Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Complex probleem wie kan me helpen om dit met Ubuntu op te lossen ???  (gelezen 828 keer)

Geen idee of dit nu in het hardware, draadloos of in het software deel van de website moet staan, als ik dit verkeerd geplaatst heb zal de Mod het na ik aanneem wel verplaatsen.
 

Hallo allemaal,

Ik heb een complex probleem wat ik met Ubuntu hoop op te kunnen lossen.
Elke tip is daarom welkom.
Kern is, ik wil op mijn WIFI netwerk (Bullets M2) draadloze microfoons en camera’s aansluiten die ik via mijn pc/laptop/PDA en WIFI telefoon kan zien en afluisteren.
Ik zal proberen om een beeld te geven wat de bedoeling is.

Ik woon op een Gamefarm van 855 HA, de omtrek is 15 km we hebben 86 km bospad het is niet overal vlak we hebben een glooiend landschap.

Op de farm heb Ik een man die als enige werk heeft wachter zijn, dit doet hij met mijn honden, of te paard (met en zonder honden).
Twee andere mannen doen farmwerk en lopen ook rondes.

Grote probleem hier zijn de stropers, ongeveer de helft werkt  met strikken (wrede dood voor de dieren), de andere helft werkt met honden.
Als ze met honden jagen zoeken ze een natuurlijke boma, dit zijn stukjes open gras waar rondom bomen en struiken redelijk dicht bij elkaar staan.
Door de hoge snelheid als de honden jagen lijkt het dan of het een gesloten groene wand is.
Als de dieren uitgeput zijn door de honden steken ze de dieren met ijzeren pinnen dood.
Naast de wrede dood voor de dieren is het ook financieel een probleem.
Pas geleden is er nog een Giraf met een poot in een strik gekomen, door uitputting, gebrek aan water sterk verzwakt hebben de jackhalzen kans gekregen om het af te maken.
Er waren maar 7 (nu dus 6) Giraffen dus een grote schade (emotioneel als ook financieel).


Nu heb ik twee bullets M2 gekocht, hiermee krijg ik redelijk zeker een goede WIFI dekking, moet dit nog testen, maar ik ben JAREN ISP geweest dus draadloos, IP routatie enz is niet echt een probleem voor mij.
Waar ik aan dacht is om WIFI microfoons te kopen, ik kan op veel plekken maar 30-50 meter ver kijken zoveel bomen en struiken zijn er, echter als ze jagen kan ik het vaak over meerdere honderden meters wel horen omdat de honden janken als ze jagen.
Daarom is een microfoon wellicht nog beter dan een TCP/IP video camera/webcam.
Ik wil dit wel aanvullen met (wellicht solar anders met batterijen/accu’s) wifi camera’s.

Helaas heb Ik nog geen geschikte microfoon of camera kunnen vinden.
Mijn idee is om dus meerdere microfoons en camera’s te plaatsen die Ik via WIFI kan afluisteren of bekijken.
Ik denk dat wellicht webbased (met wachtwoord) de beste optie zou zijn.
Maar enige andere oplossing is ook prima.
Dus centraal naar mijn Ubuntu server wil laten komen (welke software ???).
Als Ik alleen met een Ubuntu client dit kan zien en/of horen is dat prima, als ik echter bijvoorbeeld dit ook met met telefoon (wifi) dit kan zou dit nog beter zijn is echter geen probleem als dit niet kan.
Tevens zou ik graag zien dat Ubuntu de geluiden en beelden zou opslaan.
Nu zit ik vast, Ik weet niet welke software Ik moet installeren op mijn Ubuntu (server en/of desktop) en welke hardware geschikt zou zijn.

Dus elke hulp is welkom.

Dank voor jullie tips

Groeten vanuit een Zonnig Zuid Afrika

Re: Complex probleem wie kan me helpen om dit met Ubuntu op te lossen ???
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/14, 13:09:23 »
Voor ip camera's kan je denk ik zoneminder gebruiken. Dit pakket heeft ook ondersteuning voor bewegingsdetectie volgens mij. Voor microfoons zou ik zo niet weten of daar een kant en klare oplossing voor is.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/14, 13:11:40 door Thomas de Graaff »

Re: Complex probleem wie kan me helpen om dit met Ubuntu op te lossen ???
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/14, 13:13:04 »
Hallo Thomas,

Dank voor je reactie heb snel even gekeken, inderdaad zou dit wel eens een deel van de oplossing kunnen zijn.
Daarmee nog niet alles opgelost, maar voor de camera lijkt me dit inderdaad een hele goede start.

DANK


Groetjes Sjors

Re: Complex probleem wie kan me helpen om dit met Ubuntu op te lossen ???
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/15, 01:43:34 »
Ik heb nog wat uitleg gevonden over zoneminder, misschien dat het van pas komt.

http://www.howtoforge.com/video_surveillance_zoneminder_ubuntu

Dit gaat wel over een oudere versie van Ubuntu, maar volgens mij blijft het principe hetzelfde.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint