk dat het er op neer komt dat ik aan de bak moet.

Groeten van Karel,


Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Online tv kijken op de pc
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/31, 19:19:08 »
wat betreft disney-xd....
je kunt hem ook leren hoe je losse afleveringen download via bijvoorbeeld animea.net... (is dan wel niet Nederlands nagesynchroniseerd, maar dat wil je eigenlijk ook niet)

Re: Online tv kijken op de pc
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/31, 20:04:51 »
wat betreft disney-xd....
je kunt hem ook leren hoe je losse afleveringen download via bijvoorbeeld animea.net... (is dan wel niet Nederlands nagesynchroniseerd, maar dat wil je eigenlijk ook niet)

Ik wil niet lullig zijn als mede Anime-lover, maar die verwijzing naar animea mag niet volgens de forumregels ;)

Re: Online tv kijken op de pc
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/01, 17:25:16 »
wat betreft disney-xd....
je kunt hem ook leren hoe je losse afleveringen download via bijvoorbeeld animea.net... (is dan wel niet Nederlands nagesynchroniseerd, maar dat wil je eigenlijk ook niet)

Ik wil niet lullig zijn als mede Anime-lover, maar die verwijzing naar animea mag niet volgens de forumregels ;)

heh ;) dan zal ik mn mond maar houden over andere anime sites :)
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: Online tv kijken op de pc
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/01, 20:46:42 »
wat betreft disney-xd....
je kunt hem ook leren hoe je losse afleveringen download via bijvoorbeeld animea.net... (is dan wel niet Nederlands nagesynchroniseerd, maar dat wil je eigenlijk ook niet)

Ik wil niet lullig zijn als mede Anime-lover, maar die verwijzing naar animea mag niet volgens de forumregels ;)

heh ;) dan zal ik mn mond maar houden over andere anime sites :)

:L Ik ook ;)