Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RIP Skype...  (gelezen 50435 keer)

Offline Luuk58

  • Lid
RIP Skype...
« Gepost op: 2011/05/10, 16:27:13 »
.
« Laatst bewerkt op: 2021/05/07, 13:30:20 door Luuk58 »

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: RIP Skype...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/10, 16:33:14 »
zou eerder zeggen de redding van Skype, ze zaten in zwaar weer en verkopen was enige optie

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/10, 16:38:44 »
Kan alleen maar voordelen hebben voor verdere ontwikkeling.
Microsoft heeft nu op die markt een voorsprong en die willen ze ook houden en daar zullen ze dus ook alles aan doen.

Re: RIP Skype...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/10, 16:39:35 »
zou eerder zeggen de redding van Skype, ze zaten in zwaar weer en verkopen was enige optie

Microsoft>>>Linux-versie Skype=RIP? Dat is het probleem hier nu juist.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/10, 16:41:50 »
zou eerder zeggen de redding van Skype, ze zaten in zwaar weer en verkopen was enige optie

Microsoft>>>Linux-versie Skype=RIP? Dat is het probleem hier nu juist.

Daar ben ik niet bang voor.
Die versie hebben ze nu ook en zullen ze niet zo maar weg doen.

Re: RIP Skype...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/10, 16:58:54 »
Je kent MS hè.

Trouwens, dankzij Luuk kwam ik dit op Twitter tegen:

"Skype to be renamed Microsoft Windows Live Hotmail MSN Video Chat Bing"

LOL XD

Offline Luuk58

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/10, 17:00:13 »
Wegdoen zullen ze niet, maar de ontwikkeling zal er niet meer op worden. En het was al zo weinig.
Waarschijnlijk gaat Microsoft Skype helemaal kapot maken, het zal niet de eerste keer zijn dat ze dat doen. Danger, anyone?

Trouwens, deze wilde ik even met jullie delen ;D
Citaat van: @ambrams
Announcement: "Skype to be renamed Microsoft Windows Live Hotmail MSN Video Chat Bing"
oh hihi laat maar heimen was me voor :P

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/10, 17:07:19 »
Ik ben er niet bang voor.
Ik denk eerder dat het positief kan uitpakken omdat ze nu op alle systemen een systeem hebben wat werkt.
Om te concurreren tegen een Google, moet je op alle systemen te gebruiken zijn en aangezien Skype voor een groot gedeelte ook zijn omzet van die andere systemen af haalt, zou het vreemd zijn als ze daar mee stoppen.

Re: RIP Skype...
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/10, 18:19:46 »
Tja, ik weet niet hoe groot het aandeel is van de winst die ze uit Linux halen.
Als deze klein genoeg is zou Microsoft de stekker er best uit kunnen trekken, puur om Linux schade aan te richten.

Dit klinkt erg zwaar, maar het is geen hele vreemde gedachte.
Als ze voor een klein bedrag (die winst die ze uit Linux halen zullen ze verliezen) een grote concurrent (Linux is immers een groter gevaar dan Apple volgens Ballmer) een flinke klap kunnen uitdelen is dat voor Microsoft natuurlijk erg verleidelijk.
Het zou niet voor het eerst zijn dat grote bedrijven als Microsoft kleine concurrenten opkopen, puur om zo concurrentie uit te schakelen.

Zouden ze de stekker uit andere systemen trekken zou dat ook het einde voor Skype op Android en iOS betekenen.
Een killer-feature voor WP7 waarmee ze best wat marktaandeel (en dus ook geld) mee kunnen verdienen.

Overigens is het al bevestigd dat de ontwikkeling voor andere systemen doorgaat, dus ook voor Linux. (Dus het ziet ernaar uit dat de bovenstaande situatie (gelukkig) een doomscenario is dat niet uitkomt)
Dus geen zorgen, zoals ze op OMG!Ubuntu! zeggen: "We'll continue to not get updates".
Dat is ook erg leuk als je deze oude uitspraak van Linus Torvalds ernaast neemt: "If Microsoft ever does applications for Linux it means I've won"
« Laatst bewerkt op: 2011/05/10, 18:21:47 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: RIP Skype...
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/10, 18:22:21 »
Er zijn toch genoeg alternatieven?

Zo rouwig ben ik er dan ook weer niet over ;)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: RIP Skype...
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/10, 18:27:47 »
toen microsoft hotmail overkocht, moest zo snel als mogelijk dat BSD-systeem van de servers af, om vervangen te worden door windows server 2000
microsoft is nooit zo'n voorstander van opensource software geweest, ik denk daarom niet dat de linux-versie verdwijnt, maar dat er gewoon geen aandacht meer aan word besteed. :|

Re: RIP Skype...
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/10, 18:42:45 »
Ik denk niet dat de Linux-versie zal verdwijnen. Ik hoop zelfs dat ze nog beter zal worden. MS heeft de laatste jaren deels ingezien (om de foute redenen, nl. meer winst, dat wel) dat zaken open sourcen zijn voordelen kan hebben.
Daarom denk/hoop ik dat ze een deel van het skype protocol zullen openen, zodat sneller bv. mobiele apps gebruiken kunnen maken van Skype. Dit zal dan wel in de eerste plaats bedoeld zijn om beter te kunnen werken op WP7, maar waarom zouden iOS, Android MacOS en Linux gebruikers er dan niet van profiteren ;-)

Misschien zie ik het allemaal iets te hoopvol in, maar op die manier heeft iedereen er voordeel aan :-)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/10, 19:05:13 »
Microsoft heeft wel eens gekkere dingen gedaan.
Ze hebben Apple er weer bovenop geholpen terwijl het hun concurrent is.
MSN laten ze ook toe op Linux al is dat met andere software maar ze laten het wel toe.
Tevens zijn ze de laatste tijd meer aan het draaien met een aantal dingen. Je hoort ze niet als er Linux op een Xbox 360 word gezet terwijl Sony daar wel problemen mee heeft.

Ze hebben bij een aantal dingen de boot gemist waardoor ze nu met een andere boot weer terug proberen te komen en om op een aantal dingen een voorsprong te hebben, kopen ze nu Skype en ik denk dat er nog wel van dit soort acties komen.
Hun telefoon gebeuren op msn kwam niet van de grond en nu hebben ze iets wat een naam heeft voor voip en waarmee ze op alle platformen terecht kunnen.
Ze zitten nu op Linux, Android, OSX en IOS waarvoor ze niets hebben hoeven te doen.

Re: RIP Skype...
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/10, 19:54:12 »
Op zich geen slechte zaak dat ze overgekocht zijn door MS, ik hoop dat de ontwikkeling sneller gaat dan. Maar ik vrees een beetje voor skype for linux.

Want die 2.2 beta werkt bij mij toch niet zoals het hoort.

Zijn er alternatieven? Waarmee ik met mensen kan voipen die skype gebruiken?

Re: RIP Skype...
« Reactie #14 Gepost op: 2011/05/10, 20:15:07 »
Er zijn toch genoeg alternatieven?

Zo rouwig ben ik er dan ook weer niet over ;)

Je bedoelt Ekiga wat het gesloten protocol van Skype niet mag gebruiken zodat je op zijn minst de helft van je vrienden niet kunt bereiken?

Re: RIP Skype...
« Reactie #15 Gepost op: 2011/05/10, 20:15:46 »
Op zich geen slechte zaak dat ze overgekocht zijn door MS, ik hoop dat de ontwikkeling sneller gaat dan. Maar ik vrees een beetje voor skype for linux.

Want die 2.2 beta werkt bij mij toch niet zoals het hoort.

Zijn er alternatieven? Waarmee ik met mensen kan voipen die skype gebruiken?

Werkt prima hier. Enige bug is dat ie soms NL en soms Engels is, maar ach. En dat Show myself view niet werkt als je aan het bellen bent, maar goed dat doet verder niet af aan de functionaliteit.

Re: RIP Skype...
« Reactie #16 Gepost op: 2011/05/10, 20:30:41 »
Ik hoop zeer zeker dat de Skype voor Linux blijft. Het moet zeker blijven, ik geloof wel dat het blijft, voor Apple maken ze ook MS Office en Skype. Toch is het jammer dat het nog een 2007 tintje heeft.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/10, 20:33:26 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: RIP Skype...
« Reactie #17 Gepost op: 2011/05/10, 20:34:02 »
Maar Apple is niet Linux ;)

Re: RIP Skype...
« Reactie #18 Gepost op: 2011/05/10, 20:41:53 »
Ja, maar ook concurrentie voor MS

EDIT:

Skype werkt hier perfect. Heel Ubuntu werkt perfect.  ^-^ Alleen jammer van de layout.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/10, 20:43:38 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: RIP Skype...
« Reactie #19 Gepost op: 2011/05/10, 20:48:40 »
Ik hoop zeer zeker dat de Skype voor Linux blijft. Het moet zeker blijven, ik geloof wel dat het blijft, voor Apple maken ze ook MS Office en Skype. Toch is het jammer dat het nog een 2007 tintje heeft.
ik vind Office:Mac 2008 eigenlijk prettiger dan Office 2010....ondank dat ik 2008 op een 1Ghz met 2GB RAM heb i.p.v. Dual 2.81Ghz met 4GB RAM....

en, Apple is meer een haat/liefde verhouding met Mircosoft, ze werken vrij veel samen eigenlijk.
Microsoft heeft ook ooit Mac OS II gemaakt voor Apple (dus nee, Mac OS II is niet door apple gemaakt).


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: RIP Skype...
« Reactie #20 Gepost op: 2011/05/10, 21:08:52 »
But what would happen to the Linux client?

Likely nothing.

aldus OMG! Ubuntu!
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


DarkEra

  • Gast
Re: RIP Skype...
« Reactie #21 Gepost op: 2011/05/10, 21:12:05 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: RIP Skype...
« Reactie #22 Gepost op: 2011/05/10, 21:16:00 »
en, Apple is meer een haat/liefde verhouding met Mircosoft, ze werken vrij veel samen eigenlijk.
Microsoft heeft ook ooit Mac OS II gemaakt voor Apple (dus nee, Mac OS II is niet door apple gemaakt).

Niet te hard roepen anders laat je Apple fan boys schrikken. XD


Re: RIP Skype...
« Reactie #23 Gepost op: 2011/05/11, 07:50:41 »
Ik denk niet dat er op korte termijn iets zou veranderen voor linux. Ach, en ander bestaan er zat programma's die het SIP protocol ondersteunen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: RIP Skype...
« Reactie #24 Gepost op: 2011/05/11, 08:49:32 »
Theo, bedenk wel dat het skype-protocol een gesloten protocol is en geen sip protocol